Локалізація як чинник ефективного просування мобільних додатків на міжнародних ринках

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House

Abstract

The article explores modern marketing strategies for promoting mobile applications in international markets within the context of digital globalization. It emphasizes the importance of localization, content adaptation to linguistic and cultural specifics, App Store Optimization (ASO), targeted advertising, influencer marketing, and referral programs. Successful case studies are analyzed to demonstrate the impact of these tools on audience growth. Special attention is paid to feedback and content marketing as means of building user trust. The study presents a comprehensive approach to effectively engaging users and enhancing brand visibility in the global digital environment.

Description

Citation

Шай Ю. Локалізація як чинник ефективного просування мобільних додатків на міжнародних ринках / Юлія Шай, Наталія Вовк // Інформація, комунікація, суспільство 2025: ICS-2025 : матеріали XIV Міжнародної наукової конференції, 22-24 травня 2025 року, Львів. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2025. — С. 219–220. — (Соціальні комунікації).

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By