Логістика. – 2017. – №863

Permanent URI for this collection

Вісник Національного університету «Львівська політехніка»

У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорського-викладацького складу та працівників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлено сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптацію до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовано методи маркетингового та логістичного управління, розглянуто механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» ; голова Редакційно-видавничої ради Н. І. Чухрай. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – № 863. – 304 с. : іл.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Логістика

Зміст


1
3
12
17
25
34
42
51
57
63
68
77
82
88
94
101
110
119
124
134
143
150
159
168
178
185
192
204
213
233
245
259
267
273
279
285
295
300

Content


1
3
12
17
25
34
42
51
57
63
68
77
82
88
94
101
110
119
124
134
143
150
159
168
178
185
192
204
213
233
245
259
267
273
279
285
295
300

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 38
  • Item
    Аналіз особливостей фінансової звітності на підприємствах малого та мереднього бізнесу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Казарян, А. А.; Сударкіна, С. П.; Національний технічний університет “ Харківський політехнічній інститут”
    Розглянуто проблеми обліку витрат на виробництво продукції на малих і середніх підприємствах з широкою номенклатурою продукції, що випускається. Як один із способів вирішення завдання обліку і розподілу непрямих витрат і розрахунку адекватних значень собівартості й ціни пропонується використання систем автоматизованого управління “1С: Бухгалтерія” і “1С: Управління невеликим підприємством”. Розглянуто переваги цих платформ і проблеми, що виникають під час їх впровадження, означено організаційні шляхи вирішення проблеми.
  • Item
    Професійна мобільність персоналу як складова адаптаційної політики підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Захарчин, Г. М.; Гладун, С. О.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Висвітлено проблематику професійної мобільності через призму адаптаційної політики підприємства та сучасних викликів. Виділено основні складові, види та функції професійної мобільності. Наголошено на методологічно-технологічних аспектах її дослідження в контексті адаптаційної політики підприємства. Підкреслено важливість вартісних аспектів дослідження професійної мобільності. Подано висновки і пропозиції, спрямовані на підвищення ефективності професійної мобільності підприємства.
  • Item
    Напрями визначення викликів функціоналізму в системі менеджменту підприємницької діяльності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Гронська, Н. С.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто виклики функціоналізму в системогенезі мотивів менеджменту відповідно до тенденцій розвитку підприємницької діяльності. Представлено концепцію кореляції провідних та похідних функцій функціоналізму. Узагальнено перспективи спонукальної дії складових чинників функціоналізму. Визначено реструктуризацію провідних функцій взаємовпливу, взаємозв’язку, взаємозалежності відповідно до суб’єктивно-об’єктивних відношень організаційних структур у системі менеджменту підприємницької діяльності маркетингу, логістики. Висунуто гіпотезу визначення тріалогу функціонала та побудови алгоритму функціонування інфраструктури підприємницької діяльності.
  • Item
    Основні проблеми функціонування ПАТ “Укрзалізниця” та рекомендовані шляхи їх вирішення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Горбаль, Н. І.; Заремба, М. М.; Романишин, С. Б.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто сучасний стан, основні ключові засади функціонування ПАТ “Укр-залізниця”, нововведення організації, які вплинули на стан галузі. Визначено головні проблеми функціонування підприємства, які необхідно кардинально вирішувати. Проаналізовано чинну тарифну систему та її основні недоліки. Рекомендовано застосувати нову тарифну систему, що передбачає відхід від трьох класів поділу тарифів і запровадження універсального тарифу. Проаналізовано специфіку залізничних перевезень у різних країнах, зокрема й в Україні. Запропоновано реалізацію проекту з оновлення транспортного складу “Укрзалізниці” на умовах оперативного лізингу та рекомендовано зміцнювати відносини з європейськими країнами задля залучення інвесторів. Рекомендовано модифікувати законодавчу базу щодо регулювання залізничного транспорту.
  • Item
    Побудова системи альтернативних підходів до коригування процесу дифузії результатів інноваційної діяльності підприємств
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Ванькович, Л. Я.; Vankovych, L.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розроблено систему альтернативних підходів до коригування процесу дифузії результатів інноваційної діяльності машинобудівних підприємств. Визначено її складові: чітку декомпозицію дозування інформації про об’єкт дифузії, що просувається серед членів цільової аудиторії – потенційних споживачів; наявність засобів для підтримування зворотного зв’язку із зацікавленими у придбанні товару споживачами; вироблення раціонального за тривалістю плану із охоплення рекламою найбільшої кількості споживачів об’єктів дифузії. Запропоновано схематичне представлення графу процесу реалізації стратегії просування об’єкта дифузії.
  • Item
    Удосконалення методу оцінювання ризиків житлового будівництва в умовах міжнародних економічних відносин
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Вербицька, Г. Л.; Пшик-Ковальська, О. О.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Запропоновано комбінований метод якісно-кількісного оцінювання ризиків житлового будівництва в умовах міжнародних економічних відносин, сутність якого полягає у ідентифікації можливих видів ризиків з відбиранням найзначущіших, розрахунку їх ступеня та області, а також величини максимальних втрат, пофакторному аналізуванні параметрів, які впливають на ризик, та виявленні можливих шляхів зниження його ступеня на основі експертних оцінок та математичних залежностей. Застосування цього методу дасть змогу підвищити достовірність одержаних результатів та своєчасно відмовитися від реалізації надто ризикованих проектів.
  • Item
    Styles of making purchasing decisions by consumers from Z generation and Y generation – comparative analysis
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Смалей, О.; Smalej, O.; Університет ім. Марії Кюрі-Склодовської, м. Люблін (Республіка Польща); Maria Curie-Sklodowska University
    Предметом статті є способи прийняття рішень про купівлю молодими людьми. Аналітична інформація ґрунтується на анкетному опитуванні із використанням методу випадкової вибірки. Дослідження порівнює дві групи покупців: з покоління Z та з покоління Y. Дослідження показало існування відмінностей поміж групами у чотирьох з десяти величинах аналізованих споживацьких рішень.
  • Item
    Economic, environmental, marketing and logistic effects of intellectual capital resulting from the implementation of green supply chains
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Мариняк, А.; Maryniak, A.; Познанський університет економіки і бізнесу (Республіка Польща); Poznań unaversity of economics and business
    Метою поданого теоретико-пізнавального і аналітичного дослідження є побудова дослідницької моделі для оцінювання кореляції між інтелектуальним капіталом, що бере участь в управлінні ланцюжком поставок і результатами, отриманими у результаті реалізації “зелених” заходів у ланцюзі поставок. У результаті проведених досліджень ми спостерігали зокрема, що вищий рівень людського капіталу пов’язаний з більшою економічною ефективністю. Запропоновано деякі нові напрямки наукових досліджень, що грунтуються на “Ресурсному підході” та “Теорії зацікавлених сторін”.
  • Item
    Social media as an element in the communication process of brands
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Бучинська, Н.; Buczyńska, Natalia; Університет ім. Марії Кюрі-Склодовської, м. Люблін (Республіка Польща); Maria Curie-Skłodowska University
    Середовище гіпермедіа виразно змінило сьогодні форму і характер маркетингової комунікації. Нові технології, основані на інформації, створюють і використовують цю інформацію, а також є основою створення характерного елемента сучасного, швидко зростаючого ринку. Ера технологій стала фактором розвитку сучасного маркетингу та його інструментів. Доступ до мережі Інтернет надав багато можливостей пошуку джерел інформації та обміну знаннями між людьми з різних частин світу. Соціальні медіа можуть стати привабливою альтернативою у реалізації комунікаційної стратегії. Ефективність зв’язку залежить від ринкової позиції і переговорної сили сучасних підприємств та їхніх брендів.
  • Item
    CSR influence on modern corporations – examples from Poland
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Кудлак, І.; Огурек, В.; Kudlak, I.; Ogórek, W.; Університет Марії Кюрі-Склодовської в Любліні; Maria Curie-Skłodowska University
    Наведено концепцію корпоративної соціальної відповідальності на прикладі двох компаній, присутніх на польському ринку – Міленіум Банк і Orange Польща. Метою статті є подати стратегію КСВ як спосіб надання пільг для організації і як джерело конкурентної переваги. Наведено переваги і недоліки використання компаніями правил корпоративної соціальної відповідальності.
  • Item
    Marketing the investment potential of the city. Case of Lublin, Poland
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Раганович, К.; Склодовська, М.; Raganowicz, K.; Sklodowska, M.; Університет ім. Кюрі-Склодовської (Республіка Польща, Люблін); Curie University
    Сьогодні в усьому світі міста конкурують, щоб залучити інвесторів. Ці заходи є об’єктом міського маркетингу та, особливо, інвестиційного маркетингу. Існує необхід- ність підвести підсумки інвестиційної маркетингової діяльності міста в перспективі теорії міського маркетингу. Маркетингова діяльність Любліна є прикладом ефектив- ного і добре спланованого інвестиційного маркетингу. Він оснований на стратегії розвитку, корпоративної ідентичності і поєднує в собі оффлайн- і онлайн-маркетингові інструменти.
  • Item
    Reason, methods and effects of online ad blocking
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Мороз, М.; Вроцлавський економічний університет (республіка Польща)
    Проаналізовано та оцінено причини, методи та наслідки зростання практики блокування реклами в мережі Інтернет. Для досягнення цієї мети автор аналізує статистичні дані практики блокування реклами в Польщі зокрема та Європі загалом, ідентифіковано інструменти, які для цього використовують, представлено наслідки використання відповідного програмного забезпечення з погляду видавців та інтернет- користувачів. Автор використовує такі методи дослідження, як критичний аналіз документації та метод описової статистики
  • Item
    Формування ланцюга поставок на основі ідентифікації споживчих потреб
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Якимишин, Лілія Ярославівна; Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
    Ідентифіковано найбільш суттєві потреби споживачів товарів повсякденного попиту, які має задовольняти конкретний ланцюг. Проаналізовано особливості товарів повсякденного попиту, що дало змогу ідентифікувати їх типовий перелік з погляду вітчизняного споживача. Виокремлено дві великі групи товарів повсякденного попиту, які покладено в основу досліджуваного ланцюга поставок: продукти харчування і напої; нехарчові продукти. Виявлено найбільш суттєві характеристики товарів повсякденного попиту з позиції виробника, ринку та інших його учасників. Встановлено наявність серйозних бар’єрів в Україні розвитку ланцюгів поставок, що є стимулом для перегляду підприємствами своїх бізнес-процесів і пошуку шляхів підвищення їх ефективності.
  • Item
    Системи матеріального забезпечення діяльності автосервісного підприємства вантажних автомобілів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Юськів, В. М.; Сороківський, О. І.; Національний університет “Львівська політехніка”, ТзОВ “Аверс”
    Розглянуто особливості системи матеріально-технічного забезпечення автомобільного сервісу з погляду маркетингу та визначено вплив сучасних обставин, які впливають на формування середовища та вибір логістичної концепсії постачання. Вона полягає в необхідності поєднання задоволення попиту на послуги автосервісу з матеріально-технічним забезпеченням виробництва самого підприємства. Важлива роль у реалізації логістичного підходу відводиться керуванню запасами постачання: інформаційно-аналітичному забезпеченню, їх стабільності та кількості, контролю, нормуванню і регулюванню номенклатури.
  • Item
    Структурування ланцюга поставок у контексті ідентифікації джерел формування емерджентних властивостей
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Фалович, Володимир Андрійович; Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
    Проаналізовано управління ланцюгами поставок у структурі логістичних послуг вітчизняних підприємств й ідентифіковано базові характеристики сучасного ланцюга поставок. Встановлено, що глобалізація й інтернаціоналізація, зростаюча конкуренція і орієнтація на кінцевого споживача, розвиток інформаційно-комунікаційних технологій та електронної комерції окреслили значний потенціал розвитку ланцюгів поставок. Встановлено існування різних форм взаємовідносин між постачальниками та клієнтами, зміни бізнес-процесів, що зумовлені впровадженням у функціонування ланцюга поставок сучасних інформаційних технологій. Оцінено його структуру у контексті ідентифікації джерел формування емерджентних властивостей.
  • Item
    LEAN-менеджмент як інноваційний підхід до управління виробництвом
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Бек, О. М.; Петецький, І.; Національний університет “Львівська політехніка”, Фірма “PETECKI” (Польща)
    Розглянуто основні передумови застосування lean-менеджменту для виробничих підприємств. Наведено підходи до визначення сутності поняття “бережливого” виробництва. Висвітлено основні засади впровадження концепції lean-менеджменту на підприємстві. Проаналізовано впровадження “бережливої” концепції у процес виробництва та менеджменту на підприємстві.
  • Item
    Створення цінності для клієнта
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Стець, О. М.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Обґрунтовано основні цінності, які підприємство може запропонувати для клієнта: новизну, виробництво, виготовлення під замовлення, “робити свою роботу”, дизайн, бренд (статус), ціну, зменшення витрат, зниження ризиків, доступність, зручність (засто- сування), креативність, індивідуальність. Детально розкрито їхню суть. Досліджено ієрархію цінності молокопродукції для споживача. Виявлено, що цінність для клієнта є суб’єктивним, оцінним показником, залежить від порівняльної важливості потреби, для задоволенню якої слугує продукт, від ступеня задоволення духовної потреби продуктом.
  • Item
    Модель механізму інтегрування складових систем менеджменту підприємств на засадах інтелектуалізації управління
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Ситник, Й. С.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Досліджено сутність та виокремлено рівні інтегрування складових систем менедж- менту підприємств на засадах інтелектуалізації управління. Сформовано цільові та пред- метні різновиди інтеграції підсистем менеджменту у процесі інтелектуалізації. Визначено, що метою інтегрування є досягнення власних або спільних цілей, створення власних або спільних продуктів підсистем із високим рівнем їх синергійності та емерджентності. З’ясовано, що рівень активації інтелектуально-знаннєвих активів у системі менеджменту підприємств залежить від світоглядного, організаційного, мотиваційного, культурологіч- ного аспектів, які культивуються у середовищі систем та окремими інтелектоносіями. Сформовано модель інтегрування підсистем та інтелектоносіїв у системі менеджменту підприємств у процесі їх взаємодії. Розроблено організаційно-функціональну модель механізму інтегрування підсистем (інтелектоносіїв) у системі менеджменту на засадах інтелектуалізації, яка передбачає поетапне здійснення шести основних функцій.
  • Item
    Дослідження маркетингових каналів розподілу на ринку систем протипожежного захисту
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Савченко, Ю. Т.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Важливе стратегічне рішення приймають підприємства-виробники інвестиційних товарів при виборі структури маркетингових каналів розподілу. Обрані форми збуту і взаємозв’язок між усіма учасниками збутової мережі мають задовольняти потреби цільових споживачів та відповідати цілям маркетингової стратегії підприємства. Виявлено основні характерні риси ринку технічних засобів безпеки. Проаналізовано показники збуту підприємств-виробників у ланцюгу створення систем протипожежного захисту. Досліджено зв’язок між учасниками каналів розподілу і подано рекомендації щодо вдосконалення співпраці в каналах розподілу систем протипожежного захисту.