Browsing by Author "Колісник, М. В."
Now showing 1 - 18 of 18
- Results Per Page
- Sort Options
Item Comparison of predictive validity of a focus group and cognitive marketing methods(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-25) Балик, У. О.; Колісник, М. В.; Balyk, U. O.; Kolisnyk, M. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Київська школа економіки; Lviv Polytechnic National University; Kyiv School of EconomicsУ статті розкрито актуальність та особливості застосування методів нейромаркетингу для успішного ведення бізнесу. Висвітлено можливості методу фокус-груп та сучасних досягнень когнітивного нейромаркетингу. На прикладі дегустації споживачами продуктів харчування проведено порівняльне оцінювання прогностичної валідності класичного методу маркетингу – фокус-груп та новітніх методів когнітивного нейромаркетингу. Зокрема за допомогою використання методів когнітивного нейромаркетингу здійснено аналіз когнітивних та е показників (страх, взаємодія, інтерес, хвилювання, концентрація, релаксація) учасників тестування, які отримано під час споглядання, принюхування, смакування (пережовування), стану післясмаку продуктів харчування. Це дозволило зробити висновки за гендерними відмінностями про кожен з етапів взаємодії досліджуваних з продуктами харчування (зовнішній вигляд, запах, смак, післясмак). Використовуючи методи когнітивного нейромаркетингу та методи фокус-груп, проаналізовано показники учасників тестування, пов’язані з безпосереднім процесом дегустації (перебування їжі у ротовій порожнині). Внаслідок проведення нейромаркетингового дослідження було отримано численні відомості про динаміку когнітивно-емоційних показників під час споглядання, принюхування, смакування (пережовування), стану післясмаку учасників тестування. Нейромаркетингове дослідження удвічі менше забирає часу, але потребує відповідного обладнання, програмного забезпечення та навичок. На основі результатів дослідження отримано інформацію за гендерними відмінностями про значущість смакових властивостей продуктів харчування, їх слабкі сторони та можливості покращити властивості продуктів харчування. За допомогою використання методу фокус-груп окремо досліджено вплив гендеру у групі на результати дослідження. Інтегральні дані застосування двох методів дають майже однакові результати.Item Аспекти корпоративного управління в умовах реформування структури власності(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Кузьмін, О. Є.; Колісник, М. В.; Полякова, В. В.В даній статті розглядається розвиток і становлення корпоративного управління в Україні. Даються рекомендації щодо його вдосконалення в умовах реформування структури власності на основі закордонного досвіду корпоративного управління. In this report the development and formation of corporate management in Ukraine are viewed upon. There are given recommendation on its improvement on the basis of foreign countries experience of corporate management under the conditions of property structure reforming.Item Бюджетне планування маркетингових витрат(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Балик, У. О.; Колісник, М. В.Item Електронна комерція як елемент системи світового господарства(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Балик, У. О.; Колісник, М. В.Описано історичні підходи та наслідки впровадження системи електронної комерції у світове господарство. Наведено новітні форми взаємодії між учасниками ринку товарів і послуг, які стали доступними у зв’язку із здійсненням електронної торгівлі. Визначено фактори, що стимулюють подальший розвиток цього економічного явища. Обґрунтовано доцільність застосування системи електронної комерції у сучасних бізнес-проектах. The historical is described approaches and consequences of introduction of the system of E-commerce in a world economy. The newest forms of co-operation between the participants of market of commodities and services which became accessible with realization of E-trade are presented. Certainly factors which stimulate subsequent development of this economic phenomenon. Grounded expedience of application of the system of E-commerce in modern business – projects.Item Логістичні аспекти системи формування доходів та витрат неприбуткових організацій(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Колісник, М. В.Наведено основні концепції та науково обґрунтовано логістичні аспекти фінансового менеджменту неприбуткових організацій. Коротко обговорено типові види надходжень та витрат неприбуткових організацій. Запропоновано нову ідею організації логістики грошових потоків доходів та витрат неприбуткових організацій. The basic concepts and sophisticated logistics aspects of financial management for non-profit organizations are noted in this article. The typical inncomings and outgoings for non-profit organizations are briefly discussed. The new idea how to arrange the logistic of gains and loses flows for non-profit organization has been proposed.Item Логістичні концепції процесу залучення іноземних інвестицій через випуск американських депозитарних розписок(Видавництво Державного університету “Львівська політехніка”, 2000-02-29) Колісник, М. В.; Князевська, О. В.; ДУ “Львівська політехніка”Наведені концептуальні засади та технологія зарубіжного непрямого фінансового інвестування шляхом випуску цінних паперів за технологію американських депозитарних розписок (ЛДР).Item Маркетинг як складова підвищення інвестиційної привабливості підприємств в умовах зони вільної торгівлі з ЄС(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Балик, У. О.; Колісник, М. В.Досліджено питання інвестиційної привабливості вітчизняних підприємств у контексті використання інвестиційних можливостей зони вільної торгівлі з ЄС. Розкрито особливості маркетингового процесу підвищення інвестиційної привабливості підприємств. Проаналівано можливості зони вільної торгівлі між Україною і ЄС, а саме: спрощення умов здійснення інвестиційної діяльності для обох сторін; налагодження тіснішої співпраці інвестонадавачів та інвестоотримувачів; збільшення рівня конкурентної боротьби, що позитивно вплине на розвиток бізнес-середовища в Україні; створення умов для поліпшення технічного та технологічного стану вітчизняних підприємств. Запропоновано маркетингові стратегії та їх заходи для інвестонадавачів та інвестоотримувачів залежно від рівня інвестиційної привабливості підприємства. The question of investment attractiveness of domestic enterprises in the context investment opportunities of Free Trade Area with the EU is investigated. The features of the marketing process to increase the investment attractiveness of enterprises are revealed. The possibilities of a free trade area between Ukraine and the EU, namely the facilitation of investment activities for both parties; set-up cooperation investproviderand investreceiver; increased levels of competition, which will positively affect the development of the business environment in Ukraine; create conditions for the improvement of technical and technological state of Ukrainian enterprises. Marketing strategies and their measures to investprovider and investreceiver depend on the level of investment attractiveness enterprises are suggested.Item Методологічні аспекти оцінки проектів на вітчизняних підприємствах: дослідження існуючої практики(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Колісник, М. В.Наведено та науково обгрунтовано основні концепції оцінки проектів підприємства. Розглянуто методи капітального бюджетування та ефективності проектів. Запропоновано висновки та рекомендації, зроблені в результаті дослідження існуючих на практиці методів капітального бюджетування та практичних проблем які виникають у даній галузі. The basic methodological concepts of project appraisal are noted in this article. The methods of capital budgeting and project performance are discussed briefly. The new research about commonly used practice and problems in the area of project appraisal and capital has been proposed.Item Моделі встановлення рівня ефективності вітчизняного фондового ринку(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Колісник, М. В.Наведено основні концепції та науково обґрунтовані гіпотези інформаційної ефективності ринку капіталів. Коротко обговорено основні характернетики та класифікації інформаційної сукупності. Запропоновано нову ідею декларування торгових операцій з цінними паперами корпоративними управлінцями вищої та середньої ланки менеджменту, а також іншими відповідальними особами. The basic concepts and sophisticated efficient capital market hypotheses are noted in this article. The number of major features and classifications for information set are briefly discussed. The new idea to declare trading activities for corporate insiders and other responsible persons has been proposed.Item Можливості використання QR-кодів у контексті досягнення цілей маркетингових комунікацій(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Балик, У. О.; Колісник, М. В.Досліджено питання застосування концепції інтегрованих маркетингових комунікацій у сучасних ринкових умовах. Визначено місце QR-коду в інтегрованих маркетингових комунікаціях, окреслено основні переваги та недоліки його використання, визначено цільову аудиторію користувачів QR-коду. Проаналізовано особливості використання інноваційного медіа-носія QR-коду різними засобами інтегрованих маркетингових комунікацій, визначено формати розміщення повідомлення на носії. The article researches an issue of application of the concept of integrated marketing communications under contemporary market conditions. The author has described a tendency for convergence, which is inherent to modern media channels. Meanwhile, the author has indicated that this process is inherent not only to means used in order to provide a communication process, but also to the sense, which is presented with their help. Moreover, the author has determined a position of a QR-code within the integrated marketing communications, detected the main advantages and disadvantages of its usage, indicated a target audience of QR-code users. The researcher has indicated that a precondition of QR-code emergence was an increasing need of the market for invention of new ways of exchange of greater information amounts, since the information exchange had been earlier performed due to barcoding systems. The author has determined that one of the main causes of increasing popularity of such barcoding systems under modern conditions is more and more expansion of mobile gadgets with increasing technological opportunities. On the basis of analysis of theoretical principles of functioning of two-dimensional barcoding systems such as the QR-system the author has indicated their actions in two directions, i. e. offline- and online-communications. This means that barcoding enables to transform information into a digit form as well as into an inverse form consisting of decoding a script imprinted on a certain surface (a commodity package, a specialized advertising bearer, etc.) into a readable form. An achieved marketing effect is related to an outward appearance of the QR-code and a context appearing in such a case. Thus, the QR-code issue should be considered in the context of visualization. Simultaneously, it should be taken into account that a communication context, presented by the codes, is also of significant importance. The author has determined that the QR-code international standard had been approved in 2004 by the quality management system. In 2011 it was recognized as a standard for mobile phones by the international organization such as Globecomm Systems International. Henceforth, appropriateness of QR-code application has become unquestionable. An evidence of this fact is their widespread application for marketing purposes in enterprises of different sizes, which work in different industries. Furthermore, the author substantiates that nowadays the QR-code can be defined as a representative of modern marketing instruments being a consequence of the scientific and technological progress, which proposes a cheap way of realization of communication between an advertiser and a customer in offline and online modes. On the other hand, taking into account a definition of QR-coding technology as a method of process implementation, the very QR-code should be also considered from the standpoint of their technological content. The author has indicated that the QR-codes are more and more frequently used within large-scale advertising projects in different media channels and information bearers. Their appearance on the web pages is reported to be notable. The author has outlined that application of two-dimensional codes of this type occurs due to an initiative of mobile gadget users. This enables to apply a marketing communication strategy of a “pull” type. Its advantage, in contrast to a “push” strategy, is transmitting an initiative regarding communication process beginning to a customer. Within this context importance of the QRcodes consists of their appropriateness for usage within the marketing communication strategies of the “pull” type, especially on account of possibility of integration of traditional communication means with modern interactive ones and involvement of mobile gadget users in the process of exchange of information with sellers and other users. The author has substantiated that in spite of considerably insignificant application of the QR-codes as equivalents of the barcoding systems in the past, a need for coding, transition, and reading large amounts of information has become a market desire. Consequently, the standardized QR-codes has transformed into many types of two-dimensional coding systems, which are applied depending on market requirements.Item Організація валютних “свопів” як засіб залучення іноземного капіталу(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Колісник, М. В.; Національний університет “Львівська політехніка”Наведено основні концепції та науково обґрунтовано методи залучення іноземних інвестицій у вітчизняну економіку на основі комплексу банківських операцій типу валютних “свопів”. Коротко обговорено можливі алгоритми організації та залучення валютних “свопів”. Запропонована нова ідея організації законодавчих передумов стосовно запровадження валютних “свопів”. The basic concepts and sophisticated methods of currency swaps in order to attract foreign investments are noted in this article. Most common algorithms for foreign investments on the currency swaps basis are briefly discussed. The new idea how to provide foreign investments and how to change legislative basis for this purposes has been proposed.Item Прийняття фінансового рішення в системі вітчизняного правового середовища(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Колісник, М. В.Наведено основні концепції та науково обґрунтовані особливості прийняття фінансових рішень. Розглянуто основні характеристики та класифікації форм організації бізнесу в Україні та США. Запропонована нова ідея стосовно реформування вітчизняних форм організації бізнесу. The basic concepts and sophisticated financial decision-making methods are noted in this article. The number of major features and classifications for business forms in Ukraine in comparison to USA are briefly discussed. The new idea to reorganize business forms in Ukraine has been proposed.Item Прогнозування попиту та обсягів продажів компанії як ключовий чинник організації бюджетування на підприємствах(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2003) Колісник, М. В.Науково обґрунтовано та наведено основні концепції прогнозування обсягів продажу та попиту на продукцію підприємства. Коротко обговорено методи успішного прогнозування попиту та планування продажу. Запропоновано нову ідею стосовно прогнозування попиту та продажу в умовах невизначеності. The basic concepts of demand and sales forecasting are noted in this article. The methods of successful demand forecasting are discussed briefly. The new idea how to forecast the demand and sales under uncertainty of domestic conditions has been proposed.Item Соціальний медіа маркетинг: сучасні тренди та перспективи розвитку(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-10) Балик, У. О.; Колісник, М. В.; Balyk, U.; Kolisnyk, M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Український католицький університет; Lviv Polytechnic National University; Ukrainian Catholic UniversityРозкрито результати дослідження сутності соціальних мереж. Окремо вивчено стан розвитку соціальних мереж у світі загалом та в Україні зокрема. Проаналізовано потенційне охоплення рекламою у соціальних мережах. Розкрито особливості соціальної медіа-реклами. Представлено профіль рекламної аудиторії провідних соціальних мереж у розрізі вікових, гендерних та географічних ознак. Визначено ключові тренди та перспективи розвитку соціального медіа-маркетингу. Виявлено проблеми, з якими бояться стикнутися маркетологи у майбутньому, здійснюючи свою діяльність у соціальних мережах. Запропоновано напрями поліпшення роботи маркетологів у соціальних мережах.Item Стратегічне позиціонування цінних паперів акціонерних корпорацій на фондовому ринку(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Колісник, М. В.В статті наведено основні концепції та науково обгрунтовано типи стратегічного позиціонування корпоративних цінних паперів на фондовому ринку. Коротко обговорено можливі типи поведінки акцій з точки зору їх доходу та ризику. Запропонована нова ідея оцінки стратегічного позиціонування корпоративних цінних паперів та встановлення стратегічних трендів. The basic concepts and sophisticated corporate strategies on the security market are noted in this article. The stock behavioral specific on the return vs. risk basis are briefly discussed. The new idea how to evaluate the strategic position of the corporate securities and detect their strategic trend has been proposed.Item Стратегічний вимір концепції соціальної відповідальності бізнесу(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Балик, У. О.; Колісник, М. В.Розглянуто концепцію соціальної відповідальності підприємства в контексті планування та реалізації стратегії його розвитку. Сьогодні про конкурентоспроможність підприємства свідчить не лише ціна пропонованих продуктів, але й умови виробництва, умови ведення бізнесу. Тому ідея соціальної відповідальності бізнесу передбачає побудову спільної цінності та створення корисності як для самого підприємства, так і для суспільства чи навколишнього середовища. Отже, результатом праці є “зрівноважені” продукти – у розумінні зрівноваженості із короткостроковими цілями господарюючих суб’єктів, що їх пропонують, та довгостроковими цілями суспільної екзистенції, навколишнього середовища. Пояснено, що важливим є не лише як підприємство генерує власні прибутки – важливими є також і шляхи використання зароблених коштів. У практичній площині постає необхідність вказати причини, які роблять підприємство кращим в очах громадськості на загальному фоні конкурентів. Доведено, що значна частина управлінців сприймає переваги імплементації принципів соціальної відповідальності у практику власних підприємств перш за все у стратегічній перспективі. Обґрунтовано, що концепція соціальної відповідальності виходить за межі функціональної стратегії, сприяючи досягненню стратегічних цілей. Позитивна роль CSR є очевидною також відносно самої методики формування стратегії підприємства. Доведено, що CSR є головним інструментом, який має використовувати підприємство, розробляючи власну стратегію розвитку. А також обґрунтовано, що для того, щоб стратегію соціальної відповідальності було належно реалізовано, вона повинна ґрунтуватись на справжніх переконаннях власників, керівників та працівників підприємства та бути віддзеркаленням декларованих ними цінностей. Розглянуто ще один вимір конкурентоспроможності, який виникає із концепції CSR, – інноваційність. Тому у розумінні соціально відповідального бізнесу інновація, окрім впровадження нових технологічних рішень у вигляді нових товарів, повинна сприяти також підвищенню якості уже існуючих товарів та послуг, покращенню їхніх технічних характеристик, удосконаленню методів реалізації стратегії та відповідних процедур. А concept of social responsibility of an enterprise in the context of planning and implementing its development strategy is investigated in the article. Nowadays company competitiveness in related not only to the price of its products, production conditions, business conditions but also to its corporate social responsibility (CSR). The idea of CSR involves building the shared value and creating utility for both the company itself and the society or the environment. Thus, as the result of such efforts, there appear “balanced” products, in the sense of them being balanced both with short-term goals of enterprises and long-term goals of social existence, the environment. The article explains that it is important not only how the company generates its income but also how it uses the money earned. In practical terms the need arises to specify the reasons that make the company look better in the public eye than its competitors. It is proved that most managers perceive advantages of implementing principles of social responsibility at their enterprises primarily in the strategic perspective. It is justified that the concept of social responsibility goes beyond the functional strategy, contributing to the achievement of strategic goals. The positive role of CSR is also evident concerning the very method of forming the enterprise strategy. It is proved that CSR is a key tool to guide the company in developing its own development strategy. It is also confirmed that for the enterprise social responsibility strategy to be implemented properly, it should be based on true beliefs of the enterprise owners, managers and employees and reflect their declared values. One more dimension of competitiveness arising from the concept of CSR is considered, that of innovation. So in the sense of socially responsible business, but for implementation of new technological solutions in the form of new products, innovation should also contribute to improving the quality of existing products and services, improve their technical characteristics, improve methods of strategies implementation and the related procedures.Item Теоретичні моделі поведінки фондових цін та прибутків на вітчизняному фондовому ринку(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Колісник, М. В.У статті наведено основні концепції та науково обґрунтовані гіпотези інформаційної ефективності ринку капіталів. Описані можливі типи поведінки акцій при реакції на нову інформацію. Запропонована нова ідея подвійно-гіпотетичного тестування ефективності ринку на основі обчислення показників відповідності ринкової вартості акцій усередненим значенням їх вартостей. The basic concepts and sophisticated efficient capital market hypotheses are noted in this article. The stock behavioral specific on the informational basis are briefly discussed. The new idea how to provide joint hypothesis tests on the basis of calculation the accordance indexes between market value and average value of shares has been proposed.Item Фінансове планування як фактор підвищення ефективності діяльності підприємства(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2002) Колісник, М. В.Науково-обґрунтовано та наведено основні концепції фінансового планування та прогнозування на підприємстві. Коротко обговорено послідовність кроків, які необхідно здійснити для успішного застосування фінансового планування у вітчизняних умовах. Запропонована нова ідея стосовно прогнозування поведінки елементів фінансової звітності. The basic concepts of financial planning and forecasting are noted. The steps of successful financial planning implementation are briefly discussed. The new idea how to forecast the behavior of different items in financial statement has been proposed.