Статті та тези
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2164
Browse
13 results
Search Results
Item Дилеми щодо цифрових прав(Liha-Pres, 2023) Гачкевич, Андрій; Хомин, Вікторія; Національний університет «Львівська політехніка»Дана публікація стосується концептуального оновлення стандартів захисту прав людини за рахунок так званих цифрових прав. Відзначено вплив цифрової революції на права людини в об’єктивному та суб’єктивному розумінні. Пояснюється існування цілого спектру підходів до розуміння цифрових прав від виділення окремої категорії нових прав до оновлення старих прав. Наведено два способи законодавчого впровадження: «конституалізація цифрових прав» та «цифровізація конституційних прав». Результати дослідження показують, що явище цифрових прав супроводжується рядом дилем. This publication examines the conceptual update of the standards of human rights protection due to the so-called digital rights. The authors emphasize the impact of the digital revolution on human rights in an objective and subjective meanings. The existence of the range of approaches to understanding digital rights is explained: from a separate category of new rights to the renewal of old rights. Two methods of legislative implementation are given: "constitutionalization of digital rights" and "digitalization of constitutional rights." The results of the study show that the phenomenon of digital rights is accompanied by a number of dilemmasItem Передумови надання Європейським Союзом статусу тимчасового захисту українським мігрантам(2023) Гачкевич, Андрій; Національний університет «Львівська політехніка»Дослідження присвячено проблемі прийняття політико-правових рішень в Європейському Союзі. Вивчаються чинники, що зумовили імплементацію Директиви Ради 2001/55/ЄС з наслідками міжнародного характеру. Розглядається ситуація, яка виникла перед європейськими високопосадовцями після початку повномасштабного вторгення. Описано модель TDP, спеціально розроблену для наслідків масового напливу вимушених мігрантів. Узагальнено передумови надання статусу тимчасового захисту вимушеним мігрантам з України. The study is devoted to the problem of making political and legal decisions in the European Union. The author describes factors leading to the implementation of the Council Directive 2001/55/EU with international consequences. Some aspects of the situation that arose after the start of the full-scale invasion for European high-ranking officials are considered. The TDP model, specially developed for the consequences of a mass influx of forced migrants, is highlighted. The prerequisites for granting temporary protection status of forced migrants from Ukraine are summarized.Item Синергія стратегічних комунікацій та публічної дипломатії(Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2023) Гачкевич, Андрій; Кушней, Софія; Національний університет «Львівська політехніка»Дослідження присвячено вивченню комунікативних можливостей держави, які набули широкого використання в державній політиці для забезпечення національних інтересів. Розкривається проблема взаємозв’язку між стратегічними комунікаціями та публічною дипломатією. Подано характеристику обидвох понять на основі їхнього концептуального розуміння, включаючи принципи, методи та цілі, а також дискурсу використання. Конкретизуючи співвідношення стратегічних комунікацій та публічної дипломатії, автор розглядають такі засадничі документи України, як: Стратегію публічної дипломатії, Стратегію інформаційної безпеки, Доктрину стратегічних комунікацій Національної гвардії. Показано, що синергія у міжнародних комунікаціях є передумовою ефективної безпекової політики. This research paper is devoted to the study of communicative capabilities of the state which have become widely used in state policy to ensure national interests. The problem of the relationship of strategic communication and public diplomacy is revealed. The authors describe both concepts based on their conceptual understandings, including principles, methods and objectives. They also generalize the discourse of both concepts usage. In order to investigate the interconnection between strategic communications and public diplomacy, the following fundamental documents of Ukraine are analyzed: Public Diplomacy Strategy, Information Security Strategy, and the Doctrine of Strategic Communications of the National Guard. The results of the research show that synergy in international communications is a prerequisite for an effective security policy.Item Елементи побудови бренду Google в динаміці(Primedia eLaunch, 2023) Гачкевич, Андрій; Сибрій, Роксолана; Національний університет «Львівська політехніка»Розділ монографії присвячено проблемі формування брендів в сфері цифрових технологій, яка характеризується інноваційністю. Автори розглядають такі візуальні та словесні елементи ідентичності Google, як: назву, логотип, кольорову гаму. Окрема увага приділяється філософії компанії, яка визначає корпоративну культуру (слоган, цінності та місія). Описано ідею дудлів, завдяки яким компанія Google впливає на іноземні цільові аудиторії. У розділі конкретизуються мотиви, які можуть ховатись за проголошеними слоганами компанії. Результати дослідження показують, що підходи до брендингу, використані компанією Google, виходять за рамки класичного маркетингу. This chapter of the monograph is devoted to the problem of brand formation in the innovative field of digital technologies. The authors consider visual and verbal elements of Google's identity, such as name, logo and color scheme. The company's philosophy is observed, considering its impact on the corporate culture (slogan, values and mission). The idea of doodles is described, being helpful in reaching foreign target audiences. The chapter specifies the motives hidden behind Google slogans. The results of the study show that the approaches of branding used by Google go beyond classical marketing.Item Основи права інтелектуальної власності. Ліцензована та неліцензійна діяльність(Растр-7, 2023) Гачкевич, Андрій; Національний університет «Львівська політехніка»Цей розділ посібника містить стислий огляд важливих питань, що стосуються врахування та забезпечення прав інтелектуальної власності у діяльності стартапів. Автор пояснює, що таке права інтелектуальної власності, як вони зароджуються та реалізуються, на які види поділяються. Показано вплив інтелектуальної власності на розвиток нового бізнесу, що обумовлює необхідність вироблення стратегії інтелектуальної власності та надання значення при розробленні бізнес-планів у молодіжному підприємництві. У цьому розділі наведено аргументацію на користь та проти забезпечення охорони прав інтелектуальної власності, зокрема ризики судових позовів у справах про порушення авторських прав стартапами. Розглядаються найбільш поширені форми інтелектуальної власності для стартапів: винаходи, комп’ютерні програми, торговельні марки та комерційні таємниці. Окрема увага приділяється обов’язку ліцензування окремих видів господарської діяльності, виокремлюючи окремі положення Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», Кодексу України про адміністративні правопорушення, ліцензійних умов та ін. Зібрано приклади сучасних стартапів, секрети успіху яких пов’язані з інтелектуальною власністю: Viewdle, Napster, Boundless Learning, Equashield, Wasabi Technologies, Vulcan Forms, Swiftly, Satispay, Hooked, Seatgeek (зокрема серед «єдинорогів»). This chapter of the textbook provides a brief overview of important issues related to the implementation and enforcement of intellectual property rights within startups. The author explains what intellectual property rights are, how they emerge and are realized, and which types they are. The influence of intellectual property on the development of a new business is described. It largely determines the need to develop an intellectual property strategy and gives importance to the elaboration of business plans in youth entrepreneurship. This chapter provides arguments for and against protecting intellectual property rights, including the risks of copyright infringement lawsuits cases. The most common forms of intellectual property for startups are considered, such as inventions, computer programs, trademarks and trade secrets. Special attention is paid to the obligation of licensing certain types of economic activity. Relevant provisions of the following legal acts are highlighted: the Law of Ukraine on Licensing of Certain Types of Economic Activity, the Code of Ukraine on Administrative Offenses, licensing requirements, etc. Viewdle, Napster, Boundless Learning, Equashield, Wasabi Technologies, Vulcan Forms, Swiftly, Satispay, Hooked, Seatgeek are examined as their secrets of success were centred on intellectual property.Item Вплив штучного інтелекту на дипломатію ЄС: можливості та проблеми(Видавництво Львівської політехніки, 2023) Гачкевич, Андрій; Національний університет «Львівська політехніка»У цьому розділі розглядається проблема модернізації дипломатії ЄС у зв’язку з розвитком систем штучного інтелекту. Значне місце відведено розкриттю значення штучного інтелекту, який підлягає порівнянню з чорною скринькою, придатною до вирішення важливих задач, зокрема в цілях зовнішньої політики. Визначено нові можливості для дипломатії ЄС у наступних сферах: міжнародних переговорів, дипломатичного листування, виконання консульських функцій, публічної дипломатії, прогнозування подій на міжнародній арені. У розділі наведено два кіберінциденти за участю європейських дипломатів. Автор виділяє ряд проблем, що виникають внаслідок розповсюдження впливу штучного інтелекту на дипломатію, зокрема: загроз дипломатичній інфраструктурі, неналежного захисту конфіденційності, низького рівня залучення фахівців з високих технологій та ймовірності технічних несправностей. Результати дослідження показують загальносвітові тенденції впливу штучного інтелекту на сферу дипломатії. This chapter is devoted to the problem of the modernization of EU diplomacy for the reason of the development of AI systems. The concept (EU AI Act) and features of AI associated with a black box are considered. General tasks on diplomacy that can be performed by AI are described. New opportunities for EU diplomacy are shown in the following areas: international negotiations, diplomatic correspondence, consular functions, public diplomacy, forecasting of international events. Two cyber incidents involving EU diplomats are mentioned. The author discussed the problems emerging from AI: disruption of the information infrastructure, privacy violations, the need for technological support, and the likelihood of computer errors. The results of the study show some global trends in the influence of AI on the sphere of diplomacy.Item Захист цифрових прав людини: політика та процедури корпорації Google щодо приватності(Baltija Publishing (Riga, Latvia), 2023) Гачкевич, Андрій; Хомин, Вікторія; Національний університет «Львівська політехніка»Розділ присвячується проблемі захисту цифрових прав, яка розглядається в контексті політики та процедур цифрового гіганта Google. Автори узагальнюють теоретичні підходи до розуміння цифрових прав та їхнього співвідношення з фундаментальними правами людини. Охарактеризовано правила щодо приватності у фрагментарних та неформалізованих за змістом джерелах політики корпорації Google. На прикладах справ Lloyd v Google LLC та Brown et al v Google LLC et al показано, що при реалізації політики може мати місце несанкціонований збір даних, навіть в режимі приватного перегляду. Відзначено, що, крім права на приватність, Google сприяє розвитку таких цифрових прав, як: право на конфіденційність в Інтернеті, право бути забутим, інтелектуальні права, а також право на безпечне цифрове середовище. Автори визначаються чинники, які впливають на захист цифрових прав через призму політики та процедур корпорації Google щодо приватності. Особливе значення серед них мають міжнародні стандарти в сфері прав людини та підвищення якості послуг Google, на яке може бути покладена роль евфемізму для отримання прибутку. This chapter is devoted to the issue of the protection of digital rights. The latter is examined with regard to the policies and procedures of the digital giant Google. The authors outline theoretical approaches to the understanding of digital rights. The interconnection between digital rights and fundamental human rights is discussed. This chapter explains privacy rules embodied in fragmented and unformalized sources of Google’s policies. The authors reveal that the implementation of policies might unauthorized data collection examples of Lloyd v Google LLC and Brown et al v Google LLC et al show that unauthorized data collection can occur when the policy is implemented, even in private browsing mode. It was noted that, in addition to the right to privacy, Google promotes the development of such digital rights as: the right to privacy on the Internet, the right to be forgotten, intellectual rights, and the right to a safe digital environment. The authors identify the factors that affect the protection of digital rights through the lens of Google's privacy policies and procedures. Of particular importance among them are international standards in the field of human rights and the improvement of the quality of Google services, which can be assigned the role of a euphemism for profit.Item Удосконалення тесту MSCEIT для оцінки рівня емоційного інтелекту(Чорноморський національний університет імені Петра Могили, ТОВ «ДКС Центр», 2023) Подольчак, Назар; Сокіл, Олег; Гачкевич, Андрій; Весоловська, Марія; Національний університет «Львівська політехніка»Стаття присвячена проблемі вдосконалення оцінки рівня емоційного інтелекту, яка досліджується з фокусом уваги на пристосування концепції MSCEIT до потреб сфери державного управління. Проводиться комплексний аналіз тесту, розробленого на основі теоретичної конструкції Дж. Майера та П. Саловея, за допомогою трьохкомпонентної системи – модель-методика-завдання. Показано, що об’єктом засадничої моделі є когнітивні здібності, які розрізняються за сферами та ступенем складності. Охарактеризовано структуру тесту у вигляді різних типів завдань, спрямованих на пошук рішень. Визначено фактори для вибору найбільш оптимального інструменту оцінювання, зокрема валідність, економічність, зрозумілість. Автори конкретизують особливості методики MSCEIT та пропонують використовувати їх для оцінки рівня емоційного інтелекту державних службовців або осіб, які претендують на посади у державній службі. Наводяться приклади можливих завдань для перевірки здатностей розуміти емоції та управляти ними. Відзначаються шляхи вдосконалення MSCEIT в умовах зростання попиту на подібні тести та наявності великої кількості альтернатив, включаючи безкоштовні. This article is devoted to the problem of improving emotional intelligence assessments, focusing on adapting the conception of the MSCEIT test to the needs of the sphere of public administration. Developed on the basis of the theoretical construction of J. Mayer and P. Salovey a comprehensive analysis of this test is carried out by a three-component system. It includes the description of their model, exploring ot MSCEIT testing method and generalization of tasks (model-method-tasks). The authors explain that the subjects of the model underlying MSCEIT are cognitive abilities, differing in areas. The latter correspond to the degrees cognitive abilities, differing in areas. The latter correspond to the degrees of complexity of skills and competencies in relation to one’s own emotions and the emotions of other people. The elements of the test are characterized as different types of tasks aimed at finding solutions. The authors indicate factors for choosing the most optimal assessment tool, including validity, economy, accessibility, and comprehensibility. The features of the MSCEIT testing method are specified and suggested to be used to measure levels of emotional intelligence of civil servants and those applying for jobs in the civil service. Examples of possible tasks for assessing the ability to understand and manage emotions elaborated on the grounds of the principles of the MSCEIT are given. The authors outline ways to improve this test in the context of the growing demand for similar assessments and the availability of a large number of popular alternatives, for example, N. Hall’s and D. Goleman’s, including free ones. The results of the research might be valuable for the preparation of new tests intended for the sphere of public administration, taking into account the most effective developments.Item Карти емоційного інтелекту для розвитку кадрового потенціалу(Запорізький національний університет, 2023) Гачкевич, Андрій; Весоловська, Марія; Національний університет «Львівська політехніка»Стаття присвячується проблемі розвитку кадрового потенціалу, яка набула надзвичайної актуальності під час та після пандемії COVID-19, насамперед через її негативний вплив на психічне здоров’я населення. Предметом дослідження є підвищення рівня емоційного інтелекту як важливої «м’якої» навички, що забезпечується через використання карт емоційного інтелекту, розроблених авторами з дотриманням прав інтелектуальної власності. Карти придатні до вжитку як у веб-версії, так і у вигляді надрукованої колоди, яка складається з 5 блоків: 2 – з виразами обличчя, 2 – з назвами базових емоцій та їхніх різновидів, 1 – з пейзажами та абстракціями. Розгляд таких карт, враховуючи вплив засадничих теоретичних напрацювань в сфері емоційного інтелекту, зокрема окремих ідей Д. Гоулмана (розширений перелік емоцій), Дж. Майера та П. Саловея (модель емоційного інтелекту), обрано метою цієї статті. Методологія ґрунтується на соціологічному опитуванні, проведеному як анкетування у форматі онлайн для узагальнення результатів визначення емоцій на фотографіях респондентами. Для досягнення мети також проводились фокус-групи з обговоренням труднощів при виборі емоцій під час анкетування, додаткових засобів для розпізнавання емоцій тощо. Результати дослідження пояснюють порядок створення карт, а також розкривають перспективи їхнього використання для навчання персоналу. Авторами виокремлено принципи роботи з картами емоційного інтелекту, наприклад, індивідуальної інтерпретації, невиключності вербалізації, підбору активностей відповідно до етапу навчального заходу та рівня складності та ін. Практичне значення цієї статті полягає в представленні нового інструменту для проведення тренінгів та інших заходів кадрового менеджменту. Крім того, висновки можуть бути цінними для розширення наукових знань про сприйняття емоцій. This article is devoted to the problem of the development of employee potential. It has become extremely relevant since the beginning of the COVID-19 pandemic primarily due to its negative impact on the mental health of the population. The subject of the study is to increase the level of emotional intelligence as highly demanded soft skill at the present time through the use of emotional intelligence cards. The latter were developed by the authors in compliance with intellectual property rights. These cards might be used both in the web version and in a form of a printed deck consisting of 5 blocks (facial expressions – 2, basic emotions and their manifestations – 2, landscapes and abstract pictures – 1). The main objective of this article is to describe the cards taking into account the influence of fundamental theoretical provisions in the field of emotional intelligence (D. Goleman, J. Mayer, and P. Salovey). The methodology is based on a sociological survey conducted within an online questionnaire to summarize the outcomes of facial recognition by the respondents. To achieve the goal, focus groups were held to discuss difficulties in choosing emotions and feelings during the questionnaire, additional tools for recognizing emotions, etc. The results of the study explain both the procedure for creating сards and the prospects of using them for staff learning. The authors provide a list of the principles of working with cards of emotional intelligence such as individual interpretation, non-exclusive nature of verbalization, considering a stage of a training event and a level of complexity when selecting the activities, etc. The practical significance of this article is to present a new tool for conducting trainings and other personnel management activities. In addition, the findings might be valuable for expanding scientific knowledge about the perception of emotions.Item Ідентичний підхід до національного брендінгу(Видавництво Волинського національного університету імені Лесі Українки, 2020) Гачкевич, Андрій; Яворська, Марта; Національний університет «Львівська політехніка»У статті вирішено питання позиціонування країни на міжнародній арені за допомогою інструментів національного брендингу. Вихідним припущенням для проведеного дослідження було те, що формування її позитивного імід жу у світі вимагає інших методик, ніж просування товарів і послуг компа нії на ринку. Адаптовано ідентичний підхід для розуміння брен ду компанії до країни та розглянуто основні моменти підходу крізь призму національного брендингу. Охарактеризовано два напрями дослідження бренду як ідентичності: візуальну ідентичність як представлення «зовнішнього вигляду» та поведінкова ідентичність як досвід від взаємодії. Особливу увагу приділено чотирьом параметрам, від яких залежить цінність бренду: корпоративний стиль, організаційний стиль, корпоративний імідж і репутація. У статті наведено розроблені вченими з різних держав визначен ня поняття національного брендингу, порівнюються цілі корпоративного та національного брендингу. Порушуються окремі проблеми, що виникають у процесі формування та підтримки позитивного іміджу країни, виходячи з виділення параметрів ідентичного підходу. Наприклад, показано, чому «організаційна ідентичність» має першочергове значення для неї, якщо порівнювати з компанією, у якій вона залежить від корпоративної ідентичності й підлягає вихованню. Результати дослідження можуть бути цінними як для вчених, котрі прагнуть зрозуміти, що таке національний бренд і як він формується, а також представників органів влади, котрі зацікавлені в тому, щоб їхня держава користувалася прихильністю на міжнародній арені. Висновки доводять, шо ідентичний підхід дає змогу вдосконалити процес позиціонування країни у світі, зокрема стосовно України. This article is devoted to the issue of country positioning in the international arena, carried out with the help of national branding tools. The initial as-sumption for the study was the following: the formation of a positive image of a country in the world requires other methods than the traditional promo-tion of a company’s goods and services on the market. The authors adapt the identical approach to the understanding of a company’s brand to a country and consider main points of it through the prism of national branding. Two areas of ‘brand as identity’ research are characterized: visual identity as a representation of «appearance» and behavioral identity as an experience of interaction. Particular attention is paid to four parameters on which brand equity depends: corporate style, organizational style, corporate image and reputation. The article presents the definitions of the national branding de-veloped by scholars from different countries, and the aims of corporate and national branding are compared. Some problems, appearing in the process of creating and maintaining a positive image of a country abroad are raised, differentiating existing parameters. For example, the article discusses, why organizational identity plays more important role for a country than for a company, in which it relies on corporate identity and might be educated. The results of the study should be valuable both for scholars, seeking to under-stand what a national brand is and how it is developed, and for government officials, who are interested in their country’ being favored in the world. The conclusions prove that the identical approach allows to improve the process of positioning a country globally, in particular related to Ukraine.