Правові засади електронної комерції в соціальних мережах

Abstract

Проведено дослідження теоретичних аспектів поняття «електронна комерція». Зауважено, щонормативно-правова база України в сфері е-комерції перебуває в стані стрімкого розвитку. Підписавши Угоду про Асоціацію, Україна взяла на себе чималі зобов’язання, зокрема забезпечувати поступову адаптацію законодавства України до законодавства Європейського Союзу, відповідно до напрямів, визначених Угодою сторін, відтак, одним з яких якраз і є електронна комерція. Так, приведення законодавства України в сфері електронної комерції у відповідність до законодавства ЄС дасть змогу нашій державі не тільки вирішити ряд нагальних питань в сфері правового регулювання, але й дасть змогу вітчизняним підприємцям стати повноправними учасниками електронного ринку ЄС. Підкреслено, що поняття «е-комерції» ширше за поняття «е-торгівлі», оскільки перше охоплює усі без винятку види електронної і комерційної діяльності, сюди відносимо не лише купівлю-продаж – «бізнес-споживач», але й такі зв’язки, як електронну купівлю-продаж між підприємствами (до прикладу, між більшим та меншим оптовим складом), тобто «бізнес-бізнес» та між споживачами (до прикладу, споживач не задоволений продукцією чи послугою та вирішив перепродати її), тобто «споживач-споживач». Окрім того, можливий також і зв’язок «бізнес-держава» (до прикладу, тендери) а також «держава-споживач» (до прикладу, надання адміністративних послуг через електронну платформу «Дія»), ці зв’язки виникають, коли йдеться про взаємодію між державними підприємствами, установами чи організаціями з юридичними особами (приватними підприємствами) чи фізичними особами
The article examines the theoretical aspects of the concept of "e-commerce". It is noted that the regulatory framework of Ukraine in the field of e-commerce is in a state of rapid development. By signing the Association Agreement, Ukraine has undertaken considerable commitments, including ensuring the gradual adaptation of Ukrainian legislation to that of the European Union, in accordance with the areas set out in the Agreement, thus one of which is e-commerce. Thus, bringing Ukraine's legislation in the field of e-commerce in line with EU legislation will allow our country not only to address a number of pressing issues in the field of legal regulation, but also allow domestic entrepreneurs to become full participants in the EU e-market. It is emphasized that the concept of "e-commerce" is broader than the concept of "e-commerce", as the former covers all types of electronic and commercial activities without exception, this includes not only sales - "business consumer", but also such links as e-sales between enterprises (for example, between larger and smaller wholesalers), ie "business" and between consumers (for example, the consumer is not satisfied with the product or service and decided to resell it), ie consumer-consumer ». In addition, a “business-to-business” link (for example, tenders) and a “consumer-to-consumer” link (for example, the provision of administrative services through the electronic platform “Action”) are also possible. on interaction between state enterprises, institutions or organizations with legal entities (private enterprises) or individuals.

Description

Citation

Лесько Н. Правові засади електронної комерції в соціальних мережах / Наталія Лесько, Соломія Кіра // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: “Юридичні науки”. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2022. — Том 9. — № 3 (35). — С. 161–165.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By