Browsing by Subject "підприємство"
Now showing 1 - 20 of 151
- Results Per Page
- Sort Options
Item Computer-Aided System for Monitoring and Planning of Actions to Increase Machine-Building Enterprises Energy Efficiency(Lviv Politechnic Publishing House, 2019-02-26) Ступницька, Наталія; Stupnytska, Nataliya; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityОписана математична модель аналізу ефективності енергетичних витрат машинобудівного підприємства (залежно від типу та обсягу продукції, обсягів споживання окремих видів енергоресурсів в умовах конкретних виробничих процесів тощо). Наведено методологію та математичну модель планування заходів щодо модернізації виробничих процесів промислового виробництва. Запропоновано здійснювати оцінку ефективності енергозберігаючих заходів шляхом розрахунку відношення зниження вартості енергоспо- живання до вартості будівельно-монтажних робіт та матеріалів, пов’язаних з впровадженням цих заходів. Розглянуто проблемно-орієнтовану класифікацію енергоспоживчих виробничих процесів та альтернативних заходів, спрямованих на зменшення витрат паливно-енергетичних ресурсів машинобудівного виробництва. Запропоновано алгоритм та програмну реалізацію автоматизованої системи моніторингу та планування заходів з підвищення енергоефективності машинобудівних підприємств.Item Modeling innovation results when developing diagnostics mechanism of the enterprise economic security(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Khoma, I. B.The article deals with the theoretical and methodological foundations of modeling the results of innovation processes when developing the enterprise economic security diagnostics mechanism in the spectrum of implementing and using methods of system-comprehensive as well as structural and functional diagnostics when controlling the generalized condition of the business protection in the context of ensuring security of innovative, financial and credit, and investment activity. Розглянуто теоретико-методологічні засади моделювання результатів інноваційних процесів під час розроблення апарату діагностики економічної захищеності на суб’єкті господарювання відповідно до спектра запровадження та використання методів системно-комплексної та структурно-функціональної діагностики при контролюванні узагальненого стану захисту підприємницької діяльності стосовно забезпечення захищеності інноваційної, фінансово-кредитної та інвестиційної діяльності.Item REACH: проблеми та перспективи функціонування вітчизняних підприємств на зовнішніх ринках(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Кізера, І. В.Item The role of modern management technologies in ensuring competitiveness of the enterprise(Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Подра, О. П.; Петришин, Н. Я.; Podra, O. P.; Petryshyn, N. Ya.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто роль сучасних управлінських технологій у забезпеченні конкурентоспроможності підприємства. Здійснено ґрунтовне дослідження теоретичних положень і підходів до визначення управлінської технології та чинників, що впливають на успішність її реалізації. Узагальнено класифікацію інноваційних управлінських рішень, до складу якої зараховано впровадження, тренінг або підготовку кадрів, консалтинг, трансферт та інжиніринг, аудит. Встановлено, що використання інноваційних технологій в управлінні приводить до підвищення продуктивності та гнучкості підприємства; скорочення тривалості виробничого циклу та/або підвищення швидкості надання послуг; поліпшення якості товарів та послуг, що надаються; розширення присутності на ринку. Визначено, що інноваційні технології управління охоплюють: систему управління взаємовідносинами з клієнтами; бенчмаркінг; аудит залучення персоналу; стратегічне планування та стратегічне управління; аутсорсинг; збалансовану систему показників тощо. Досліджено особливості використання технології ризик-менеджменту в діяльності підприємств в умовах здійснення зовнішньоекономічних операцій. Технологія ризик-менеджменту – це технологія управління ризиками, що виникають в процесі здійснення господарської діяльності підприємства. Основний результат застосування технології ризик-менеджменту полягає у зниженні можливого впливу і мінімізації ступеня ризику до нижньої межі. Запропоновано послідовне здійснення основних операцій з управління ризиками, яке спрямоване на визначення сутності ризиків, з’ясування того, з чим вони пов’язані, як вони проявляються; виявлення, аналіз та оцінювання ступеня ризику; виявлення загрозливих наслідків ризику; моніторинг ризиків; забезпечення управлінських комунікацій для управління ризиками. З метою оптимізації ризику доречно використовувати різноманітні комбінації методів управління ризиками. Водночас потрібно зауважити, що ключовим критерієм вибору повинно бути оптимальне співвідношення між допустимим рівнем ризику та обсягом витрат, які пов’язані із запобіганням ризику, тобто необхідно вміти віднайти баланс між очікуваною вигодою та загрозою збитків/втрат.Item Ukrainian enterprises internationalization: regulatory support and institutional regulation(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Ilchuk, P.; Kots, О.In a globalized economy and increasing linkages between national economies around the world, understanding of internationalization is the key to effective doing business in foreign markets. Theoretical researches of internationalization by Ukrainian scientists are at an early stage. Today remain the unexplored question of regulatory framework and institutional regulation of enterprises internationalization. The economic studies are not detected systematization of legislation Ukrainian enterprises internationalization. In foreign sources of these issues are not covered at all. The main purpose of this study is definition and systematization of regulatory support of Ukraine enterprises internationalization. A special task is research of institutional regulation of Ukrainian enterprises internationalization that provides building a promoting system their internationalization in the future. The theoretical bases of this article are researches of Ukrainian scientists in issues of internationalization and Ukraine legislation. In the article the regulatory support and institutional regulation of Ukrainian enterprises internationalization were investigated. The review and the characteristics of existing and developed (but not accepted) regulations acts were completed. These acts regulate Ukrainian enterprise activities on foreign markets. Characteristics of institutions at the state level promote the internationalization enterprises has been executed. Also, has been singled out their goals and objectives in this segment of activity. It should be noted that in Ukraine legal regulation of enterprises internationalization is applied only at specialized export products (depending on the type of economic activity, which internationalization promotion is a priority). Instead, Ukraine has no programs that would take into account the level of enterprises internationalization and / or time of entry into foreign markets and / or enterprises size. The exclusive formation programs for specific target groups of enterprises that would differ in terms of internationalization, will provide the appropriate level of individualization such programs and, therefore, will increase the effectiveness of theirs implementation. Institutional regulation of enterprises internationalization in Ukraine is sufficiently developed and, in our view, in terms of improvement of legal regulation of enterprises internationalization can ensure effective implementation of theirs provisions in the practical sphere. Established that must been taken into account the level of internationalization, enterprises size at legal regulation of Ukrainian enterprises internationalization. It is also necessary to be taken into account all forms of penetration and presence in foreign markets, which are used by enterprises to expand the areas of promotion internationalization. In further studies, it is important to identify barriers that prevent entry of Ukrainian enterprises on foreign markets and categories of measures that should be used to promote the Ukrainian enterprises internationalization. Досліджено нормативно-правове забезпечення та інституціональне регулювання інтернаціоналізації українських підприємств. Виконано огляд та наведено характеристику чинних та розроблених (але не прийнятих у дію) нормативно-правових актів, що регламентують діяльність українських підприємств на закордонних ринках. Наведено характеристику інституцій, що на державному рівні сприяють інтернаціоналізації підприємств, виокремлено їхні цілі і завдання у цьому сегменті діяльності. Визначено необхідність законодавчого врегулювання інтернаціоналізації українських підприємств з урахуванням рівня інтернаціоналізації та величини підприємств, розширення сфер сприяння інтернаціоналізації з виключно експорту до інших форм проникнення та присутності на закордонних ринках, що їх використовують підприємства.Item Автоматизація архівної діяльності сервісу експрес-доставки "Нова пошта"(Видавництво Львівської політехніки, 2017) Білущак, Тетяна; Постоєнко, ВалеріяAutomated information system actively implementing activities in enterprises. In order to reduce the time and carry out further development of express delivery service "Novaposhta" necessary to apply automati on archival activities. This will help optimize many offices service "Novaposhta".Item Автоматизація складських процесів на підприємстві(Видавництво Львівської політехніки, 2018-06-01) Огоновська, Ірина; Думанський, Нестор; Національний університет “Львівська політехніка”The article describes the important role of warehouse space in the enterprise. The program products are described with the help of which it is possible to automate warehouse processes and optimize work at the enterprise.Item Адаптаційні аспекти застосування економічної експертизи в контурах німецької моделі контролінгу підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Перевозова, І. В.Визначено адаптаційні аспекти застосування економічної експертизи в контурах моделі контролінгу А. Дайле, наведено взаємоузгодженість основних завдань контролінгу та економічної експертизи. Удосконалене графічне зображення піраміди тотального контролінгу в мультифункціональному організаційному утворено в контурах моделі А. Дайле. In this article the adaptive aspects of the economic expertise in the circuits controlling model of A. Dayle. In this approach, contours availability subsystem economic expertise be implemented in two groups of tools: tools of planning and regulation of subdivisions (a function of business process management) and management tools and incentives for workers (people management function). Thus, for each set of business processes, goals of controlling is actually derived from the objectives of the enterprise and are a direct reflection of the prevailing to solve problems. It is proved that the approach A. Dayle is to formulate target picture company that identifies and specifies its goals. The formation of this pattern is its quality description of the problem facing the company. Her actual presence serves stimulant motivate employees to achieve a goal. Emphasized that it was their decision, but primarily on the accuracy of the formulation, the achievement now. The challenge to the decision, concerning the economic and expert research to fully correlate with the main tasks of controlling, so interconsistency article describes the main tasks of controlling and economic expertise. Author`s representation of the pyramid of the total controlling multi-organizational created in the contours of A. Dayle’s model reflects ensuring the proper task of controlling, namely building an effective system for enterprise adoption, implementation, monitoring and analysis of management decisions.Item Активізування державно-приватного партнерства в умовах розвитку інвестиційно-інноваційної діяльності(Національний університет "Львівська політехніка", 2020) Комарницька, Ганна Омелянівна; Кузьмін, Олег Євгенович; ПВНЗ «Львівський університет бізнесу та права»; Шилепницький, Павло Іванович; Мельник, Алла Федорівна; Мельник, Мар’яна ІванівнаДисертацію присвячено вирішенню науково-прикладної проблеми розроблення концептуальних, теоретико-методологічних і методико-прикладних засад активізування державно-приватного партнерства в умовах розвитку інвестиційно-інноваційної діяльності. Розвинуто типологію проектів державно-приватного партнерства і систематизовано загальні та специфічні принципи його активізування в умовах розвитку інвестиційно-інноваційної діяльності. Розроблено концепцію активізування державно-приватного партнерства. Удосконалено комплексно-цільовий метод оцінювання впливу державно-приватного партнерства на інвестиційно-інноваційну діяльність і розвинуто модель залучення інвестицій та інновацій на засадах такого партнерства. Розроблено метод оцінювання державно-партнерського потенціалу територіального утворення. Удосконалено модель позиціонування приватного партнера на ринку проектів державно-приватного партнерства, а також двокомпонентну модель митного обслуговування такого партнерства за участі іноземного приватного партнера. Розвинуто метод оцінювання якості митного обслуговування державно-приватного партнерства та удосконалено механізм його розвитку. Розроблено метод визначення структури платежів під час реалізації проектів державно-приватного партнерства. Розвинуто науково-методичні положення з економічного обґрунтування проектних рішень у сфері державно-приватного партнерства. The dissertation is devoted to the solution of the applied scientific problem on development of conceptual, theoretical, methodological and methodological and applied bases of public-private partnership activation in the conditions of investment and innovative activity development. The typology of public-private partnership projects has been developed and the general and specific principles of its activation in the conditions of investment and innovation activity development have been systematized. There was developed the concept of public-private partnership activation. The method of assessing the public-private partnerships’ impact on investment and innovation activities has been improved and a model for attracting investment and innovation based on such partnership has been developed. There is developed the method of estimation of the territorial entity’s public-partner potential. The model of private partner positioning at the market of projects of public-private partnership has been improved, as well as a two-component model of customs servicing of such a partnership with the participation of a foreign private partner. The method of assessing the quality of customs service of the public-private partnership has been developed and the mechanism of its development has been improved. The method of determining the structure of payments during the implementation of public-private partnership projects has been developed. Scientific and methodological provisions on the economic substantiation of project decisions in the field of public-private partnership have been developed. Диссертация посвящена решению научно-прикладной проблемы разработки концептуальных, теоретико-методологических и методико-прикладных основ активизирования государственно-частного партнерства в условиях развития инвестиционно-инновационной деятельности. Развита типология проектов государственно-частного партнерства, которая отличается выделением признаков уровня риска и субъектного состава партнеров, что вместе с другими признаками типологии формирует предпосылки для более обоснованного выбора этих проектов в зависимости от определенных целей, задач и имеющегося ресурсного обеспечения. Систематизированы принципы активизирования государственно-частного партнерства в условиях развития инвестиционно-инновационной деятельности на основе их деления на общие и специфические. Разработана концепция активизирования государственно-частного партнерства в условиях развития инвестиционно-инновационной деятельности на основе принципов идентификации такого активизирования, условий его осуществления, инструментария, ресурсного обеспечения, направлений анализа, субъектов и аналитической подсистемы активизирования на общегосударственном, региональном и муниципальном уровнях. Развит комплексно-целевой метод оценивания влияния государственно-частного партнерства на инвестиционно-инновационную деятельность, который предусматривает использование трапециевидных функций принадлежности ряда параметров такого оценивания (соответствие стратегии территориального образования, содействие его инвестиционно-инновационному развитию, окупаемость проекта государственно-частного партнерства, уровень риска его реализации, улучшение качества предоставления услуг вследствие создания / реконструкции / модернизации и т. п объекта партнерства) к определенным нечетким терм-множествам. Разработан метод оценивания государственно-партнерского потенциала территориального образования в контексте привлечения инвестиций и инноваций на принципах государственно-частного партнерства, который предусматривает выделение составляющих оценки прямого и опосредованного характера. Разработан метод определения структуры платежей при реализации проектов государственно-частного партнерства, что дает возможность частным партнерам на основе инструментария теории игр выбрать оптимальные для себя абсолютные значения и относительные доли первоначального и периодических платежей в рамках таких проектов в зависимости от готовности идти на риск относительно результирующих показателей объекта государственно-частного партнерства. Усовершенствована двухкомпонентная модель таможенного обслуживания государственно-частного партнерства при участии иностранного частного партнера, что логично сочетает унифицированную с действующим законодательством поэтапную модель такого обслуживания на основе учета различных возможных условий и вариантов его осуществления с субъектно-функциональной моделью с отражением максимально широкого спектра субъектов таможенного обслуживания и их функциональных взаимосвязей. Усовершенствован механизм развития таможенного обслуживания в условиях государственно-частного партнерства, который комплексно определяет приоритетные направления и принципы развития таможенного обслуживания, учитывает факторные влияния мега-, макро-, мезо- и микросреды, очерчивает ресурсное обеспечение и обосновывает получение синергического эффекта государственно-частного партнерства на основе реализации конкретной функции менеджмента через управление развитием таможенного обслуживания. Усовершенствована модель позиционирования частного партнера на рынке проектов государственно-частного партнерства на основе учета уровня его потенциала в этой сфере и темпов роста рынка такого партнерства, что отличается от существующих возможностью принятия управленческих решений относительно потребителей, финансирования, внутренних процессов и развития персонала во время использования модели государственно-частного партнерства. Развита модель привлечения инвестиций и инноваций на основе государственно-частного партнерства, что интегрирует государственный и рыночный векторы управления такими процессами, которые благодаря своему инструментарию влияют на государственно-партнерский потенциал и государственно-партнерскую привлекательность территориального образования, обеспечивая баланс интересов различных групп стейкхолдеров. Развит метод оценивания качества таможенного обслуживания государственно-частного партнерства, который отличается от имеющихся разработкой комплексной репрезентативной и гармонизированной с европейскими таможенными нормами индикаторно-критериальной базы по приоритетным сферам таможенного обслуживания, а также количественно-качественным обоснованием идентификационно-интерпретационной шкалы. Развиты научно-методические положения по экономическому обоснованию проектных решений в сфере государственно-частного партнерства в условиях развития инвестиционно-инновационной деятельности, позволяющие определить верхнюю и нижнюю границы дохода частного партнера от реализации проекта партнерства.Item Актуальні проблеми банківського маркетингу(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Широн, І.Item Аналіз діяльності підприємств за даними податкових декларацій(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2009) Прадійчук, К. В.Item Аналіз логістичних процесів: економічний аспект(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Михайлик, Н. І.; Кузяк, В. В.; Національний університет “Львівська політехніка”Глобалізація бізнес – процесів, пошук альтернативних існуючим концепціям конкурентних стратегій та змінне зовнішнє та внутрішнє середовище спонукають сучасних управлінців вивчати та застосовувати інструменти маркетингово-логіс- тичного управління. Так як, логістична діяльність підприємства виконується шляхом реалізації завдань, що у свою чергу покликані до координації в напрямі ефективної оптимізації усіх функціональних процесів, то вона розглядається як вагомий чинник підвищення ефективності діяльності підприємства. В статті сформовано основи методологічних положень аналізу логістичних процесів, їх класифікацію, особливості застосування в управлінській діяльності підприємства.Item Аналіз статистичних даних щодо причин та наслідків виробничого травматизму працівників Держкомлісгоспу України 2000–2009 рр(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Гогіташвілі, Г. Г.; Степанишин, В. М.; Тисовський, Л. О.Проаналізовано статистичні дані щодо причин та наслідків виробничого травматизму на підприємствах Державного комітету лісового господарства України.Одержані результати можуть слугувати теоретичною базою для побудови математичної моделі оптимального планування охорони праці на зазначених підприємствах з метою істотного зменшення рівня травматизму. This article develops the analysis of the statistical data regarding the reasons and consequences of the work related traumatism in the enterprises of State Forestry Committee of Ukraine. These results can be used as the theoretical basis for making a mathematical model of the optimal planning for enterprise Safety protection rules that will lead to a significant reduction of the traumatism level.Item Аналіз факторів, що впливають на пластоспроможність підприємств в умовах економічної кризи(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2009) Стратович, О. В.Item Аналіз інтегрованості стратегії і тактики розвитку підприємництва(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Мних, Є. В.Розкрито важливість аналітичного обґрунтування у процесах вироблення об’єктивних критеріїв стабільного функціонування підприємства в контексті інтегрованості тактики і стратегії його розвитку, формулювання параметрів ефективності. Доведено актуальність та визначено напрями аналізу інтегрованості стратегії й тактики розвитку підприємництва і методику його проведення. Аргументовано, що аналітичні оцінки через призму інтегрованості мають виконувати визначальну місію у кінцевій інтерпретації практичних управлінських дій безвідносно до функцій управління. Сформульовано висновок про те, що методичний інструментарій і організаційні системи його здійснення дозволяють забезпечити варіативність, рейтингову параметризацію та інтегровані оцінки можливостей розвитку підприємництва у будь-якій сфері національної економіки за наявності повноцінної інформації за регламентами її формування та на основі спеціальних обстежень. Reveals the importance of feasibility study in the process of objective criteria for stable operation of the business in the context of integration of tactics and strategy of its development, formulation parameters of efficiency. The urgency and the direction of analysis and integration of strategies and tactics of business method and its implementation. There are a number of factors that cause imbalances in the strategy and tactics of market reform at the national macro level that is not conducive to achieving the desired stability of individual economic actors, which has negative consequences in the context of the attractiveness of entrepreneurship, and in the context of sustainable use and restoration of economic resources. It is proved that in order to achieve high efficiency of strategic and tactical management in business should generate qualitative analytical software, which not only proves the validity of the strategic and tactical objectives, but the integration of tactical decisions to implement long-term and short-term business strategy in all its dimensions. Argued that the analytical evaluation through the prism of integration should be performed crucial mission in the final interpretation of the practical administrative actions without regard to the management functions. The attention that the most difficult is the process of feasibility study of correction of strategic goals and objectives for the real situation, because long-term strategy requires prolonged immobilization financial resources at high risk of achieving their return. Formulated the conclusion that the methodological tools and organizational systems for its implementation allow for variability, rating parameterization and integrated evaluation capabilities development in all areas of the national economy in the presence of full information on the rules of its formation and through special surveys.Item Аудит маркетингу: сутність, основні етапи та сфери проведення(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Млинко, І. Б.Розглянуто основні підходи до визначення терміну “маркетинговий аудит”. Систематизовано об’єкти дослідження маркетингового аудиту на підприємстві. Визначено варіанти проведення маркетингового аудиту. Запропоновано послідовність етапів проведення внутрішнього аудиту маркетингу на підприємстві. In the article the basic going is considered near determination “marketing audit”. The objects marketing audit are systematized on an enterprise. The variants of realization of marketing audit are certain. The sequence of the stages of realization of internal audit of marketing is offered on an enterprise.Item Аудит собівартості продукції(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Швед, І.Item Вибір спеціалізованих інтернет-порталів як засобів маркетингових комунікацій підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Савченко, Ю. Т.; Шуліченко, А. Є.; Карий, О. І.Проаналізовані характеристики Інтернет-порталів як засоби маркетингових комунікацій підприємства та досліджено специфіку спеціалізованих Інтернет-порталів з продажу будівельних матеріалів та послуг. На основі проведеного аналізу визначено ключові характеристики Інтернет-порталів, на які слід звертати увагу підприємствам під час вибору місця розташування інформації про себе та свої товари. The characteristics of Internet-portals as tools of marketing communications of an enterprise are analyzed as well as the specifics of specialized Internet portals for constructional material and services are investigated in the article. It is proved that choosing an Internet-portal for promotion an enterprise have to evaluate number of its visitors and the geography of these visitors; whether these visitors find the portal via searching servers or directly (they are patrons); how much time visitors spend on the portal and whether they go further to enterprise sites from this portal. The popularity of searching servers for finding out new information among Internet users rises up the importance of such characteristics of a portal as PageRank and the number of indexed objects on the portal. Of course, the important role also plays the price for presenting information about an enterprise on the portal and the convenience of presented information about an enterprise editing.Item Види стратегій управління людськими ресурсами(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Шкода, ТетянаВ даних тезах доповіді автором доповнено основні ознаки класифікації видів стратегій управління людськими ресурсами підприємства. Також проаналізовано деякі класифікації та зроблено відповідні висновки щодо правомірності такого поділу, подано приклади реалізації відповідних стратегій управління людськими ресурсами відомими українськими та іноземними компаніями. Крім того, автором запропоновано власну класифікацію стратегій управління людськими ресурсами на основі реалізації людського потенціалу.Item Визначення місця маркетингового контролера в організаційній структурі підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Чухрай, Н. І.; Млинко, І. Б.Визначено чинники впливу на структуру організування контролінгу маркетингу, розроблено форми виокремлення осередків відповідальності за маркетинг, зазначено умови успішного впровадження системи контролінгу маркетингової і збутової діяльності на промисловому підприємстві. In article defines the factors of influence on the structure of the organization controlling marketing, developed forms of isolation centers responsibility for marketing, indicated conditions for successful implementation of controlling the marketing and sales activities on an industrial enterprise.