Проблеми економіки та управління. – 2010. – №683

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/19238

Вісник Національного університету "Львівська політехніка"

У Віснику опубліковано результати науково-дослідних робіт професорсько- викладацького складу, аспірантів та працівників Інституту економіки і менеджменту Національного університету “Львівська політехніка”, а також вчених і викладачів інших наукових і навчальних закладів України та Польщі. Серед економічних проблем чільне місце займають питання, пов’язані з інвестиційною привабливістю окремих галузей і підприємств, вирішення актуальних завдань поглиблення і розширення інноваційних процесів у різних сферах господарювання, з удосконаленням методів аналітичної оцінки діяльності підприємств. Серед проблем управління автори у своїх публікаціях значну увагу звертають на висвітлення проблем удосконалення системи управління інноваційною діяльністю, використання сучасних інформаційних технологій та інструментарію фінансового менеджменту у формуванні інноваційного потенціалу підприємств, особливості стратегічного управління, маркетингової діяльності, забезпечення розвитку кадрового потенціалу в сучасних умовах господарювання. Всі представлені матеріали знайдуть зацікавленого читача, вони будуть корисними не тільки для наукових працівників і викладачів ВНЗ, а й для практичних працівників різних галузей національного господарства і слухачів системи підвищення кваліфікації.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2010. – № 683 : Проблеми економіки та управління / відповідальний редактор Й. М. Петрович. – 384 с. : іл.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 79
  • Thumbnail Image
    Item
    Титульний аркуш до «Проблеми економіки та управління» № 683
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010)
  • Thumbnail Image
    Item
    Зміст до «Проблеми економіки та управління» № 683
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010)
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток інвестиційного потенціалу підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Литюга, Ю. В.
    Визначено зміст інвестиційного потенціалу підприємства та розглянуто його значення і місце в потенціалі підприємства, обґрунтовано механізм організаційного забезпечення його розвитку. Названо основні фактори розвитку інвестиційного потенціалу. Визначено та охарактеризовано основні параметри його розвитку: інновації, фінанси, стратегія. Проаналізовано інвестиційну стратегію та особливості формування. In the article the meaning of investment potential of enterprise and its place in potential of enterprise are defined, mechanism of orgware of his development is grounded. The basic factors of its development are named. Basic parameters of development of investment potential are defined and described: innovations, finances, strategy. The analysis of investment strategy and features of its forming is conducted.
  • Thumbnail Image
    Item
    Загальні принципи організації взаємовідносин групи дочірніх авіакомпаній та інших підприємств в рамках корпорації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Литвиненко, С. Л.
    Розглянуто теоретичні та методологічні засади організації взаємовідносин у межах підприємств корпоративного типу та встановлено проблеми, які вивчені недостатньо. Розроблено загальні принципи організації взаємовідносин групи дочірніх авіакомпаній та інших підприємств у межах корпорації на основі аналізу існуючих наукових здобутків, що дасть змогу підвищити загальну конкурентоспроможність підприємства на глобальних світових ринках. Theoretical and methodological foundations of organization of relationships within the corporate enterprises were considered and the problems, researched insufficiently, were revealed. General principles of organization of relationships between groups of affiliated airlines and other enterprises within the corporation, based on the analysis of current scientific achievements, allowing increasing of overall competitiveness of enterprise on the global world markets, have been developed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз шляхів підвищення технологічної конкурентоспроможності України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Лісовська, Л. С.; Лущак, Н. С.
    Визначено поняття “технологічна конкурентоспроможність країни” та сформовано чинники, що впливають на цю конкурентоспроможність. Виділено проблеми розвитку технологічної конкурентоспроможності України та запропоновано шляхи підвищення її рівня за окремими факторами. The concept of "technological competitiveness of the country” and formed the factors influencing this competitive edge. Highlighted problems of technological competitiveness of Ukraine and proposed ways of improving the competitiveness of individual factors.
  • Thumbnail Image
    Item
    Лізинг як ефективний засіб переоснащення підприємства для створення інноваційного продукту
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Ключнікова, М. В.
    Запропоновано аналіз суті та огляд переваг лізингу як нетрадиційного інструментуфінансування оновлення основних фондів підприємства для створення інноваційного конкурентоспроможного продукту з метою переходу вітчизняної економіки до фази пожвавлення. Розглянуто особливості лізингу як елемента технічної фінансово-інвестиційної стратегії підприємства. The article offers analysis of essence and overview of advantages of leasing as a nontraditional tool to finance modernisation of capital funds of a company in order to create innovative competitive product to stimulate recovery of national economy. Features of leasing as a component of financial-investment strategy are examined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Сутність і види продуктових інновацій в стратегії підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Ліманскі, А.
    Технологічний прогрес, зміни вимог споживачів і супутнє вищезгаданим явищам зростання конкуренції в глобальномумасштабі спричиняють те, що продуктові інновації трактуються як основна умова функціонування і розвитку сучасного підприємства. Пошук інноваційних рішень по відношенню до продукту може принести багато користей, але одночасно вимагає великих витрат і є дуже ризикованим. Підприємство повинно прийняти відповідну стратегію інновацій продукту. У практиці можна скористатися різними стратегіями, що виокремлюються з врахуванням таких критеріїв, як: ступінь новизни продукту з погляду виробника і клієнта, вплив нового продукту на зміну споживацьких поведінок, масштаб і оцінка новизни продуктової інновації (у відношеннях ринок-продукт-технологія), першість впровадження, а також ступінь оригінальності продуктової інновації. Серед основних умов, вирішальних для успіху продуктової інновації, потрібно назвати: диспонування відповідними засобами, людським, матеріальними і фінансовими, зв'язування стратегії нового продукту з цілим процесом стратегічного управління в підприємстві, а також створення відповідних організаційних структур для інноваційної діяльності. Technological advances, changes in consumer requirements and their accompanying increase in competition on a global scale make product innovations a precondition for the functioning and development of the modern enterprise. Finding innovative solutions for a product can bring many benefits, but is also expensive and very risky. The company should adopt an appropriate strategy for product innovation. In practice, you can use various strategies based on such criteria as: the degree of novelty of the product for the manufacturer and the customer, the impact of new product to change consumer behavior, the scale and evaluation of new product innovation (in the relationship market product/technology), placing priority degree of originality and innovation output. The essential conditions for the success of product innovations include: the availability of adequate human resources, physical and financial relationship with a new product strategy for the entire process of strategic management in the enterprise and the creation of appropriate organizational structures for innovation.
  • Thumbnail Image
    Item
    Управління конфліктами на засадах їх класифікації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Криса, О. Й.
    Проаналізовані відомі класифікації конфліктів, зазначені їхні основні особливості та недоліки. У результаті виокремлення основних ознак конфлікту побудована інша класифікація конфліктів, яка повинна сприяти пошуку ефективних методів управління конфліктами, стати ключовим елементом системи управління конфліктами. The known classification of conflicts are analyzed in the article, their main features and drawbacks are indicated. The other classification of conflicts is built on the base of the main features of conflict. This classification should facilitate the search for effective methods of conflict management and be a key element of conflict management.
  • Thumbnail Image
    Item
    Витрати підприємств на цілі оподаткування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Котенко, Т. Ю.
    Розглянуто проблеми оподаткування на прикладі будівельних підприємств. Вказано на неповну реалізацію принципів податкової системи. Визначено ступінь податкового навантаження на підприємство, проаналізовано тенденції зміни обсягів сплати податку на прибуток та особливості функціонування податку на додану вартість в Україні. Запропоновано шляхи підвищення ефективності системи оподаткування в умовах пошуку компромісу в розподільчих відносинах між підприємством та державою. The problems of taxation in construction companies. The incomplete implementation of the principles of the tax system is stressed. The degree of tax burden to the company is determined, the volume of tax revenue is analyzed and characteristics of value added tax in Ukraine are described. There are suggested ways to improve the tax system in terms of compromise between enterprises and the state.
  • Thumbnail Image
    Item
    Комерціалізація нових знань, як стратегічний шлях підвищення конкурентоспроможності України та регіону
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Кубів, С. І.
    Досліджено відносини між комерціалізацією знань та стратегією інноваційного розвитку економіки України. Обґрунтовано передумови та ідентифіковано чинники формування ефективної національної інноваційної системи, очікувані наслідки та окреслено стратегічні завдання інноваційного розвитку регіонів. It is investigational relations between commercialization of knowledges and strategy of innovative development of economy of Ukraine. Grounded pre-conditions and the factors of forming of the effective national innovative system are identified, expected consequences and outlined strategic tasks of innovative development of regions.