Розробка маркетингової стратегії для підвищення конкурентоспроможності структурного підрозділу ВНЗ

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House

Abstract

The article analyzes the role of marketing strategy in enhancing the competitiveness and sustainability of university departments in the context of global changes in higher education. It emphasizes the need for a strategic, branding-oriented, and digitally driven approach to communication and positioning. Through market analysis, audience targeting, and internal resource mobilization, departments can strengthen their visibility, build long-term partnerships, and support institutional development. A well-crafted marketing strategy becomes a crucial tool for growth, reputation management, and engagement with key stakeholders, ultimately contributing to the broader appeal and success of the university as a whole.

Description

Citation

Юхнович С. Розробка маркетингової стратегії для підвищення конкурентоспроможності структурного підрозділу ВНЗ / Софія Юхнович, Руслана Кушнірик // Інформація, комунікація, суспільство 2025: ICS-2025 : матеріали XIV Міжнародної наукової конференції, 22-24 травня 2025 року, Львів. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2025. — С. 148–149. — (Інформаційні та комунікаційні технології в соціальних середовищах інтернету).

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By