Проблеми лінгвістики науково-технічного і художнього тексту та питання лінгвометодики
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/3169
Browse
Item Der erste Faust – Monolog in der Übersetzung von I. Franko und М. Lukasch(Видавництво Державного університету “Львівська політехніка”, 2000) Весна, Н. П.; Гуцуляк, О. Ю.; Рудницька, Н. В.Item Аналіз лінгвістичного механізму створення іронічного смислу(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Байбакова, І. М.Досліджено аналіз лінгвістичного механізму створення іронічного смислу, яке розглядається в контексті вивчення смислового аспекту мови і реального функціонування мовних фактів. Доведено доречність застосування комплексного, системного аналізу, релевантних підходів і типів аналізу, таких як семантико-функціональний, семасеологічний і контекстуальний у тлумаченні іронії, а також використання психологічних, логічних і семіотичних характеристик. Linguistic mechanism analysis of ironic meaning creation has been investigated in the context of language meaning learning and real functioning of language facts.The necessity of complex, systems analysis, relevant approaches, such as semantic-functional, semasiological, and contextual ones for irony interpretation, and usage of psychological, logical and semiotics tools have been соnsіdегеd.Item Англіцизми в українських комп’ютерних програмах та мові професіоналів(Видавництво Державного університету “Львівська політехніка”, 2000) Байбакова, І. М.; Байбаков, К. В.Item Базові підходи до структурування змісту інтегративного підручника з іноземних мов для студентів інженерних спеціальностей(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007) Ключковська, І. М.Розглянуто структурування змісту інтегративного підручника з іноземної мови. Репрезентовано базові підходи до упорядкування навчального матеріалу та виділено особливості застосування структурного підходу до розробки змісту підручника. In the article the modern research of compiling the integrated textbook for the purpose of studying foreign languages has been analyzed. The author presents the fundamental approaches to arranging of educational material and emphasizes the peculiarities of application of structural approach to development of the contents of the textbook.Item Безособовість, безсторонність і байдужість артиста в теоретичних викладах Г. Флобера(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2001) Білик, О. С.Вічною турботою Флобера було не показувати у своїх творах нічого ні зі своїх оцінок, ні зі своїх думок, ні зі своїх почуттів чи своєї особистості – того, що мало б бути втілене в рисах його героїв. Ніщо з того, що торкається митця, не повинно знаходитись у його творах. Мистецтво – вічне, воно не може слугуватися випадковостями. Воно не повинно мати мети і робити висновки. Потрібно, щоби мистецтво було як наука. Отже, безособовість і безсторонність. У мистецтва лише одна мета – краса. Ці теорії Флобера викладені в основному в його “Листуванні”. L’eternel souci de Flaubert etait de ne rien montrer de lui-meme dans ses oeuvres: ni de ses opinios, ni de ses idees ni de ses sentiments ou de sa personnalite qu’on pourrait reproduire sous les traits de quelque heros. Rien de ce qui regarde un artiste ne doit se trouver dans ses ouvrages. L’art est eternel, il ne peut pas servir les choses qui sont accidentelles. Il ne doit pas avoir un but, il ne doit pas conclure, il faut que l’Art soit comme la science meme. Donc, impersonnalite, impartialite, impassibilite absolues. L’atr n’a qu’un seul but: c’est le Beau. Ces theories sont pour la plupart exposees dans la “Correspondance”. L’article demontre aussi que Flaubert n’a pas strictement suivi ses propres theories.Item Біблеїзми з точки зору когнітивної семантики(Видавництво Державного університету “Львівська політехніка”, 2000) Андрейчук, Н. І.; Карамишева, І. Д.Item Василіянські школи в системі шкільної освіти України періоду XVII–XVIII ст.(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Антонюк, Г. Д.Розглянуті соціально-історичні передумови становлення і розвитку шкільної освіти в Україні XVII–XVIII ст., показано місце василіянських (греко-католицьких) шкіл у цій системі. Василіянська система шкільної освіти у всі періоди свого існування була нерозривно пов’язана з західноєвропейською культурою, сприяла засвоєнню надбань європейських народів у східнослов’янському середовищі. Im vorliegenden Artikel werden die sozial-historischen Voraussetzungen des Entstehens und der Entwicklung des Schulsystems in der Ukraine des XVII.–XVIII. Jahrhunderts, sowie die Stelle der griechisch-katholischen Schulen in diesem System untersucht. Die basilianischen (griechisch-katholischen) Schulen waren in ihrer ganzen Geshichte mit westeuropäischen Kultur eng verbunden, sie fördern die Aufnahme von Leistungen der europäischen Völker in den ostslavischen Kulturrahmen.Item Взаємозв`язок різних видів читання у навчальному процесі(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2001) Ярема, О. В.Зроблено спробу інтенсифікувати здатність людини сприймати текстову інформацію. Для цього подано умовний поділ між різними способами сприйняття та введено спеціальні терміни – проглядово-пошукове, ознайомлювальне та вивчальне читання, які до певної міри відображають суть даного питання. Цей метод дає змогу студентам швидко та більш повно черпати необхідну інформацію з будь-якого тексту залежно від поставленої мети. Всебічне володіння всіма видами читання допоможе майбутнім спеціалістам працювати із спеціальною літературою іноземною мовою. In this article an attempt has been made to utilize human brain ability for perceiving textual information in the most efficient way. A conventional division between ways of information perceptions has been invented and for that reason special terms – skimming, scanning and close reading – are introduced which to some extent, reflect the general essence. This method enables students to quick and more fully extract the necessary information from any text depending on the aim in question. A comprehensive command of all ways of reading will help future specialists in practical activities while working with special literature in foreign languages.Item Використання аудіозаписів автентичних радіопередач на практичному занятті з іноземної мови у технічному вищому закладі освіти(Видавництво Державного університету “Львівська політехніка”, 2000) Гілета, О. П.; Ільницька, Л. В.Item Використання відеоматеріалів як засобу інтенсифікації навчального процесу курсу іноземних мов(Видавництво Державного університету “Львівська політехніка”, 2000) Ключковська, І. М.; Василик, С. В.; Кос, В. Є.Item Використання документальних та художніх фільмів на практичних заняттях з іноземної мови в технічному вищому навчальному закладі(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Ільницька, Л. В.Розглянуті деякі переваги та недоліки використання документальних та художніх фільмів на практичних заняттях з іноземної мови. Зроблено спробу визначити фактори, що впливають на ефективність використання відеотехніки. Проаналізовано хід роботи над відеоматеріалами на практичному занятті. The article deals with some advantages and disadvantages of work on documentary and feature films at foreign language practical classes. There is an attempt to identify the factors which influence the efficiency of using video facilities. The course of work on video-materials at a practical class is analyzed.Item Використання пісень в процесі вивчення іноземної мови(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007) Фучила, О. М.Розглянуто біологічні, соціальні та методичні аспекти використання пісень у процесі вивчення англійської мови. Наведено приклад використання пісні у комплексному занятті, що дає змогу одночасно розвивати комунікативні навички та засвоювати граматичний матеріал англійської мови. The article deals with biological, social and methodological aspects of using songs while studying and teaching English. It also contains an example of complex lesson based on the English song, which enables students to develop communicative skills simultaneously with mastering English grammar.Item Використання рольових ігор під час навчання іноземній мові(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Власенко, С. І.Рольові ігри є ефективним методом вдосконалення розмовної мови. їх використання сприяє залученню студентів до середовища спілкування, дає свободу вибору мовної поведінки, стимулює бажання студентів говорити від себе, допомагає виявленню творчих здібностей, розкриває резерви особистості. Role and business plays are effective methods of mastering conversational language. Their use makes it possible to involve students into the process of communication. Individual approach, freedom of language behavoir stimulate the students desire to speak, enable them to express their individuality and help to develop students creative abilities.Item Використання усних вправ під час вивчення граматики англійської мови(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Федина, Н. Д.Узагальнені деякі теоретичні аспекти та власний досвід автора стосовно використання усних вправ різного типу під час вивчення граматики англійської мови. The greater part of grammatical practice has always been in writing. The given article is concerned with the contribution that can be made by oral practice exercises of many kinds.Item Внутрішня мова як одна з граней творчого методу американської письменниці К. Маккаллерс(Видавництво Державного університету “Львівська політехніка”, 2000) Підлісецька, Л. Б.Item Володіння фаховою англійською термінологією як запорука визнання українських спеціалістів у світі(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2001) Казимира, З. І.Розглянуто проблему необхідності для фахівців підвищення рівня знань англійської термінології з прикладних галузей науки і техніки. Проаналізовано як причини недостатнього рівня знань, так і наслідки, до яких це приводить. Детально розглянуто проблеми і труднощі, що виникають при перекладі фахових статей, наведено конкретні приклади, запропоновано можливі способи розв’язання проблеми підвищення рівня знань фахової термінології спеціалістами. The paper deals with the problem of occupational English terminology. The main reasons of insufficient level of terminology translation have been analyzed. The various models of terminology translation based on different language systems peculiarities have been considered.Item Відео як один із засобів реалізації комунікативних намірів при вивченні іноземних мов(Видавництво Державного університету “Львівська політехніка”, 2000) Задорожний, В. В.; Весна, М. П.; Драпалюк, Г. С.; Фітьо, Л. М.Item Відображена синонімія / антонімія деад’єктивного тезауруса лексико-семантичного поля ’strong - weak’(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Гасько, О. Л.Стаття присвячена маловивченому явищу відображеної синонімії / антонімії як різновиду вторинної словотвірної синонімії. Дослідження проведене у межах дериватарію лексико-семантичного поля прикметників ’strong / weak’ за міжчастиномовним параметром. Reflected synonymy / antonymy being a type of the secondary word-forming synonymy has been studied within the derivational onomasiological space of the lexical-semantic adjectival field ’strong/ weak’. It is regarded using the part-of-speech parameter.Item Візуалізація лексемної наповненості вузлів у векторному графі та структурні параметри словотвірного гнізда (на матеріалі лексико-семантичного поля ‘strong – weak’)(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007) Гасько, О. Л.Досліджено словотвірні гнізда, охарактеризовані за такими параметрами, як ширина, глибина, лексичний обсяг та валентність. Семантичний обсяг словотвірного гнізда, як і слова, складається з лексико-семантичних варіантів. Запропонована модифікація традиційного графічного зображення словотвірного гнізда дає змогу візуалізувати його сукупну структуру та ілюструє розвиток семантики гнізда, фіксуючи появу підгнізд. The derivational families have been characterized by the following parameters: width, depth, lexical volume and valency. Semantic volume of a derivational family, similarly to that of a word, consists of lexical-semantic variants. The offered modification of the traditional graphic way depicting derivational families allows to visualize their total structure and demonstrates semantic development by marking emerging subfamilies.Item Данте та Беатріче в концепції Франкових літературознавчих студій(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2001) Домбровський, Ю. О.У літературних студіях Івана Франка вивчення творчості Данте займає значне місце. Ще в молодості видатний італійський поет склав любовні сонети та канцони, які ілюстрували новий “солодкий” стиль і прославляли його ідеальне почуття до Беатріче Портінарі. Саме ця любовна історія була трансформована у літературний і філософський досвід “Нового життя”. Показано, як І. Франко інтерпретує питання, що хвилювало протягом віків численних літературних критиків та біографів, а саме, стосунки Данте з Беатріче та їх літературне втілення. Dans les recherches littéraires d'Ivan Franco, l'étude de l'oeuvre de Dante Alighieri occupe une place considérable. Des sa jeunesse le célèbre poète italien avait composé des sonnets amoureux et des canzones qui illustrent le dolce stil nuovo ou il célébrait sa passion idéale pour Béatrice Portinari. C'est cette avanture amoureuse qu’il transforma en expérience littéraire et philosophique dans la Vita nuova. L'article montre comment Ivan Franco interprête la question qui boulverse depuis les sciècle de nombreux critique littéraires et les biographes: les relations de Dante avec Béatrice et leur incarnation littéraire.