Журналістські науки

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/42995

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    The influence of advertisements in ukrainian media on the behavior of readers
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Кіца, Мар’яна; Kitsa, Mariana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Обґрунтовано доцільність трактування реклами як явища, що впливає на поведінку читачів. Проаналізовано основні особливості неякісного рекламного тексту та зроблено спробу виділити основні критерії патогенності рекламного тексту в українській пресі. Завдання дослідження – розглянути напрацювання українських дослідників щодо негативного впливу реклами на аудиторію, здійснити короткий огляд українського законодавства у сфері реклами відповідно до законодавчої бази та теоретичних і практичних принципів. Розглянуто рекламні засоби, використовувані для створення оманливої реклами. У статті також проаналізовано сучасні тенденції впливу преси на читацьку аудиторію, а також рекламу в друкованих виданнях і її характеристики. Обґрунтовано ставлення читачів газети до реклами на підставі результатів соціологічного опитування. Одним із найпопулярніших заборонених видів реклами в українських медіа, зокрема в газетах, є прихована реклама. Вона має кілька переваг для видавців. По-перше, не потребує сплати відповідних податків. По-друге, не займає тієї газетної площі, яка виділена для реклами. По-третє, сприймається читачами як журналістський матеріал. Тобто газети заробляють тіньові кошти, тим самим обманюючи читачів щодо призначення та справжньої мети матеріалу з прихованою рекламою. Найгірша ситуація з прихованою політичною рекламою, адже, діючи на підсвідомість читачів, вона спрямовує їх на неправильний чи не до кінця усвідомлений вибір. Для того, щоб викорінити явище низькоякісної, недобросовісної реклами в українських медіа, потрібно запровадити суворий контроль за дотриманням українського законодавства у цій сфері, чітко визначити контролювальні органи, а також сферу відповідальності кожного із суб’єктів рекламного процесу за вчинені порушення. Також варто запровадити контроль за поширенням комерційного контенту у ЗМІ на усіх рівнях – від самоконтролю, редакційної етики, контролю громадських організацій і до державного контролю.
  • Thumbnail Image
    Item
    Теоретичні та практичні аспекти ведення інформаційної війни у ЗМІ
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Кіца, Мар’яна; Свинаренко, Ганна; Kitsa, Mariana; Svynarenko, Hanna; Національний університет “Львівська політехніка”
    Досліджено поняття інформаційної війни, здійснено порівняльний аналіз дефініцій інформаційної війни та інформаційного протиборства, визначено особливості та суть цих понять. На основі аналізу 63 публікацій у російських інтернет-ЗМІ різного спрямування зроблено висновок, що характерною для зазначених ЗМІ була негативна позиціящодо подій в Україні, загальна тематика матеріалів і їх ідеологічне спрямування не змінилися і сьогодні. У ході дослідження ми дійшли висновку, що поняття інформаційного протиборства ширше і охоплює поняття інформаційної війни як одного із двох його складників. Дослідники стверджують, що можна виокремити інформаційно-технічний та інформаційно-психологічний складники інформаційного протиборства. У ЗМІ використовується пропаганда та дезінформація, серед них особливо популярним є метод викривленої інтерпретації фактів, подання інформації без джерела, приховування джерела інформації тощо. Інколи канали поширення інформації, які використовує українська сторона в інтернеті, атакують хакери. Це тимчасово призупиняє діяльність ЗМІ, що призводить і до втрати аудиторії та втрачання можливості оперативного подання інформації. Російські ЗМІ змагаються з українськими за більший сегмент аудиторії, щоб здобути панування в інформаційній сфері, адже ширша аудиторія сприяє перемозі в інформаційній війні. Щодо практичної складової, то матеріали російських інтернет-видань найчастіше висвітлювали питання: діяльності ЗСУ, культурно-історичних надбань, сучасного українського політичного режиму, співпраці України з ЄС, США та НАТО, реформи в українському суспільстві, життя на окупованих територіях та в анексованому Криму, ідеологію, притаманну українському суспільству, події в зоні АТО, корупцію в Україні.
  • Thumbnail Image
    Item
    Роль соціальних мереж у сучасній журналістиці
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02 26) Кіца, Мар’яна; Kitsa, Mariana; Національний університету «Львівська політехніка»
    Соціальні мережі – явище доволі нове в українському медіа просторі. Спочатку їх використовували здебільшого для пошуку та спілкування з друзями, обміну фотографіями та розважальним контентом. Нині соціальні мережі стали не лише майданчиком для спілкування з друзями і знайомими, але й потужним і невичерпним джерелом інформації. Тому кожен пост у новинній стрічці часто слугує добрим інформприводом, який переростає у важливу суспільно-політичну або ж просто побутову тему. Як свідчать результати нашого дослідження, сучасні українські журналісти широко використовують соціальні мережі для комунікації як з посадовими особами, так і з реципієнтами, проте на платформах популярних соціальних медій існують і такі можливості, які залишились поза увагою журналістів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості та методи виявлення фейкової інформації в українських ЗМІ
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-12-27) Кіца, Мар’яна; Kitsa, Mariana; Кица, Марьяна; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто поняття дезінформації; з’ясовано відмінність між дезінформацією та фейком. Запропоновано класифікацію фейків за різними ознаками, з’ясовано різновиди фейкової інформації з метою поширення у мережі Інтернет. Досліджено суть і походження поняття “фейк”, описано процес створення та поширення фейкової інформації у соціальних медіа. Наведено типові приклади фейкової інформації в українському медіа- просторі, з’ясовано вплив таких повідомлень на користувачів соціальних мереж. Запропоновано методи боротьби із фейковою інформацією в українському медіа- просторі.