Динаміка, міцність та проектування машин і приладів. – 2013. – № 759

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/21659

Вісник Національного університету "Львівська політехніка"

У Віснику опубліковані результати науково-дослідних робіт професорсько-викладацького складу Інституту інженерної механіки та транспорту Національного університету «Львівська політехніка». Розглянуті питання динаміки та міцності елементів машин, приладів і транспортних засобів, а також створення й розрахунку перспективного технологічного устаткування. Призначений для наукових та інженерно-технічних працівників відповідних галузей промисловості.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – № 759 : Динаміка, міцність та проектування машин і приладів / відповідальний редактор І. В. Кузьо. – 127 с. : іл.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 22
  • Thumbnail Image
    Item
    Розрахунок основних характеристик приводу резонансного вібраційного сепаратора
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Стоцько, З. А.; Сокіл, Б. І.; Топільницький, В. Г.; Ребот, Д. П.
    Проведено розрахунок приводу резонансного вібраційного сепаратора з горизонтальним збуренням коливань сит. За допомогою використання критерію оптимальності процесу вібросепарації наведено співвідношення для визначення частоти обертання дебалансу та мінімальної потужності електромотора вібраційного сепаратора. Calculations concerning the resonance vibratory separator with horizontal vibration disturbance sieves are conducted. Correlation to determine the rotation frequency of unbalance and minimal electric motor power of a vibrating separator is presented using the criterion of the optimization of the process of vibroseparation. The characteristics of a vibratory separator drive are defined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розробка схеми моделювання роботи основних елементів канатних установок з рухомим тягово-несівним канатом
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Сологуб, Б. В.; Іщук, В. В.; Данило, Я. Я.
    Розроблено схему універсального буксувального пристрою і запропоновано динамічну модель для розрахунку основних параметрів установки. Запропоновано рівняння руху тягово-несівного каната і механізму буксування з врахуванням зусиль опору рухові та жорсткості окремих елементів канатної установки. Отримані залежності для визначення монтажного і максимально допустимого натягу канату. Розроблено практичні рекомендації щодо вибору основних параметрів буксувального пристрою. The scheme of a universal towing device is developed and the dynamic model for the calculation of the main parameters of the device is suggested. An equation of motion of a pullingcarrying rope and a towing mechanism is suggested taking into account the efforts of the resistance movement and stiffness of the individual elements of the cable installation. The dependancies for the determination of installing and maximally permissible tension of a rope are obtained. Practical recommendations for the selection of key parameters of a towing device are worked out.
  • Thumbnail Image
    Item
    Побудова скелетних кривих пружної муфти з ділянкою квазінульової або від’ємної жорсткості
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Пасіка, В. Р.; Романчук, І. О.
    Розглянуто пружну муфту квазінульової жорсткості. Наведено залежність та спосіб встановлення відновлюваного моменту муфти. Запропоновано простий але ефективний числовий метод побудови скелетних кривих. Показано, що скелетна крива для муфти з ділянкою від’ємної жорсткості має дві гілки. The resilient muff of a near-zero inflexibility is considered. The dependence and method of mounting of muff’s resilient moment are given. The simple but effective numerical method for the construction of skeletal curves is suggested. It is shown that a skeletal curve for a muff with the area of negative inflexibility has two branches.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз кінематики модифікованого опорно-поворотного пристрою автокранів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Малащенко, В. О.; Гелетій, В. М.; Федик, В. В.
    Наведено будову, принцип роботи та проведено аналіз кінематики проковзуваня торцевих поверхонь дотику роликів з біговими доріжками сусідніх роликів. Подані аналітичні вирази шуканих кінематичних параметрів дають змогу оцінити зменшення тертя між елементами опорно-поворотного пристрою за рахунок проведення модифікації торців робочих роликів. Analysis of kinematics of sliding of butt-end surfaces of rollers’ touch with the racecourses of adjacent rollers has been conducted and its structure and principle of work are laid out. Presented analytical expressions of the sought kinematic parameters allow us to estimate the friction diminishing between the elements of support-rotating device by the realization of modification of butt ends of working rollers.
  • Thumbnail Image
    Item
    Порівняльний аналіз теоретичних і експериментальних результатів визначення власних частот і форм щогли підіймального пристрою
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Носов, Ю. Є.
    Проведено порівняльний аналіз результатів визначення власних частот і форм згинних коливань щоглової металоконструкції підіймального пристрою із застосуванням теоретичних і експериментального методів. Розглянуто, зокрема, результати математичного моделювання поперечних коливань щогли із застосуванням теорії балок С. Тимошенка та матричного методу початкових параметрів; результати модального аналізу щогли методом скінченних елементів, а також результати експериментальних досліджень коливань щогли реального підіймального пристрою. Comparative analysis of the results of natural frequencies and bending vibrations determination for the metal mast lifting device with the application of theoretical and experimental methods is conducted in this article. In particular, results of the mathematical modeling of the transverse vibrations of the mast with the application of S. Timoshenko’s beams theory and matrix method of initial parameters are considered, as well as the results of the experimental research of mast vibrations of a real lifting device.
  • Thumbnail Image
    Item
    Застосування фазочастотних методів впливу на параметри вимушеної сили для мінімізації динамічних коефіцієнтів вібраційних систем з сухим тертям
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Ловейкін, В. С.; Човнюк, Ю. В.; Почка, К. І.
    Для мінімізації динамічних коефіцієнтів вібраційних систем з сухим тертям використані методи фазочастотного впливу на параметри вимушеної сили. Зменшення амплітуди коливань без пауз досягнуто за допомогою використання суперрезонансних режимів функціонування вібраційної системи, а у разі коливань з паузами застосовується регулювання початкової фази вимушеної сили. Methods of phase frequency influence on parameters of the revolting force are used to minimize the dynamic coefficients of vibration systems with dry friction. Reduction of amplitude of oscillations without pauses is reached with the help of superresonant modes of vibration system functioning. Regulation of an initial phase of the revolting force is applied in case of vibrations with pauses.
  • Thumbnail Image
    Item
    Експериментальне визначення напружень у довговимірній циліндричній оболонці, зумовлених взаємодією з опорним роликом
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Новіцький, Ю. Я.
    Проналізовано напружений стан циліндричної оболонкової конструкції в умовах взаємодії з опорним роликом з метою обґрунтування параметрів підіймального пристрою для проведення ремонту опор наземних переходів магістральних трубопроводів. Наведено експериментальні значення кільцевих напружень, що виникають у місцях контакту роликів з довговимірною циліндричною оболонкою, та порівняно з розрахунковими значеннями. The strained condition of a cylindrical shell structure in interaction with the support roller is analyzed in order to justify the lifting device parameters for the maintenance of bearings of overground passages of trunk pipelines. Experimental values of circular strains that occur in the places of rollers’ contact with the elongated cylindrical shell are given and compared with the calculated values.
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінка параметрів нестаціонарних коливань кранових систем з одним ступенем вільності руху у процесі вібровипробувань їх мехатронних систем управління
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Човнюк, Ю. В.; Діктерук, М. Г.; Почка, К. І.
    Під час випробування кранових систем методом коливної частоти вони знаходяться під впливом послідовних збурень вібраційної природи на усіх частотах заданого діапазону. Вибір режимів прискорених випробувань кранових систем на вплив синусоїдальної вібрації за змінної частоти збудження вимагає визначення параметрів динамічних амплітудно-частотних характеристик АЧХ, виробів – мехатронних систем управління МСУ кранів. Наведено розв’язок диференціального рівняння руху вантажу за кінематичного збудження і результати теоретичного і експериментального дослідження АЧХ кранових систем за нестаціонарних коливань (використаний метод комп’ютерного моделювання поведінки МСУ за нестаціонарних коливань кранових систем, на яких розміщені вказані системи управління). Визначено параметри динамічних АЧХ залежно від швидкості сканування частоти. When testing the crane systems via the wobble frequency method they undergo the consequent influence of vibrations at all frequencies of the set range. The choice of modes of the crane systems’ accelerated tests with respect to sinusoidal vibration influence at the changing transmitter frequency requires the definition of the dynamic amplitude frequency characteristics (AFC) of items of the cranes’ mechatronic supervision systems (MSS). The solutions of the loads traffic differential equation with the kinetic agitation as well as the results of theoretical and experimental tests of the cranes’ systems AFC at the unsteady oscillations have been presented (the method of the computer modeling of the MSS behavior with the unsteady oscillations of the crane systems where the aforementioned supervision systems are installed has been applied). The parameters of the dynamical AFC depending on the frequency’s scanning speed have been defined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості кінематики процесу отримання зубців циліндричних коліс радіально-коловим формоутворенням
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Литвиняк, Я. М.
    Проаналізовано кінематичні особливості складного руху дискового інструмента стосовно заготовки циліндричного зубчастого колеса у процесі радіально-колового формоутворення зубців. Встановлена відмінність між розглядуваним способом зубонарізання та методом обкату. Визначено положення осі миттєвого гвинтового руху, що дасть змогу прогнозувати профіль нарізуваних зубців колеса залежно від вихідної форми різального зубця дискового інструмента. The kinematical peculiarities of the disk instrument complicated motion in relation to the purveyance of cylinder gear-wheel in the cutting a new radial-around forming process have been analyzed. The difference between this process and the traditional method of cutting cylinder gear-wheels has been determined. The instantaneous spiral motion axis position has been defined. The kinematics process allows to forecast the type of indents of wheel.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив граничних значень жорсткості корпусу та опор на стан обертового агрегата
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Дзюбик, Л. В.
    Розвинуто математичну модель корпусу бертового агрегата у вигляді нерозрізної балки кусково-сталої згинної жорсткості, яка розміщена на пружних опорах із можливим їх вертикальним зміщенням для різних випадків значень заданих жорсткостей. Проведено числовий аналіз впливу жорсткості корпусу на прогин та моменти для восьмиопорного обертового агрегата. Досліджено, як змінюються моменти на опорах та у прогонах за зміни жорсткості корпусу. A mathematical model of a rotating body of the unit as a continuous beam piecewise constant flexural rigidity, which is located on elastic supports with their possible vertical offset values for the cases of specified stiffness has been developed. The numerical analysis of the stiffness beam impact on the deflection and moments for eight reference rotating unit has been conducted. It has been investigated how the moments on poles and run with increasing rigidity of the body change.