Держава та армія. – 2005. – №528

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/47465

Вісник Національного університету «Львівська політехніка»

Тематичний випуск «Держава та армія» фахового Вісника Національного університету «Львівська політехніка» виданий з ініціативи Інституту гуманітарних та соціальних наук Львівської політехніки. У цьому випуску Вісника публікуються наукові статті, в яких основна увага приділяється проблемі історії України та її державності і національним Збройним cилам. Виходить у дев’ятий раз. Розрахований на науковців, викладачів гуманітарних дисциплін, студентів, усіх тих, хто цікавиться проблемами військової історії України.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавницво Національного університету «Львівська політехніка», 2005. – № 528 : Держава та армія / відповідальний редактор Л. Є. Дещинський. – 148 с.

Вісник Національного університету “Львівська політехніка”

Зміст


1
3
16
28
34
39
48
54
63
68
74
81
87
94
100
106
113
117
123
129
133
136
144
149
157

Content


1
3
16
28
34
39
48
54
63
68
74
81
87
94
100
106
113
117
123
129
133
136
144
149
157

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 25
  • Thumbnail Image
    Item
    Перший Всеукраїнський військовий з’їзд та його результати
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Зінкевич, Р. Д.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Показано причини скликання Першого всеукраїнського військового з’їзду, його хід та значення для українського національно-визвольного руху.
  • Thumbnail Image
    Item
    Військова авіація у Галичині в 1914 –1915 рр.
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Козицький, А. М.; Львівський національний університет імені Івана Франка
    Розглянуто діяльність австро-угорської та російської військової авіації під час початкового етапу Першої світової війни. Детально простежено використання ро-сійської авіації у ході битви за Львів в серпні–вересні 1914 р., виявлено аеродроми базування австрійських авіаторів у Галичині, подано низку невідомих фактів з історії Першої світової війни.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив діяльності старшин УСС на формування національної свідомості Волинян
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Дем’янюк, О. Й.; Університет “Україна”
    Досліджено вплив старшини Легіону Українських Січових Стрільців на фор-мування національної свідомості населення Волині під час Першої світової війни. Показано роль окремих суспільно-політичних діячів Галичини у зародженні осві-тянської справи на волинських землях.
  • Thumbnail Image
    Item
    Утворення та головні напрямки діяльності січових організацій у Галичині (кінець ХІХ – початок ХХ ст.)
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Нагірняк, А. Я.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Здійснено спробу проаналізувати феномен українського Січового руху у Галичині, зокрема прослідковано генезу цього громадсько-політичного напрямку від перших студентських “Січей” до формування Українських Січових Стрільців на початку Першої світової війни.
  • Thumbnail Image
    Item
    Картографія Львова XVII - XVIII століть як джерело до вивчення історії фортифікацій міста
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Шишка, О. В.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто картографічний матеріал XVII–XVIII ст. як джерело до вивчення історії розвитку та реконструкції оборонних укріплень Львова.
  • Thumbnail Image
    Item
    Військово-політична діяльність Любарта-Дмитра Гедиміновича – останнього Галицько-Волинського князя
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Кійко, В. І.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Проаналізовано діяльність князя Любарта Гедиміновича (близько 1310 – 1384 рр.) як політика, полководця і військового організатора на тлі військово-політичної ситуації у Східній Європі. Розглянуто особливості української зброї та військової техніки XIV ст.
  • Thumbnail Image
    Item
    З історії української зброї XIII–XVIII ст.: сокири-бердиші та алебарди
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Терський, С. В.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Із залученням письмових та археологічних джерел розглядається генеза та поширення нових типів древково-колючої зброї на тлі історико-географічної ситуації у Східній Європі XIII–XIV ст. Обґрунтовується участь зброярів Галицько-Волинської держави у синтезі культурних здобутків цивілізацій Сходу і Заходу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Історичні витоки формування та становлення українського професійного театру в Східній Галичині
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Петрович, М. Й.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Досліджено історичні витоки формування та становлення професійного Українського театру в Східній Галичині в кінці XVIII і XIX ст.
  • Thumbnail Image
    Item
    Зміст до Вісника “Держава та армія”
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01)
  • Thumbnail Image
    Item
    Сучасні підходи до історичної освіти студентської молоді
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Вербицька, П. В.; Національний університет “Львівська політехніка”
    У сучасній Україні історична освіта та викладання історії відчувають найбільший вплив соціальних чинників й процесу реформування освіти в цілому. Змінюються цілі і завдання, ціннісні підвалини, зміст і технології історичної освіти. Якість освіти значною мірою визначається компетентностями викладачів історії та можливостями їхнього використання в освітній практиці. В нових умовах розвитку українського суспільства на викладача історії покладається велика відповідальність за долю молодих громадян країни. Щоб досягти результативності у процесі модернізації історичної освіти, необхідні нові підходи до вивчення і викладання історії, що стимулюють студентів мислити критично, формувати самостійні судження і думки, засвоювати демократичні навички і відносини.