Методологія бенчмаркінгу для оцінки книжкових блогів у цифрових платформах
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House
Lviv Politechnic Publishing House
Abstract
The article explores the role of social networks in promoting literature, specifically through the analysis of accounts that promote book content. The benchmarking methodology was used to evaluate the effectiveness of BookTok pages, focusing on criteria such as audience interaction, posting frequency, content type, and use of hashtags. The results show that successful accounts combine literary and personal content, actively engage with followers, and leverage platform algorithms to improve visibility. The article offers practical recommendations for promoting book content on social media platforms.
Description
Keywords
Citation
Хоміцька О. Методологія бенчмаркінгу для оцінки книжкових блогів у цифрових платформах / Ольга Хоміцька, Наталія Вовк // Інформація, комунікація, суспільство 2025: ICS-2025 : матеріали XIV Міжнародної наукової конференції, 22-24 травня 2025 року, Львів. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2025. — С. 215–216. — (Соціальні комунікації).