Transport Technologies. – 2021. – Vol. 2, No. 1

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/56470

Журнал створено у 2020 році у Національному університеті «Львівська політехніка». Періодичність видання двічі на рік. Випуск номерів журналу здійснюється англійською мовою

Transport Technologies. – Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2021. – Volume 2, number 1. – 87 p. : il.

Зміст


1
13
25
39
50
60
75
84

Content (Vol. 2, No 1)


1
13
25
39
50
60
75
84

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Influence of traffic flow intensity on environmental noise pollution
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-10) Kaleniuk, Maksym; Furman, Oleg; Postranskyy, Taras; Millhouse Logistics Inc; Lviv Polytechnic National University
    Сучасне міське середовище із розвитком промисловості, зростанням кількості транспортних засобів на дорогах та збільшенням щільності забудови все більш негативно впливає на здоров’я і благополуччя населення міста. Серед чинників впливу навколишнього середовища шумове забруднення, зокрема техногенний шум – небажані та шкідливі звуки, що створюються в результаті діяльності людини. Сьогодні шум є одним з найпоширеніших чинників забруднення. Найпоширенішим джерелом шумового забруднення є транспорт, зокрема легкові та вантажні автомобілі, автобуси, залізничний транспорт, літаки тощо. Негативним наслідкомм транспортного шуму є те, що практично кожна людина значною мірою зазнає його впливу. Часто це може супроводжуватися іншими шкідливими чинниками, наприклад, вібрацією. Згідно з науковими дослідженнями, шум може викликати роздратованість через постійний акустичний вплив. Унаслідок цього у людини виникають порушення сну, спостерігається зниження розумової працездатності та розвивається стрес. Транспортний шум створюють робота двигунів, тертя коліс об дорожнє покриття, гальма та аеродинамічні особливості транспортних засобів тощо. Загалом, рівень транспортного шуму залежить від таких основних показників, як інтенсивність, швидкість та склад транспортного потоку. Тому важливим завданням є дослідження автотранспортного шуму, його вимірювання, встановлення відповідних залежностей та подальше оцінювання результатів. Знаючи рівень шуму, створюваного транспортними засобами, можна вживати заходів щодо його зниження. Це, наприклад, перерозподіл руху транспортних потоків по вулично-дорожній мережі, обмеження швидкості руху, покращення якості дорожнього покриття, використання основних засобів зниження шумового забруднення, застосування шумозахисних пристроїв тощо. На основі цього можна знизити негативний вплив шумового забруднення на організм людини та довкілля загалом.
  • Thumbnail Image
    Item
    Capacity increasing of arterial streets with controlled motion
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-10) Hrytsun, Oleh; Bura, Romana; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто проблему підвищення пропускної здатності магістральних вулиць із регульованим рухом. Вибрано прогони вулично-дорожньої мережі міста Львова за різної довжини і ширини проїзної частини, зокрема з найнасиченішим дорожнім рухом. Проаналізовано методи підвищення пропускної здатності магістральних вулиць регульованого руху, а також чинники, які впливають на зниження пропускної здатності. Розраховано пропускну здатність перехресть за різного рівня їх завантаження. Побудовано розподіл середньої швидкості руху для прогонів різної довжини. Встановлено, що на прогонах середньої довжини між регульованими перехрестями і високим коефіцієнтом їх завантаження швидкість транспортного потоку не досягає максимальних значень. Підвищити швидкість і пропускну здатність прогонів можливо у разі збільшення їх довжини, достатньої для розгону потоку до максимальної сталої швидкості й подальшого гальмування перед перехрестям. Для визначення рекомендованої швидкості руху на магістральних напрямках враховано дорожні умови, які формуються у разі одночасного впливу декількох чинників: рівня завантаження перехрестя у зоні гальмування, рівня завантаження перехрестя в зоні розгону, кількості смуг руху, довжини прогону і середньої швидкості транспортного потоку. Визначено, що середня швидкість транспортного потоку на коротких прогонах (довжина до 300 м) становить 27–33 км/год, на прогонах середньої довжини – 35– 38 км/год. Така швидкість дасть змогу транспортному потоку потрапляти в смугу невпинного руху в заданих дорожніх умовах. Виконані дослідження повніше враховують дорожньо-транспортні умови під час обґрунтування розрахункової швидкості транспортного потоку. В результаті цього підвищується пропускна здатність магістральних вулиць регульованого руху.