Журналістські науки
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/42995
Browse
2 results
Search Results
Item Specialty of materials of the online media “Ukrinform”(Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Казімова, Юліана; Kazimova, Juliana; Lviv Polytechnic National UniversityДосліджено особливості висвітлення матеріалів в інтернет-ЗМІ “УКРІНФОРМ”. Це питання актуальне, оскільки журналістам необхідно знати, як готують свої матеріали сучасні ЗМІ, які теми вони обирають для висвітлення. Зазначимо, що інтернет-ЗМІ “УКРІНФОРМ” має такі рубрики: “Війна”, “Політика”, “Економіка”, “Україна разом”, “Світ”, “Суспільство”, “Культура”, “Регіони”, “Київ”, “Крим”, “Спорт”, “Діаспора”, “Технології”. Усі матеріали журналісти подають на високому професійному рівні, обирають актуальні теми для висвітлення. Яскравим прикладом великого різноманіття рубрик є інтернет-видання “УКРІНФОРМ”. Кожен заголовок цікаво висвітлює інформацію. Хорошим прикладом журналістських матеріалів є стаття під назвою “Депортація українських дітей до Росії набула ознак геноциду”, в якій журналісти розповідали про те, що ворог мріє перетворити українських дітей на яничарів: для цього вони провадять агресію і фільтрацію, “сортування на здорових і хворих” та вивозять українських дітей до Росії. Журналісти зазначають, що за майже дев’ять років російсько-української війни під виглядом “добровільної евакуації” та “турботи про підростаюче покоління” ворог намагається вивезти з тимчасово підконтрольних територій якомога більше неповнолітніх громадян України. Цих дітей асимілюють, навчають у школах “люби росію-матінку”, усиновлюють... За даними державного порталу “Діти війни”, за період повномасштабної війни станом на 5 лютого було депортовано 16 222 неповнолітніх. Ще одним гарним прикладом роботи журналістів “УКРІНФОРМу” є стаття під назвою – “Я боялася, що якщо я помру на “Азовсталі”, то мій син не матиме про мене спогадів”, у якій журналісти пишуть: “Їй 30 років, її позивний “Гільда” – на честь валькірії, яка мала дар воскресіння. До початку бойових дій на Донбасі працювала юрисконсультом Департаменту культури, національностей та релігії Запорізької облдержадміністрації. У 2014–2015 роках була добровольцем, а потім пішла служити в окремий загін спеціального призначення “Азов”. Тож журналісти-видання висвітлюють інформацію сповна, підбирають гарні фото та викладають матеріали лаконічно та професійно. Особливо якісно та на високому професійному рівні журналісти подають інформацію про війну в Україні. Актуальність дослідження. Нині актуальним питанням для журналістів є тема та особливості подачі матеріалів. Метою дослідження є аналіз специфіки сучасних матеріалів на прикладі “УКРІНФОРМу”. Новизна роботи полягає в тому, що досліджено останні матеріали інтернет-ЗМІ “УКРІНФОРМ”. Предмет дослідження – матеріали в інтернет-ЗМІ “УКРІНФОРМ”. Об’єкт дослідження – висвітлення інформації в інтернет-ЗМІ. Для дослідження використовували такі методи: синтез, аналіз, моніторинг. Отож, із вищенаведеного можна зробити висновок, що журналісти цього видання чітко висвітлюють дані, до інформації підбирають гарні фотографії та викладають матеріали лаконічно і професійно. Особливо якісно та на високому професійному рівні журналісти подають інформацію про війну в Україні.Item Specifics of materials of the internet media “Zaxid.net”(Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-22) Казімова, Юліана; Kazimova, Yuliana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті досліджуються особливості висвітлення матеріалів в інтернет-ЗМІ “Zaxid.net”. Це питання актуальне, оскільки журналістам необхідно знати, як готують свої матеріали сучасні ЗМІ, які теми вони обирають для висвітлення. Зазначимо, що інтернет-ЗМІ “Zaxid.net” має розподіл рубрик за містами України (за назвами міст) та за висвітленням (спорт, медицина тощо). Усі матеріали журналісти викладають на високому професійному рівні, обирають актуальні теми для висвітлення. Необхідно відзначити, що вдалим прикладом великої різноманітності рубрик є інтернет-ЗМІ “Zaxid.net”. У кожному заголовку цікаво висвітлено інформацію. Інтернет-ЗМІ “Zaxid.net” складається з таких рубрик: “Львів”, “Івано-Франківськ”, “Тернопіль”, “Волинь”, “Закарпаття”, “Чернівці”, “Рівне”, “Економіка”, “Нерухомість”, “Авто”, “Дім”, “Курйози”, “Дозвілля” тощо. Заголовки із назвами міст містять поточну інформацію про кожне місто. Інші ж рубрики містять інформацію на дуже різні теми, такі, як життя, політика, уряд тощо. Хорошим прикладом журналістських матеріалів є стаття під назвою – “Укрзалізниця призначила швидкісний потяг з Києва до Тернополя”, в якій журналісти повідомляють, що “Укрзалізниця” призначила фірмовий швидкісний поїзд категорії “Інтерсіті”, маршрут Київ–Тернопіль. Також додали, що з Києва він вирушатиме 2 липня, а з Тернополя – 3 липня. Як повідомляє прес-служба Укрзалізниці, потяг відправлятиметься з Києва щодня о 16:41. та прибуватиме до Тернополя о 22:47 год. Він також повертатиметься щодня о 4:00 і прибуватиме до Києва о 10:03. Поїзд зупинятиметься у Козятині Вінницької області, Вінниці, Хмельницькому та Волочиську Хмельницької області. Загалом, потяг курсуватиме з Києва до Тернополя та в зворотному напрямку шість годин. Ще одним вдалим прикладом роботи журналістів “Zaxid.net” є стаття під назвою “Логістика під час війни”, в якій журналісти пишуть, що з початком бойових дій Україні довелося зіткнутися з російською армією. Відкрите протистояння з Росією стало серйозним викликом для країни, що вимагає загальної консолідації та оптимізації всіх соціальних процесів. І один з найважливіших моментів, на який потрібно звернути увагу, – це переформатування логістики. Журналісти додають, що початок бойових дій не став повною несподіванкою для українців та української влади. Не можна сказати, що з постачанням військ і населення все погано, але проблеми є, і вони досить серйозні, для їхнього вирішення потрібно не лише отримувати військову техніку, гуманітарну та фінансову допомогу, а й будувати економіку на військові потреби та використовувати переваги, зокрема потужний волонтерський рух та досвід успішних бізнес-структур. Оптимізація матеріально-технічного забезпечення – друга проблема після ведення бойових дій, яка є життєво важливою для виживання Української держави. Отож, із вищенаведеного видно, що журналісти цього видання чітко висвітлюють дані, до інформації підбирають гарні фотографії та викладають матеріали лаконічно та професійно. Особливо якісно та на високому професійному рівні журналісти подають інформацію про війну в Україні.