Роль блогерських платформ у стратегіях промоції книжкової продукції
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House
Lviv Politechnic Publishing House
Abstract
The abstract analyzes the experience of using relevant digital marketing tools such as social networks, blogging platforms which in today's information overload play an important role in attracting the attention of the readership and strengthening the presence of literary content in the media space. The author shows the role of social networks Instagram and YouTube for the development of book blogs, as they provide a wide range of opportunities for interaction with the audience. Among the main motivations for creating book blogs, Ukrainian authors point to the desire to share their own impressions of what they have read, express their personal opinions about works, authors, or publishers, as well as find like-minded people and form a reader community.
Description
Keywords
Citation
Недошитко І. Роль блогерських платформ у стратегіях промоції книжкової продукції / Ірина Недошитко // Інформація, комунікація, суспільство 2025: ICS-2025 : матеріали XIV Міжнародної наукової конференції, 22-24 травня 2025 року, Львів. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2025. — С. 102–103. — (Інформаційні та комунікаційні технології в соціальних середовищах інтернету).