Інформаційна підтримка ментального здоров’я студентів як елемент академічного благополуччя

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House

Abstract

This paper explores the role of digital tools in supporting students’ mental health as a crucial component of academic well-being. t presents a concept of a Viber-based chatbot for self-assessment of emotional state, designed for students of the Department of Social Communications and Information Activity. The tool delivers personalized recommendations, and facilitates communication with a psychologist. The solution aims to reduce psychological barriers, foster early intervention, and promote a culture of mental health awareness in higher education.

Description

Citation

Петренюк В. Інформаційна підтримка ментального здоров’я студентів як елемент академічного благополуччя / Валерія Петренюк, Олександр Марковець // Інформація, комунікація, суспільство 2025: ICS-2025 : матеріали XIV Міжнародної наукової конференції, 22-24 травня 2025 року, Львів. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2025. — С. 167–168. — (Соціальні комунікації).

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By