Теорія і практика будівництва

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2113

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 16
  • Thumbnail Image
    Item
    Обвалення залізобетонної балки покриття промислової будівлі, його причини та експлуатаційний стан і умови безпечної експлуатації решти балок покриття
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Шуляр, Р. А.; Кваша, В. Г.; Shulyar, R.; Kvasha, V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Представлено результати обстеження збірної залізобетонної балки покриття промислової будівлі після її руйнування з обваленням внаслідок розриву арматурних стержнів пакету поздовжньої робочої арматури в кількості 2Ø20+1Ø32 ст. 5 (А300С). Встановлено, що причиною розриву пакету арматури могло бути неякісне стикування в прольоті арматурного стержня робочої арматури Ø32 мм і його розриву або під час виготовлення зварного арматурного каркасу, або на початковій стадії експлуатації балки під дією експлуатаційного навантаження, значно більшого від прийнятого в проекті. Встановлено, що нерозірваної арматури 2Ø20 виявилось недостатньо для забезпечення несучої здатності балки за фактичних навантажень від покрівлі. Тому подальше її розривання стало причиною фізичного руйнування балки. Запропоновано два варіанти підсилення балок-застосування шпренгельних затяжок (для балок БО) і влаштування в середньому прольоті додаткової пружної опори, підтриманої трикутною шпренгельною системою (для балок БД).
  • Thumbnail Image
    Item
    Результати експериментальних досліджень балкової залізобетонної прольотної будови моста за етапами реконструкції
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Рачкевич, В. С.; Семанів, Л. Я.; Кваша, В. Г.; Салійчук, Л. В.; Rachkevych, V.; Semaniv, L.; Kvasha, V.; Saliychyk, L.; ПАТ “ДАК “Автомобільні дороги України”, “ДП Івано-Франківський облавтодор”; Служба автомобільних доріг України у Івано-Франківській області; Національний університет “Львівська політехніка”, ГНДЛ-88; Public Company “State Joined-Stock Company “ROADS OF UKRAINE”, Subsidiary Enterprise “Ivano-Frankivsk oblavtodor”; Ivano-Frankivsk Road Service; Lviv Polytechnic National University, GNDL-88
    На мережі державних і місцевих доріг експлуатується значна кількість мостів із збірними або монолітними прольотними будовами малих і середніх прольотів, збудованих за ТП вип. 56. На даний час нормований термін їх експлуатації 25–30 р. перевищений у 2–2,5 рази і вони продовжують експлуатуватись при незадовільних їх експлуатаційних і техніко-економічних показниках. Тому для подальшої нормальної експлуатації вони потребують реконструкції з відновленням нормованих експлуатаційних показників. В даній роботі описана реконструкція одного з таких мостів через р. Прутець Яблунівський на км 218+872 автодороги Мукачеве-Львів. Представлені конструктивні рішення реконструкції, а також аналіз результатів експериментальних досліджень прольотної будови за етапами реконструкції
  • Thumbnail Image
    Item
    Результати натурних випробувань косих в плані залізобетонних балкових прольотних будов автодорожнього моста
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Горбачевський, Р. Р.; Рубаха, М. В.; Кваша, В. Г.; Gorbachevskyi, R.; Rubakha, M.; Kvasha, V.; Національний університет “Львівська політехніка”, ГНДЛ-88; Lviv Polytechnic National University, GNDL-88
    Залізобетонні мости з косим перетином перепони (косі в плані мости) з балковими перехресно-ребристими прольотними будовами мають характерні конструктивні відмінності в компонуванні балкової клітки порівняно з прямими. Зокрема, це зміщення в плані головних балок на опорах, а також коса або пряма орієнтація поперечних балок (діафрагм), які об’єднують головні балки поперек прольоту в перехресно-ребристу балкову клітку. Ці особливості значно ускладнюють теоретичне створення їхніх розрахункових моделей просторового розрахунку. Тому у більшості випадків для практичних потреб цю задачу вирішують не теоретично, а шляхом натурних випробувань косих у плані прольотних будов. У цій статті представлені результати випробувань прольотних будов з косою і прямою орієнтацією поперечних діафрагм. За їх результатами досліджений дійсний характер просторової роботи і закономірності розподілу зусиль між балками, що дало можливість виконати розрахунки прольотних будов на нормовані тимчасові навантаження.
  • Thumbnail Image
    Item
    Експлуатаційний стан, реконструкція та результати випробувань реконструйованого автодорожнього шляхопроводу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Горбачевська, А. А.; Кваша, В. Г.; Horbachevska, A.; Kvasha, V.; Національний університет “Львівська політехніка”, ГНДЛ-88; Lviv Polytechnic National University, GNDL-88
    Мости малих і середніх прольотів будівництва 50–60-років минулого сторіччя з прольотними будовами із збірних залізобетонних балок за типовим проектом ТП вип. 56 зараз не відповідають сучасним експлуатаційним вимогам і потребують реконструкції з доведенням їхніх технічних показників до вимог чинних норм проектування нових мостів. У нашій статті описано конструкцію і технічний стан збудованого в 60-х роках минулого сторіччя моста з прольотними будовами за ТП вип. 56 та конструктивні рішення його реконструкції з розширенням прольотної будови розробленою в ГНДЛ-88 Нац. ун-ту “Львівська політехніка” конструкцією збірно-монолітної накладної плити з одночасним підсиленням балок зміною їх статичної схеми з вільнообпертої на защемлену на опорах. Статичні випробування прольотної будови після реконструкції підтвердили ефективність прийнятих конструктивних рішень та достатню вантажопідйомність реконструйованого моста для сприйняття нормованих тимчасових навантажень А15 і НК-100.
  • Thumbnail Image
    Item
    Технічні рішення реконструкції моста із збірними залізобетонними попередньо напруженими прольотними будовами
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Кваша, В. Г.; Салійчук, Л. В.; Котенко, В. Т.
    Описані конструктивні рішення наявного моста та варіанти проектних рішень його реконструкції з розширенням мостового полотна монолітною або збірно-моно- літною залізобетонною накладною плитою та підсиленням балок зміною їх статичної схеми з розрізної на багатопрольотну нерозрізну. Наявна прольотна будова залізобетонна, балкова перехресно-ребриста, розрізна за схемою 10×16,8 м з габаритом Г-7+2×0,9 м збудована в 1960–1961 рр. як об’єкт експериментального будівництва з попередньо напружених балок, розроблених в Укрдортранс НДІ (тепер ДерждорНДІ). Реконструкція прольотної будови передбачала її розширення до габариту Г- 10+2×1,0 м (Г-9+2×1,0 м) та підсилення балок на сприйняття нормованих тимчасових навантажень А15 і НК-100. Розглянути два варіанти розширення габариту прольотної будови. Перший – монолітною залізобетонною накладною плитою з одночасним підсиленням балок влаштуванням з обох зовнішніх сторін добетонованих контурних ребер і зміною статичної схеми з розрізної на нерозрізну. Другий варіант передбачав розширення прольотної будови збірно-монолітною накладною плитою з заміною крайніх, найбільш ушкоджених наявних балок новими збірними балками з односторонніми консольними звісами полиці та одночасною зміною статичної схеми залишених балок з розрізної на нерозрізну. The existing bridge designs and variations of design decisions reconstruction of the bridge expansion monolithic or precast-monolithic concrete slab and enhancement bill beams change their static circuit with a split on a continuous are described. The existing span structure reinforced concrete, ribbed beam cross-cutting scheme 10 × 16,8 m clearance Г-7 + 2 × 0,9 m was built in 1960–64 years as a pilot facility construction of prestressed beams by Ukrdortrans NDI (now DerzhdorNDI). Reconstruction span structure included its extension to clearance Г -10 + 2 × 1,0 m (Г -9 + 2 × 1,0 m) and reinforcement bars on the perception of the normative temporal loads A15 and HK-100. Consider two options for expanding dimensions span structure monolithic concrete slab while strengthening beams, arranging on both sides external contour edges and changing from static circuit on a continuous split. The second option involved the extension span structure prefabricated monolithic slab with extreme replacing most existing damaged beams with new sided console racks and simultaneous change of the static scheme of girders substituted on a continuous split.
  • Thumbnail Image
    Item
    Експериментальні дослідження бездіафрагмової прольотної будови моста під час реконструкції
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Рачкевич, В. С.; Кваша, В. Г.; Салійчук, Л. В.
    Описано методику і результати статичних випробувань залізобетонної бездіафрагмової прольотної будови до та після реконструкції. Тechnique and results of static tests of reinforced concrete without-diaphragm span structure before and after reconstruction are described.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості реконструкції залізобетонних однопрольотних малих мостів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Кваша, В. Г.; Салійчук, Л. В.; Тузяк, А. А.
    Подано приклади реконструкції малих залізобетонних мостів з розширенням габариту монолітною плитою і підсиленням балок зміною статичної схеми з вільнообпертої на защемлену на опорах. Examples of reconstruction of small concrete bridges with extension dimension by monolithic slab and strengthening beams, change static scheme are described.
  • Thumbnail Image
    Item
    Випробування статичним вдавлювальним навантаженням буронабивної палі фундаментів надшахтної будівлі технологічного комплексу головного ствола шахти
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Кваша, В. Г.; Салійчук, Л. В.
    За результатами натурних випробувань вдавлювальним статичним навантаженням визначено несучу здатність залізобетонної буронабивної палі та фактичні вертикальні переміщення під час розрахункового навантаження. Одержані дані використані під час проектування фундаментів надшахтної будівлі, що окремо стоять. According to the results of field tests of pushing a static load bearing capacity of reinforced concrete determined borestuffing piles and vertical movement of the actual counting exercise. The obtained data used in the design of individually standing foundations pithead.
  • Thumbnail Image
    Item
    Експлуатаційний стан та способи підсилення замонолічених стиків плити мостового полотна збірних залізобетонних бездіафрагмових пролітних будов
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Рачкевич, В. С.; Кваша, В. Г.; Тузяк, А. А.
    Описано конструкцію, експлуатаційний стан та способи підсилення поздовжніх замоно-лічених стиків між балками збірних залізобетонних бездіафрагмових пролітних будов. The design, operational status and methods of longitudinal reinforcement monolithic joints between precast concrete beams without diaphragm span structures are described.
  • Thumbnail Image
    Item
    Реконструкція мостів під час капітального ремонту автодороги Львів–Краковець за програмою підготовки до Євро-2012
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2012) Кваша, В. Г.; Ковальчик, Т. П.; Полець, В. М.; Салійчук, Л. В.
    Описано конструкцію існуючих мостів, їх технічний стан та конструктивні рішення реконструкції з розширенням і одночасним підсиленням прольотних будов залізобетонною накладною плитою та зміною статичної схеми з балкової розрізної на рамну. The construction of existent bridges, them technical state and structural decisions of reconstruction with expansion and strengthening of span structures by the reinforced-concrete superimposed flag with change of static scheme from a beam on a frame are described.