Poster citation as one of the main advantages of the national news marathon. Specifics of the approach to citation

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House

Abstract

Опрацьовано контент онлайн-медіа на предмет цитування контенту, що першочергово прозвучав в ефірі національного марафону новин. Здійснений аналіз дозволяє простежити популярність марафону новин на другий рік широкомасштабної війни серед інформаційних ресурсів як першоджерела важливих новин і тез, що мають фундаментальне суспільне значення. Важливість дослідження зумовлена падінням рейтингів єдиного марафону новин серед українців. Якому, як свідчать дані Київського міжнародного інституту соціології, станом на грудень 2023 року довіряли лише 43 % опитаних. Цитування того чи іншого ЗМІ серед медіа дозволяє зазначеному ЗМІ збільшувати популярність, охоплення та напрацьовувати лояльну до себе аудиторію, зважаючи на унікальність новини. У сучасному світі, де телеграм-канали починають домінувати у медіаландшафті України, саме унікальність новини, яка стає приводом для цитування, дозволяє ЗМІ залишатись затребуваним на ринку. Це стосується і марафону новин. Марафон новин, котрий є продуктом загальнонаціональним і керується державою, має велику кількість інструментів для того, щоб першими отримувати ексклюзивні коментарі представників влади, що є офіційним джерелом інформації. Відтак є ресурсом, на який інші медіа можуть посилатися як на перевірене першоджерело. Аналіз отриманих даних дає загальне розуміння важливості марафону, його залученості в загальну інформаційну канву країни.
The content of online media was analyzed for citations of the content that was primarily broadcast during the national news marathon. The analysis allows us to trace the popularity of the news marathon in the second year of the large-scale war among information resources as a primary source of important news and theses of fundamental social importance. The importance of the study is due to the decline in the ratings of the only news marathon among Ukrainians. According to the Kyiv International Institute of Sociology, as of December 2023, only 43 % of respondents trusted it [3]. Quoting a media outlet among media outlets allows the media outlet to increase its popularity, reach, and build a loyal audience, given the uniqueness of the news. In today’s world, where telegram channels are beginning to dominate the media landscape of Ukraine, it is the uniqueness of the news that becomes the reason for quoting that allows the media to remain in demand in the market. This also applies to the news marathon. The News Marathon, which is a national product and is managed by the state, has a large number of tools to be the first to receive exclusive comments from government officials, which is an official source of information. Therefore, it is a resource that other media can refer to as a verified primary source. The analysis of the data obtained gives a general understanding of the importance of the marathon and its involvement in the overall information picture of the country.

Description

Citation

Galiv O. Poster citation as one of the main advantages of the national news marathon. Specifics of the approach to citation / Oleg Galiv // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: журналістика. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2024. — No 2 (8). — P. 9–15.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By