Цифрова трансформація маркетингу через призму етичного використання даних

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House

Abstract

The paper explores the ethical aspects of using personal data in marketing activities within the context of digital transformation. It highlights the potential of digital technologies for personalized consumer communication and analyzes the risks of privacy violations and data misuse. Special attention is given to the impact of artificial intelligence on shaping marketing strategies and the need to adhere to principles of transparency, consent, and legality. The study emphasizes the importance of balancing business efficiency with the protection of human rights in the digital environment.

Description

Citation

Очкусь А. Цифрова трансформація маркетингу через призму етичного використання даних / Анастасія Очкусь, Наталія Вовк // Інформація, комунікація, суспільство 2025: ICS-2025 : матеріали XIV Міжнародної наукової конференції, 22-24 травня 2025 року, Львів. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2025. — С. 150–151. — (Інформаційні та комунікаційні технології в соціальних середовищах інтернету).

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By