Магістерські роботи
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/62492
Browse
Search Results
Item Дослідження відмінностей психологічної сепарації підлітків різної статі(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Гаразд, Ірина Володимирівна; Durkach, Iryna Volodymyrivna; Книш, Анастасія Євгенівна; Національний університет "Львівська політехніка"Дослідження психологічної сепарації у підлітковому віці аналізує гендерні відмінності цього процесу, який є важливим етапом формування особистісної автономії, емоційної незалежності та зрілої ідентичності. Теоретичний аналіз підкреслює, що гендерні фактори суттєво впливають на характер і темп сепарації: дівчата мають тісніші емоційні зв’язки з батьками, особливо з матерями, що уповільнює їхній процес відділення, в той час як хлопці орієнтуються на незалежність і емоційну відстороненість. Емпіричне дослідження підтвердило ці відмінності, виявивши високий рівень прив’язаності у хлопців і дівчат до обох батьків, але з різними проявами. Хлопці продемонстрували більшу відкритість і стабільнішу самооцінку, тоді як дівчата виявили більшу тривожність та емоційну чутливість. Визначено важливі особистісні фактори, що впливають на сепарацію, а також умови життя та соціальний статус молоді. Рекомендації включають розробку психологічних підходів, що враховують гендерні особливості, для підтримки здорового процесу сепарації.Item Стресостійкість працівників організацій з різним типом спрямованості особистості(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Пилат, Василина Романівна; Pylat, Vasylyna Romanivna; Галян, Ігор Михайлович; Національний університет "Львівська політехніка"У роботі висвітлено соціально-психологічні чинники, що впливають на стрес і стресостійкість працівників. На основі теоретичного аналізу та емпіричних досліджень виявлено, що стрес є багатовимірною реакцією, яка залежить від індивідуальних характеристик, організаційного середовища та зовнішніх стресорів. Стресостійкість визначається як динамічний конструкт, що змінюється під впливом особистісних орієнтацій, механізмів подолання стресу та організаційної культури. Емпіричний аналіз показав, що працівники, зорієнтовані на завдання, частіше використовують стратегії вирішення проблем, тоді як орієнтовані на стосунки працівники покладаються на емоційні механізми подолання стресу. Установлено, що внутрішній локус контролю та вищий рівень освіти корелюють із підвищеною стресостійкістю. Жінки продемонстрували більшу схильність до міжособистісного стресу порівняно з чоловіками. Організаційні фактори, такі як стиль керівництва та фізичне робоче середовище, можуть бути як буфером, так і тригером стресу. Результати підкреслюють важливість створення в організаціях середовища, яке сприяє розвитку стратегій вирішення проблем і підтримує внутрішній локус контролю працівників. Багатовимірний підхід до управління стресом має інтегрувати індивідуальні та організаційні аспекти для ефективного підвищення стресостійкості, особливо у контексті глобальних і соціально-політичних викликів, які ускладнюють робоче середовище.Item Особливості міжособистісних стосунків підлітків з різними типами акцентуацій у кризових умовах(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Костікова, Маріанна Віталіївна; Kostikova, Marianna Vitaliivna; Балахтар, Валентина Візіторівна; Національний університет "Львівська політехніка"Дослідження вивчає вплив акцентуацій характеру на міжособистісні стосунки підлітків у кризових умовах, зокрема в умовах війни. Результати показали, що акцентуації характеру значно впливають на соціальну адаптацію, емоційну стабільність і спосіб реагування на стрес. Підлітки з різними типами акцентуацій демонструють різні стилі поведінки, що виявляється у соціальних контактах та здатності до адаптації в кризових умовах. Наприклад, підлітки з гіпертимною акцентуацією більш відкриті до активних соціальних взаємодій, в той час як підлітки з тривожними акцентуаціями схильні до уникання конфліктів. Виявлено також гендерні та вікові відмінності у стилях міжособистісної взаємодії. Хлопці, як правило, виявляють більш виражену авторитарність та агресивність, тоді як дівчата демонструють більшу кооперацію та дружелюбність. Результати кореляційного аналізу підтвердили взаємозв’язок між типами акцентуацій та стилями соціальної взаємодії, що дозволяє краще зрозуміти механізми адаптації підлітків до соціальних умов, зокрема в кризових ситуаціях. Врахування цих особливостей є важливим для розробки психологічних втручань, які допомагають знижувати рівень тривожності і полегшують соціалізацію підлітків, зокрема в умовах стресу.Item Дослідження відмінностей психологічної сепарації підлітків різної статі(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Гаразд, Ірина Володимирівна; Harazd, Iryna Volodymyrivna; Книш, Анастасія Євгенівна; Національний університет "Львівська політехніка"Дослідження психологічної сепарації у підлітковому віці аналізує гендерні відмінності цього процесу, який є важливим етапом формування особистісної автономії, емоційної незалежності та зрілої ідентичності. Теоретичний аналіз підкреслює, що гендерні фактори суттєво впливають на характер і темп сепарації: дівчата мають тісніші емоційні зв’язки з батьками, особливо з матерями, що уповільнює їхній процес відділення, в той час як хлопці орієнтуються на незалежність і емоційну відстороненість. Емпіричне дослідження підтвердило ці відмінності, виявивши високий рівень прив’язаності у хлопців і дівчат до обох батьків, але з різними проявами. Хлопці продемонстрували більшу відкритість і стабільнішу самооцінку, тоді як дівчата виявили більшу тривожність та емоційну чутливість. Визначено важливі особистісні фактори, що впливають на сепарацію, а також умови життя та соціальний статус молоді. Рекомендації включають розробку психологічних підходів, що враховують гендерні особливості, для підтримки здорового процесу сепарації.