Поширення знаннєвого потенціалу в процесі електронного навчання

Abstract

Проаналізовано ключові терміни, які стосуються управління знаннями та знаннєвого потенціалу. Зазначено групи внутрішніх та зовнішніх факторів, що впливають на знаннєвий потенціал. Виокремлено фактори впливу на вибір електронних освітніх ресурсів. Схематично зображено взаємодію учасників освітнього процесу, зокрема в спільнотах електронного освітнього середовища. Подано перелік ймовірнісних правил відбору для вибору джерела та засвоєння знань. Запропоновано модель динаміки поширення знаннєвого потенціалу з урахуванням перетікання знань від джерела до агента. Описано узагальнену дифузійноподібну модель процесів перерозподілу знаннєвого потенціалу під час електронного навчання з урахуванням поповнення джерела знань. Зображено вплив електронних освітніх ресурсів на поповнення знаннєвого потенціалу викладача, який передає отримані знання студентам у межах певної спільноти. Показано загальну структуру процесу формування знаннєвого потенціалу під час електронного навчання із вказанням джерел знань, факторів впливу на учасників освітнього процесу, зазначено процеси поповнення, передавання та перерозподілу знань.
The key terms in the process of knowledge management and knowledge potential are analyzed. Groups of internal and external factors affecting knowledge potential are indicated. The factors of influence on the choice of electronic educational resources are highlighted. The interaction of participants in the educational process is depicted shematically, particularly in communities of the electronic educational environment. The list of probabilistic selection rules for choosing a source of knowledge and learning is given. The model of dynamics of dissemination of knowledge potential, taking into account the flow of knowledge from source to agent, is indicated. Modeling is described in the form of a generalized diffusion model of processes of redistribution of knowledge potential during e-learning, taking into account the replenishment of the source of knowledge. The influence of electronic educational resources on the replenishment of the teacher's knowledge, which transfers knowledge to students within a certain community, is given. The general structure of the process of formation of knowledge potential during e-learning, indicating sources of knowledge, factors of influence on participants of the educational process is shown, the processes of replenishment, transfer, and redistribution of knowledge are indicated.

Description

Citation

Поширення знаннєвого потенціалу в процесі електронного навчання / Володимир Пасічник, Валентина Юнчик, Наталія Кунанець, Анатолій Федонюк // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Інформаційні системи та мережі. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2023. — № 13. — С. 361–374.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By