Проблеми економіки та управління. – 2011. – №698
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/10495
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковані результати науково-дослідних робіт професорсько-викладацького складу, аспірантів та співробітників Інституту економіки і менеджменту Національного університету “Львівська політехніка”, а також вчених і викладачів інших наукових і навчальних закладів України та Польщі. Серед економічних проблем чільне місце займають питання, пов’язані з інвестиційною привабливістю окремих галузей і підприємств, вирішення актуальних завдань поглиблення і розширення інноваційних процесів в різних сферах господарювання, з удосконаленням методів аналітичної оцінки діяльності підприємств. У своїх публікаціях автори значну увагу звертають на висвітлення проблем удосконалення системи управління інноваційною діяльністю, використання сучасних інформаційних технологій та інструментарію фінансового менеджменту у формуванні інноваційного потенціалу підприємств, особливості стратегічного управління, маркетингової діяльності, забезпечення розвитку кадрового потенціалу в сучасних умовах господарювання. Всі подані матеріали знайдуть зацікавленого читача, вони будуть корисними не тільки для наукових працівників і викладачів ВНЗ, а й для практичних працівників різних галузей національного господарства і слухачів системи підвищення кваліфікації.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. – № 698 : Проблеми економіки та управління / відповідальний редактор Й. М. Петрович. – 340 с. : іл.
Browse
Item Адаптація структури національної економіки України до вимог постіндустріального суспільства(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Пирог, О. В.Наведено результати дослідження структури національної економіки України, яка формувалась протягом тривалого часу, та її відповідності до вимог постіндустріального суспільства. The article presents the results of research on the structure of national economy of Ukraine, that has been formed for a long time, and its conformity with the requirements of the postindustrial society.Item Вибір конкурентної стратегії залежно від стадії життєвого циклу організації(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Ступак, І. О.Подано підходи до класифікації стадій життєвого циклу організації, зокремa приділяється увага групуванню стадій у періоди життєвого циклу. Основний акцент ставиться на виборі конкурентної стратегії підприємства на кожному із періодів діяльності фірми. Також проілюстровано взаємовідношення стадій життєвого циклу, цілей та завдань, що ставляться перед організацією. In the article approaches to the classification of stages of the life cycle of organizations are presented, including the grouping focuses on stages in the life cycle periods. The main emphasis is on choice of competitive strategy on each of the periods of the company. Also interconnections of the life cycle stages, goals and objectives set up for the organization are illustrated.Item Деякі аспекти державного регулювання інноваційної діяльності в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Дашковська, І. Б.Визначено роль та основні напрями державного регулювання інноваційної активності підприємств. Вивчено й узагальнено досвід розвинених країн та способи його адаптації відповідно до реалій української економіки. Розглянуто основні законодавчі акти і стратегії, на яких ґрунтується інноваційна діяльність і шляхи її активізації. Determination of role and basic directions of government control of innovative activity of enterprises. A study and generalization of experience of the developed countries and ways of its adaptation are in accordance with realities of the Ukrainian economy. Basic legislative acts and strategies on the basis of that innovative activity is founded and the ways of her activation are foreseen are considered.Item Дослідження ефективності конкурентної стратегії підприємства (на прикладі ВАТ “Львівський холодокомбінат”)(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Стернюк, О. Б.Проаналізовано особливості управління витратами, асортиментною та ціновою політикою ВАТ “Львівський холодокомбінат” з метою дослідження конкурентної стратегії, яку використовує товариство на ринку. Визначено чинники забезпечення ефективності обраної стратегії на цьому етапі розвитку ринку та у прогнозованому майбутньому. The features of the cost management, the assortment and price policy of “Lviv holodokombinat” JSC are analysed in order to establish its competition strategy in present market conditions. The key factors for providing the efficiency of the chosen strategy at the present moment and in forseable future are determined.Item Діагностика ресурсного забезпечення та обґрунтування доцільності впровадження на підприємстві ресурсозберігаючих технологій(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Петрушка Т. О.Визначено сутність та складові процесу діагностики ресурсного забезпечення діяльності підприємства. Виокремлено види діагностики ресурсного забезпечення залежно від цілей її проведення. Обґрунтовано показник діагностики прогресивності ресурсного забезпечення діяльності підприємства. Встановлено послідовність діагностування прогресивності ресурсного забезпечення діяльності підприємства. Побудовано критеріальний показник вибору найкращого варіанта технологічної зміни. The nature and components of diagnostic resources of the enterprise. Diagnostic species are grouped according to the resources of the objectives of the session. The indices of progressivity diagnostic resources of the enterprise. Sequence established diagnosis of progressivity resources of the enterprise. An index of criteria selecting the best variant of technological change.Item Економіко-математична модель оптимізації регіональних інвестиційних програм(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Войцеховська, Ю. В.; Войцеховська, В. В.Розглянуто проблему розподілу фінансування інвестиційних програм між окремими регіонами країни. Окрім ефективності інвестицій, враховано аспекти їхньої регіональної диверсифікації. Для раціонального розподілу інвестицій запропоновано використати нелінійну оптимізаційну економіко-математичну модель, яка інтерпретується на конкретних статистичних даних. The problem of total investment’s distribution between different regions is considered. Thus in addition to the investments efficiency, regional diversification aspects are taken into account. For the rational distribution of investments non-linear optimization of economic and mathematical model is proposed, which is interpreted by concrete statistic data.Item Застосування стратегічного управління у державних лікарнях Польщі(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Сулковська, І.Державні лікарні в Польщі піддаються сильному економічному тиску, який стає однією із причин процесів їх реструктуризації. Ці зміни повинні привести до зниження операційних витрат і підвищення їхньої ефективності. Темпи змін, які відбуваються, є дуже різноманітними, отже, проаналізовано процес стратегічного управління серед досліджуваних лікарень, що ґрунтується на емпіричному дослідженні з метою порівняльного аналізу конкретних прикладів чотирьох державних лікарень у регіоні Лодзь, Республіка Польща. Public hospitals in Poland are subject to increasingly strong economic pressure which is becoming one of the reasons for them taking place in the restructuring process. These changes should lead to lower operating costs and increase efficiency. The pace of change taking place is very diverse. The paper looks for possible resolutions in strategic management in polish hospitals. The analysis made in this paper is empirical based on results of pilot research comparative project of four hospitals in lodzs’voivodship.Item Зміст до Вісника «Проблеми економіки та управління» № 698(Видавництво Львівської політехніки, 2011)Item Клубний відпочинок у туризмі України(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Копець, Г. Р.; Сергатюк, А. А.Проаналізовано недоліки і перспективи розвитку туристично-рекреаційної сфери та клубного туризму за технологією таймшеру, розглянуто способи удосконалення управління туристично-рекреаційною сферою, управлінські підходи та фінансові механізми у туризмі. Запропонований підхід дасть змогу підвищити розвиток та прибутковість туристично-рекреаційної сфери. In this article the lacks and prospects of development tourism-recreation orb, club tourism-timeshare are analyzed and the ways of the decision of problems of improvement of management of development tourism-recreation orb are considered. The management methods, financial mechanism in tourism are considered. This approach provides development and profitability tourism-recreation orb.Item Концептуальні підходи до формування мотиваційної політики персоналу в сучасних умовах(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Захарчин, Г. М.; Любомудрова, Н. П.Висвітлено теоретико-методологічні та прикладні засади концепції мотивування персоналу підприємства. Виділено основні тенденції розвитку суспільства, які впливатимуть на мотиваційну політику вітчизняних підприємств. Охарактеризовано основні принципи, покладені в основу концептуальних підходів до формування мотиваційної політики.Запропоновано алгоритм реалізації концепції мотивування персоналу підприємства. Teoretiko-metodologісаl and applied principles of conception of reason of personnel of enterprise is reflected.Basic progress trends are selected societies which will influence on the motivational policy of domestic enterprises. Basic principles, fixed in basic of conceptual approaches to forming of motivational policy, are described.The algorithm of conception of reason of personnel of enterprise is offered.Item Концепція менеджменту знань як інноваційний елемент системи управління кадровим потенціалом промислового підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Доскуч, Л. В.Розглянуто підходи до визначення поняття менеджменту знань, описано об’єкт менеджменту знань та його принципові характеристики, на які слід звернути увагу в процесі управління знаннями на підприємстві. Охарактеризовано переваги впровадження системи управління знаннями на підприємстві та її місце в системі управління кадровим потенціалом промислового підприємства. In this article are considered the ways to determination of concept of knowledge management, determined the object of knowledge management and it’s principle descriptions, which are followed to pay attention in the process of knowledge management on an enterprise. Advantages of introduction of knowledge management system on an enterprise and its place in skilled potential management system of industrial enterprise are also considered.Item Корпоративні конфлікти в Україні: основні види та їх значущість(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Іоргачова, М. І.Розглянуто основні види порушень прав акціонерів в Україні та в інших країнах з ринками цінних паперів, що розвиваються. Проведено аналіз наявності ризиків цих порушень у певних країнах. Визначено унікальність такого ризику для України, як розкриття інформації. Надано рекомендації щодо зменшення імовірності виникнення корпоративних ризиків та поліпшення корпоративного управління. Запропоновані напрями дають змогу удосконалити корпоративні відносини в Україні та в інших країнах світу. The article examines the main types of violations of shareholder rights in Ukraine and other countries with developing securities markets. The analysis the risks of emergence of these violations in certain countries. Determined the uniqueness of this risk for Ukraine as disclosure. Recommendations to reduce the probability of corporate risks and improve corporate governance. Proposed areas allow to improve corporate relations in Ukraine and other countries.Item Креативність персоналу як важливий чинник інноваційного розвитку підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Процак, К. В.; Просович, О. П.Обґрунтована необхідність створення умов для формування інноваційного типу мислення у менеджерів. Здійснено порівняння індивідуальної та групової мотивації персоналу до здійснення інноваційної діяльності. Запропоновано підходи до формування мотиваційного механізму інноваційного персоналу. The necessity of creating conditions for the forming of innovative type of thinking in management is determined. Comparison of individual and group motivation to exercise innovation is made. The concept of motivation of innovative personnel is offered.Item Маркетингова стратегія у системі забезпечення конкурентоспроможності підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Дорош, О. І.Досліджено систему функціональних стратегій конкурентоспроможності підприємства – технологічну, виробничу, маркетингову, фінансову, стратегію досліджень і розвитку, організаційну та стратегію людських ресурсів. Описано особливості, види, значення маркетингової стратегії підприємства. The system of functional strategies of the enterprise’s competitiveness is inverstigated. Among them there are technological, production, marketing, financial, research and development, organizational and staff strategies. The specific, types and role of firm’s marketing strategy are described.Item Математичне забезпечення прийняття рішення у маркетинговій діяльності підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Пелещишин, О. П.; Цегелик, Г. Г.Розглянуто задачу планування обсягів виробництва продукції у разі регіонально розподілених виробничих підрозділів підприємства. Побудовано математичну модель підтримки прийняття рішення під час формування замовлення на виготовлення продукції, у якій за критерій оптимальності прийнятий прибуток підприємства від продажу виробленої у різних регіонах продукції. The problem of planning production volumes in the case of regionally distributed manufacturing enterprises divisions is considered. A mathematical model of decision support in the formation of orders for manufacturing products. By optimality criterion taken profits from the sale of manufactured products in different regions.Item Менеджмент якості у системі продуктових інновацій(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Лісовська, Л. С.; Іванець, Л. В.Визначено поняття якості та особливості сучасного етапу розвитку менеджменту якості. Особливу увагу приділено питанням кваліметрії та формування системи показників якості продукції. Проаналізовано ознаки продуктової інновації та досліджено показники якості продукції через типи продуктових інновацій. Certainly concept of quality and feature of the modern stage of development of management of quality. The special attention is spared in the article the questions of qualimetry and formings of the system of indexes of quality of products. The signs of food innovation and investigational indexes of quality of products are analysed through the types of food innovations.Item Методика визначення допустимої похибки під час діагностування стану економічної безпеки підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Хома, І. Б.Запропоновано методику визначення індивідуальної допустимої похибки під час діагностування стану економічної безпеки підприємства, в межах якої за будь-якої величини його рівня, відповідний стан економічної безпеки залишається незмінним. Ця методика ґрунтується на матриці ймовірнісних переходів, яка несе інформаційну пам’ять про минулі та теперішні стани перехідної системи підприємства в перерізі подолання загроз, які надходять в його простір з внутрішнього і зовнішнього середовищ. The technique of determination of the individual allowable error was proposed for diagnosing of the economic security’s state of an enterprise. Within the error, at any magnitude of the state’s level, the corresponding status of the economic security remains unchanged. This methodology is based on the probability transition matrix which carries the information storage about past and current states of the transitional system of an enterprise in the context of overcoming the threats that come in its space from the internal and external circumstances.Item Методика оцінювання інвестиційної привабливості туристичного комплексу(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Крушинська, А. В.Розкрито сутність поняття “інвестиційна привабливість галузі та регіону” та досліджено основні методики її оцінювання. Запропоновано визначення інвестиційної привабливості туристичного комплексу та розроблено методику визначення її рівня. The article discovers the essence of concepts of investment attractiveness of sector and region and it investigates the main methods of estimation. On the base of the made analysis the investment attractiveness of the tourist complex is proposed and the method of determining its level is developed.Item Методичний підхід до комплексної оцінки стратегії фінансового розвитку підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Хвостенко, В. С.Запропоновано комплексний підхід до оцінювання стратегії фінансового розвитку підприємства. Сутність цього підходу полягає в тому, що оцінювати стратегію запропоновано за всіма етапами її реалізації. Наведено класифікацію параметрів оцінки стратегії фінансового розвитку. Методику оцінки якості сформованої стратегії апробовано на вітчизняних підприємствах. In the article the complex going is offered near the estimation of strategy of financial development of enterprise. Essence of this approach consists in that it is suggested to conduct the estimation of strategy after all stages its realization. Classification of parameters of estimation of strategy of financial development is resulted in the article. The method of estimation of quality of the formed strategy is approved on domestic enterprises.Item Методичні підходи до проведення досліджень споживчих потреб на ринках високотехнологічних товарів(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Демків, Я. В.Проаналізовано, як вітчизняні підприємства використовують методи дослідження споживчих потреб під час розроблення нових високотехнологічних товарів. Розглянуто сучасні методи ринкових досліджень, зорієнтовані переважно на розуміння потреб споживача через його взаємодію зі світом. Розроблено порядок вибору методу ведення маркетингового дослідження споживчих потреб на ринку високотехнологічних товарів залежно від низки чинників. The use of research methods of consumer needs by domestic enterprises in the process of new high technological products development is analysed. The modern methods of market researches, orientated mainly on understanding consumer needs through his co-operating with the world, but not through their direct putting them into words, are considered. The order of choice of consumer needs marketing research method for high-technological products’ market is developed.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »