Теорія і практика будівництва
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2113
Browse
Search Results
Item Результати експериментальних досліджень дощатих арок на металозубчастих пластинах(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Шидловський, Я. М.; Shydlovskyi, Y.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра будівельних конструкцій та мостів; Lviv Polytechnic National University, Department of building construction and bridgesУ статті наведено дані експериментальних досліджень двошарнірних дерев’яних дощатих арок на металозубчатих пластинах з похилими затяжками. Було сконструйовано та проведено експериментальні дослідження зразків дерев’яних арок з прольотом 6м та висотою підйому арки 1 м. Дослідні зразки були прямокутного перерізу 180×40 мм, та таврового перерізу 180×40 мм – з поличкою з фанери завтовшки 6 мм і шириною 500 мм. Основним завданням таврового перерізу було забезпечення стійкість арки. В арках була горизонтальна затяжка з тросу для сприйняття зусиль від розпору конструкції та дві похилі затяжки з тросів – для сприйняття несиметричних навантажень та забезпечення стійкості в площині арки. Було випробувано по 2 дослідні зразки дерев’яних арок різного прямокутного перерізу та таврового перерізу, та по 2 дослідні зразки при дії симетричного та несиметричного навантаження. Всього було досліджено 8 арок. В статті наведено результати по зусиллях, що виникають в затяжках арки, прогини від різних видів навантаження, а також розподіл напружень по висоті перерізу тіла арки в трьох характерних перерізах при дії симетричного та несиметричного навантаження.Item Методика досліджень залізобетонних балок з пошкодженнями, отриманими за дії навантаження(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Турчин, Б. Р.; Бліхарський, З. З.; Вегера, П. І.; Шналь, Т. М.; Tyrchyn, B.; Blikharskyy, Z.; Vegera, P.; Shnal, T.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра будівельних конструкцій та мостів, студент інституту ІАРХ, аспірант кафедри опору матеріалів та будівельної механіки; Lviv Polytechnic National University, Department of Building construction and bridges, student of institute IARCH, Department of Materials Strength and Structural MechanicsДослідження залізобетонних балок, в яких наявні певні пошкодження чи дефекти, є малопоширені. Особливо це стосується досліджень, в яких дефекти виникають під дією навантаження, що зумовлено складністю виконання таких досліджень. У цій статті описано методику виконання пошкоджень розтягнутої арматури в згинаних залізобетонних елементах, під дією навантаження. Всього було випробувано 8 дослідних зразків: чотири зразки випробувано як контрольні і чотири з пошкодженням. Контрольні зразки армовані розтягнутою арматурою діаметром 16 та 20 мм. Балки, які пошкоджували, були армовані арматурою діаметром 20 мм. Пошкодження виконувались шляхом просвердлювання отвору в розтягнутій арматурі Ø5.6. Залишкова площа арматури з отвором відповідає площі поперечного перерізу арматурі Ø16. Таким чином моделювалась точкове пошкодження розтягнутого армування. Як наслідок змінився тип руйнування балки. Вичерпання несучої здатності відбувається різко, з розламуванням балки на дві частини. Збіжність результатів несучої здатності зразківблизнюків показало відхилення результатів у діапазоні 3–13 %.Item Міцність залізобетонних балок, підсилених попередньо напруженою арматурою(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Ковальчук, Б. М.; Римар, Я. В.; Бліхарський, З. Я.; Холод, П. Ф.; Kovalchuk, B.; Rymar, Ya.; Blikharskyy, Z.; Kholod, P.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра будівельних конструкцій та мостів, кафедра архітектурних конструкцій; Lviv Polytechnic National University, Department of building construction and bridges, Department of architectural constructionsУ цій статті описано підсилення нормальних перерізів залізобетонних балок попередньо напруженою арматурою під навантаженням. Були випробувані зразки залізобетонних балок завдовжки 2100 мм, завширшки – 100 мм і заввишки 200 мм. Робочою арматурою балки була арматура A500C Ø12 мм. Стиснута і поперечна арматура була класу А240С Ø8 мм. Балки випробовувались на чистий згин. Балки підсилювались за допомогою двох ненапружених або попередньо напружених стержнів арматури A500C Ø12 мм. Випробувано три серії балок: контрольні балки серії ВО, балки підсиленні ненапруженою арматурою та балки підсиленні попередньо напруженою арматурою. Усі балки підсилені при рівні діючого навантаження 0,5 Mu.