Transport Technologies. – 2023. – Vol. 4, No. 1

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/59378

Журнал створено у 2020 році у Національному університеті «Львівська політехніка». Періодичність видання двічі на рік. Випуск номерів журналу здійснюється англійською мовою.

Transport Technologies. – Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2023. – Volume 4, number 1. – 94 p. : il.

Зміст


1
12
21
29
38
48
62
73
83
90

Content (Vol. 4, No 1)


1
12
21
29
38
48
62
73
83
90

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    Regularities of the traffic lane change by the driver when interacting with car-obstacle
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-06-30) Prasolenko, Oleksii; Chumachenko, Vitalii; O. M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv
    Представлено результати експериментальних досліджень поводження водіїв під час взаємодії з об’єктами-перешкодами, які зумовлені припаркованими транспортними засобами. На сьогодні паркування автомобілів на двосмугових вулицях є значною проблемою для водіїв під час руху та створює перешкоди. Водіям потрібно вчасно помітити припаркований автомобіль та виконати маневр зміни смуги руху. Все це впливає на траєкторії руху транспортних засобів та функціональний стан водія. Водієві потрібен певний проміжок часу для виконання маневру, який складається з часу реакції, прийняття рішення про зміну смуги руху та виконання дії. Все це ускладнюється умовами руху для водія та створює небезпеку для керування. Якщо водій вчасно не отримає інформацію про розташування паркування на вулиці зі швидкісним рухом, імовірність небезпеки значно підвищується. Крім того, водії для зменшення впливу паркування на функціональний стан організму заздалегідь намагаються змінити смугу руху, яка зайнята попереду паркуванням. Також спостерігається відхилення у поперечному перерізі вулиці за збільшення швидкості руху відносно припаркованого автомобіля, що остаточно вказує на зміну положення на смузі руху. Було встановлено, що водії індивідуально обирають траєкторії зміни смуги руху відповідно до швидкості руху. Крім того, кожен водій на власний розсуд суб’єктивно приймає рішення про початок зміни смуги руху під час виникнення перешкоди на певній відстані. В якості індикатора імовірності знаходження об’єкта перешкоди у небезпечному стані було використано кутову швидкість. Кутова швидкість є основним параметром в орієнтовній діяльності водія та сигналізує про небезпеку. За значень кутової швидкості від 0,015–0,03 рад/c водії намагались завершити маневр та залишити певну відстань до перешкоди (зазор безпеки). Це вказує на певний інтервал кутової швидкості щодо сприйняття об’єкта перешкоди у просторі та відчуття небезпеки. Отримані закономірності зміни смуги руху водіями дозволяють визначити безпечну відстань до паркування та забезпечити безпеку руху шляхом використання відповідної розмітки та дорожніх знаків.