Browsing by Author "Захарченко, Артем"
Now showing 1 - 6 of 6
- Results Per Page
- Sort Options
Item Agenda-setting в українських Інтернет-медіа: закономірності розгортання cюжетних ліній(Видавництво Львівської політехніки, 2017) Захарченко, АртемUnderstanding the principles that make the media pay attention to a variety of topics, and tools used by communicators to manipulate these topics, enables effectively delate their messages to the audience. The concept of "media agenda" as a kind of news sitcoms, wiht several parallel plot lines, allows to analyze the news information flow in the most comprehensive way. We use this approach to identify the patterns of Ukrainian news sitcoms.Item Виявлення російської пропаганди у газеті "Вести"(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Захарченко, АртемWe proved fact of regular transmission of country-aggressor’s propaganda by Vesti newspaper. During the period of the research we revealed 30 cases of such a transmitting, approximately 2 statements in each edition. At the same time, in Day newspaper, for comparison, in this period only 3 such statements were retransmitted or average – 0,3 per day.Item Динаміка інтересу інформаційних сайтів до ключових політичних тем(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Захарченко, АртемThis article describes a dynamics of interest of most popular Internet media in the main topics of social and political life of Ukraine.Item Кількісне оцінювання впливу повідомлення на активність учасників соцмереж(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Захарченко, АртемWe discovered a method of quantitative evaluation of the impact of the message on the activity of members of a certain social network. It is to determine the coefficient of spreading information that characterizes the activity of spreading the message in a particular period in the defined social network.Item Реакція користувачів соцмереж на медіа-контент як соціальна дія(Видавництво Львівської політехніки, 2018-06-01) Захарченко, Артем; Київський національний університет імені Тараса ШевченкаMedia posts spread throughout social networks due to their ability to call the readers to actions which is the sign of their influence. These actions can be studied in relation with other social actions taken by the same users offline: participation in mass protests, purchase of goods, downloading mobile applications, etc. The research has shown that not every share means the readiness for such offline actions. Most often this readiness is observed if media posts on a particular topic are shared through goal-rational actions and at the same time have a high influence on the audience.Item Система "Медіа-розвідка" як засіб моніторингу активності аудиторії інтернет-медіа(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Захарченко, АртемThis paper describes the application of our web analytic system “The Media Intelligence” for internet users’ activity monitoring. This system can determine how certain content influences the audience of Internet Media.