Інформаційні системи та мережі. – 2015. – №832

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/31421

Вісник Національного університету «Львівська політехніка»

Статті, вміщені у збірнику наукових праць, підготовлено за результатами закінчених науково-дослідних робіт з теоретичних основ інформатики та кібернетики, обчислювальної техніки та автоматизації, систем баз даних та знань, інформаційного моделювання, розподілених інформаційних систем та мереж, управління проектами і програмами, математичного моделювання та обчислювальних методів, математичного та програмного забезпечення обчислювальних машин і систем, інформаційних технологій проектування та створення програмних продуктів, системного аналізу і теорії оптимальних рішень, структурної, прикладної, компютерної та математичної лінгвістики. Для науковців, інженерно-технічних працівників, аспірантів, студентів вищих навчальних закладів.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Інформаційні системи та мережі : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» ; голова Редакційно-видавничої ради Н. І. Чухрай. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. – № 832 : Інформатизація вищого навчального закладу. – 407 с. : іл. – Бібліографія в кінці статей.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтелектуальна система аналізу діяльності архітектурно-будівельної компанії
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Борис, М. М.; Шаховська, Н. Б.
    Описано архітектуру інтелектуальної системи аналізу діяльності архітектурно-будівельної компанії. Спроектовано інформаційну модель такої системи. Визначено мету, завдання і сферу застосування системи. The intelligent system of analysis of architectural and construction company is described in the article. The informative model of such system is projected. Goals, objectives and scope of such a system are defined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методи та засоби дистанційної освіти для заохочення і залучення сучасної молоді до самостійних наукових досліджень
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Шаховська, Н. Б.; Висоцька, В. А.; Чирун, Л. В.
    Нові інформаційні телекомунікаційні технології сприяють оптимізації управління навчальним процесом. Запропоновано інноваційні підходи до поліпшення навчальної програми вищої освіти у сфері ІТ. Розглянуто методи пошуку і залучення студентів до наукової та практичної роботи завдяки їх участі в командних змаганнях і спільних міжвузівських науково-практичних проектах. Узагальнено і подано методологічні наукові результати з проблематики впровадження технологій та методів дистанційного навчання. Запропоновано метод покращення наукової грамотності студентів, знаходячи інноваційні рішення для вирішення проблем проектів, що сприятиме науковій кар’єрі для учасників міжвузівських проектів. Розглянуто питання побудови комплексу математичних моделей процесів дистанційного навчання, на яких ґрунтується створення інтегрованого інформаційно-навчального середовища. Зазначені питання є актуальними у зв’язку з упровадженням технологій дистанційного навчання і нерозривно пов’язано з дидактичними та методологічними аспектами навчального процесу. New information, telecommunication technologies contribute to the optimization in the management of studies. This paper is devoted to the implementation of innovative approaches to improving the curriculum of higher education. The method of finding and attracting students including girls for scientific and practical work through and their participation at team competitions and joint Interuniversity scientific-practical projects are proposed. This work has considered a problem of distance education and involvement in her adaptive learning system. Improving scientific literacy of students by finding innovative solutions to address the problems of projects are proposed. Simplify the process of obtaining a scientific career for interuniversity projects participants. The questions of mathematical models of processes of distance education (remote training) are highlighted in this article. Creation of the integrated net oriented informational-educational environment is based on them. The indicated questions are actual in connection with implantation of technologies of distance learning and inextricably related with didactic and methodological aspects of the educational process.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формальне подання діяльності користувача з виявлення інформаційно-значущих об’єктів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Камінський, Р. М.; Нич, Л. Я.; Шаховська, Н. Б.
    Розглянуто діяльність користувача щодо пошуку інфораційно-значущих об’єктів розв’язання поставленої перед ним задачі. Для формалізації цієї діяльності використано апарат теорії множин. Наведено математичні моделі формулювання запиту, аналізу документів у видачі та відбір інформаційних об’єктів для розв’язання поставленої перед користувачем задачі. Крім того, розроблено моделі в аспекті інтелектуальної діяльності користувача та когнітивних процесів. Наведено результати експериментальних досліджень з такими пошуковими системами, як Google, Yandex, МЕТА, Rambler, Yahoo. Для оцінювання ефективності інформаційного пошуку знайдені документи поділені на пертинентні, релевантні та нерелевантні. Ефективність пошуку визначено відношенням кількості пертинентних та релевантних документів до кількості всіх документів у видачі. Інформаційні характеристики пошукових систем запропоновано враховувати відповідним коефіцієнтом. The user activity for finding informative meaningful objects needed to solve the problem is considered. To formalize this activity, set theory is used. The mathematical models of formulation of request, analysis of the issued documents and selection of information objects for the solution to the user problem are presented. In addition, mathematical models of intellectual activitiesof user and cognitive processes are developed. The experimental results of the search engines such as Google, Yandex, META, Rambler, Yahoo are given. To evaluate the effectiveness of information retrieval the found documents were divided by pertinent, relevant and irrelevant. Search Performance Ratio is determined with the ratio of pertinent and relevant documents to the number of all the documents in issue. It is advised to take into account information characteristicsof the offered search engines with appropriate coefficient.