Humanitarian Vision
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/29583
Browse
10 results
Search Results
Item State policy of Ukraine and Poland for the protection of national minorities: comparative analysis(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Бучин, Микола; Дутчак, Христина; Buchyn, Mykola; Dutchak, Khrystyna; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті здійснено порівняльний аналіз державної політики України та Польщі щодо захисту прав національних меншин. Автори розкривають суть та виділяють ознаки національних меншин, аналізують ситуацію щодо національних меншин, яка існує в Україні та Польщі. Здійснення порівняльного аналізу української та польської державної етнополітики засноване на чітко вироблених критеріях порівняння: період формування національних меншин; кількісно-демографічні характеристики національних меншин (чисельність національних та етнічних меншин; найбільша національна та етнічна меншина; загальна кількість національних та етнічних меншин); тенденції географічного розселення національних меншин; історичний розвиток політики захисту прав національних меншин; документи, що регулюють політику захисту національних меншин; об’єднання, що регулюють захист прав національних меншин; рівень відповідності політики захисту прав національних меншин міжнародним стандартам; механізми міжнародного співробітництва у сфері правового захисту; фінансова підтримка національних меншин; політична активність національних меншин; ступінь задоволення інформаційних потреб національних меншин. Результати порівняльного дослідження наведено у вигляді таблиці. Автори відзначають, що державна політика України та Польщі щодо захисту прав національних меншин має і спільні (однаковий період формування національних меншин; однаково висока політична активність меншин та ін.), і відмінні риси (різна чисельність національних меншин в Україні (10 млн) та Польщі (700 тис.); різний рівень відповідності державної етнополітики міжнародним стандартам (недостатній в Україні та достатній у Польщі); недостатня забезпеченість національних меншин джерелами інформації в Україні та високий її рівень у Польщі та ін.).Item Виборчі цензи як атрибут демократичних виборів(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Бучин, Микола; Міщенко, Яна; Buchyn, Mykola; Mushchenko, Yana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityПроаналізовано суть виборчих цензів як однієї із складових загального виборчого права. Автори взяли за основу типологію виборчих цензів, яка передбачає їхній поділ на три основні групи: технічні, охоронні та дискримінаційні. Здійснено детальний аналіз виборчих цензів, які входять до кожної з трьох груп. Автори, аналізуючи виборчі цензи, розглядають обмеження виборчих прав громадян крізь призму проблеми їхньої трансформації у контексті демократизації суспільно-політичного ладу країн світу. Щодо активного виборчого права автори доводять доцільність застосування таких виборчих цензів, як віковий, громадянства, осілості та дієздатності. Водночас щодо пасивного виборчого права допустимим, на думку дослідників, є більш жорстке застосування виборчих обмежень, зокрема, службового, морального цензів, цензу освіченості та ін.Item Інформаційна війна та її особливості на сучасному етапі(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Бучин, Микола; Курус, Юля; Buchyn, Mykola; Kurus, Yuliia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті автори розкривають суть інформаційної війни, акцентують увагу на основних розуміннях цього феномену. Наголошено, що в науковій літературі інформаційна війна трактується, зокрема, як: суперництво в інформаційно-психологічній сфері задля впливу і контролю над ресурсами; інформаційний вплив на прийняття політичних рішень; сучасний конфлікт, який притаманний для епохи постіндустріального суспільства; конфлікт, який передбачає використання інформаційної зброї та ін. Трактуючи інформаційну війну з позиції конфліктологічного підходу, автори з’ясовують відмінності між інформаційною війною і такими поняттями, як «психологічна війна», «збройний конфлікт», «кібервійна», «кібертероризм», «мережева війна», «хактивізм». Виокремлено суб’єктів та об’єктів інформаційної війни, виділено різноманітні форми інформаційних протистоянь. Автори характеризують основні цілі інформаційних воєн: контроль інформаційного простору; захист інформації; інформаційні атаки на суперника; підвищення ефективності збройних сил та ін. Значну увагу звернено на аналіз інформаційної зброї. Автори виокремлюють її основні характеристики та переваги порівняно з традиційною зброєю, конкретні форми її використання. Показано відмінності між оборонною та наступальною інформаційними війнами. Виділено основні принципи ефективності інформаційних воєн, зокрема: прикладання максимуму зусиль задля розширення інформаційного простору зі збереженням контролю; здійснення інформаційного впливу на найуразливіші елементи інформаційної системи противника; здійснення протидії та контрдії інформаційному впливу ворога та зменшення сфери його поширення; застосування комплексного підходу під час формування стратегії інформаційного протиборства (поєднання методів інформаційної війни з економічними, військовими, політичними та іншими чинниками).Item Russian information war against Ukraine: peculiarities and mechanisms of countering(Lviv Politechnic Publishing House, 2018-04-12) Бучин, Микола; Курус, Юля; Buchyn, Mykola; Kurus, Yuliia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто проблему інформаційної війни Росії проти Україні. Автори розкривають суть інформаційної війни, її трактування в межах широкого та вузького підходів. На основі використання історичного, системного та структурно-функціональних методів з’ясовано основні недоліки інформаційної сфери України, виокремлено основні механізми її захисту. Серед механізмів протидії інформаційній війні Росії проти України виділено дві групи: нормативно-правові та інституційні. До першої групи автори зараховують законодавчі акти України, серед яких провідну роль у протидії інформаційній агресії Росії відіграє Доктрина інформаційної безпеки України. Серед другої групи механізмів дослідники виділяють державні та недержавні інституції, діяльність яких спрямована на формування та реалізацію інформаційної безпеки України, а також міжнародні структури, діяльність яких спрямована на нейтралізації інформаційного впливу з боку Росії. Серед вітчизняних інституційних механізмів протидії російській інформаційній важливе місце, на думку авторів, належить Міністерству інформаційної політики України, Раді національної безпеки та оборони України, кіберполіції та ін. Значну увагу звертають на такі механізми протидії інформаційній війні Росії проти України, як заборона російських сайтів та соціальних мереж, а також запровадження квот на українську мову у мас-медіа. Автори зазначають, що дії України щодо нейтралізації інформаційних загроз з боку Росії слід здійснювати на трьох рівнях: перший – геополітичний (полягає у впливі на інформаційного агресора та обмеження інтенсивності і сили його нападу); другий – стан, який охоплює захист цілісності, ефективності та дієздатності системи управління, інформаційної інфраструктури, інформаційних ресурсів; третій – рівень громадськості (спрямований на захист стабільності та послідовності розвитку соціальних та політичних відносин, свідомості громадян, цілісності кожної людини).Item Нові підходи до вивчення проблеми популізму (Рецензія на монографію Кіянки І. Б. Популізм в історії та сучасності: ідеологічні течії, рухи та політичні технології / Ірина Киянка. – Львів : Простір, 2016. – 366 c.)(Lviv Polytechnic Publishing House, 2016) Бучин, Микола; Національний університет “Львівська політехніка”Розглянуто проблеми популізму в контексті історичного та політичного розвитку систем та їхніх цінностей. Розкрито теоретичне розуміння популістських рухів та ідеологій. Всебічно досліджено питання популізму, починаючи від давніх до сучасних популістських демагогів. Показано історію народницького руху в Сполучених Штатах, популізм як варіант фашизму в Італії та Іспанії, популізм Румунії і його поширення в Центральній, Східній і Західній Європі. Чітко відображено дослідження поточного стану технології популізму як політичної боротьби. Наголошено, що монографічне дослідження є новим і важливим внеском у розвиток вітчизняної та зарубіжної політології. The author considers the problems of populism in the context of historical and political development of systems and their values. The research dwells on theoretical understanding of populist movements and ideologies. Populism issues ranging from ancient to contemporary populist demagogues is comprehensively shown. The history of the populist movement in the United States, populism as a variant of fascism in Italy and Spain, populism in Romania and its distribution in Central, Eastern and Western Europe are analysed. The book clearly reflects researches of the current state of technology populism as a political struggle. It is emphasised that monographic research is a new and important contribution into the development of national and foreign political science.Item Правовий статус виборчих комісій в Україні(Lviv Polytechnic Publishing House, 2016) Бучин, Микола; Національний університет “Львівська політехніка”Розглянуто проблему правового статусу виборчих комісій в Україні. На основі аналізу українського виборчого законодавства показано такі аспекти правового статусу виборчих комісій, як термін їхньої діяльності, обсяг повноважень, правовий статус членів виборчих комісій тощо. The article analyses a problem of the legal status of election commissions in Ukraine as a condition of their independence. It dwells on such elements of the legal status of election commissions, as the right to issue regulations binding for both citizens and authorities; permanent nature of commissions at the national level; lack of opportunity for the authorities which form a commission to recall proposed representatives to electoral bodies and others. The electoral legislation of Ukraine which consolidates the legal status of election commissions is analyzed. Positive character of legal norms which enshrined permanent nature of the Central Election Commission of Ukraine in 1997 is emphasized. Gradual improvement and specification of the national electoral law regarding the scope of election commissions’ powers and legal status of decisions they take is shown. It is proved that the legal status and characteristics of commission members greatly influence the character of commission’s activity, its independence and effectiveness of functioning. Evolution of Ukrainian legal regulation of election commissions members’ status is shown. The problematic aspects of the legal regulation of election commissions’ status in Ukraine is outlined and the ways of improving the legislation in this area are suggested. The latest include: feasibility of establishing educational and age limitation for commission members, especially for their managerial staff; need in vocational training for all commission members and inclusion of competent people whose professional activity is tangent to elections; establishing of appropriate remuneration of election commissions members; need in ensuring safety of election commissions members in the context of the Russia-Ukraine war; need for reduction of tension and conflict among electoral commissions members, etc.Item Суб’єкти номінації в Україні: правові аспекти(Lviv Politechnic Publishing House, 2017-03-11) Бучин, Микола; Ігнатюк, Галина; Buchyn, Mykola; Ihnatiuk, Halyna; Національний університет “Львівська політехніка”Розглянуто проблему номінації в Україні. На основі аналізу вітчизняного виборчого законодавства показано еволюцію правового регулювання проблеми суб’єктів номінації як на президентських, так і на парламентських виборах в Україні.Item Політологічний аналіз основних методик вимірювання рівня демократії у світі(Lviv Politechnic Publіshing House, 2016) Бучин, МиколаРозглянуто проблему вимірювання рівня демократичності політичного режиму країн світу. Проаналізовано як авторські підходи до визначення рівня демократії у світі, так і підходи та проекти міжнародних наукових та громадських установ. The problem of indexing with its important role in the study of democracy is emphasized which enables formalized approach to democracy and allows evaluating efficiency of political system transformation . The methodological approaches to indexing democracy are considered. Both the author’s approaches to determining the level of democracy in the world (the Ph. Cutright Index of Political Democracy, the K. Bollen Index of Political Democracy, the K. Herpfer Democracy Index) and approaches and projects of international scientific and public institutions (The Economist Intelligence Unit Democracy Index, the Freedom House project “Nations in Transit”, the Bertelsmann Foundation Transformation Index, the Index of Democratization created by scientists of the University of Helsinki led by T. Vanhanen, the “Political atlas of modernity” project carried out by the Moscow State Institute of International Relations led by A. Melville, approach to the development of criteria for a democratic regime by the International Institute for Democracy and Electoral Assistance (International IDEA). Each of the approaches to defining of democracy was subjected to qualitative assessment, their positive and negative aspects, efficiency and level of results reliability were shown. The important role which democratic elections play in each of the methods of indexing democratic political regime was emphasized. It is assumed that formalized approach to democracy and determining its level can be applied to its attributive elements, in particular, to the institute of elections. This enables development of methodology for determining the democratic level of elections which is extremelly important since Ukrainian political science lacks such a methodology.Item Інститут демократичних виборів в Україні: особливості та тенденції трансформації(Lviv Politechnic Publіshing House, 2015) Бучин, МиколаРозглядається проблема дотримання демократичних принципів під час виборів в Україні. Аналізуються особливості та тенденції трансформації Індексу демократичних виборів у нашій державі. The article dwells on the issue of compliance with democratic principles during elections in Ukraine. The author suggests the methodology for calculation of the level of election process democracy based on such an indicator as the Index of Democratic Elections. It is founded on democratic principles of elections, full compliance with which testifies the highest possible level of election process democracy. Each democratic principle includes a certain number of indicators which, in their turn, include constituents. They are assigned a particular sum of maximum possible scores depending on their influence on the level of elections democracy. The Index of Democratic Elections is a relative value calculated as correlation between democracy of a specific election campaign and the ideal model of democratic elections. The Index of Democratic Elections comprises the analysis of both the level of electoral legislation democracy and the study of electoral practice concerning compliance with democratic principles. In the first case, the regulatory acts of Ukraine which have been regulating conduction of elections in our country since 1990 served as sources for the research. In the second case, reports of theOSCE/ODIHR Election ObservationMission were taken as empirical material for the analysis. Upon applying of the suggested methodology in determining the level of elections democracy in independent Ukraine, the following results have been obtained: since the declaration of independence, the Index of Democratic Elections declined, and the pick of this process was the Presidential elections in 2004; short-term increase of this process was observed after the Orange Revolution; when V. Yanukovych took over the power in 2010, the Index of Democratic Elections tended to decrease; after the Revolution of Dignity, significant increase of the level of elections democracy is observed, and this provides a chance for democratization of social order in Ukraine at large.Item Проблема безпеки виборів 2014 року в Україні(Lviv Polytechnic National University, 2015) Бучин, МиколаРозглянуто проблему безпеки виборчого процесу на позачергових президентських та парламентських виборах 2014 р. в Україні. Проаналізовано дії української влади як в сфері законотворчої діяльності, так і в площині електоральної практики для нейтралізації безпекових загроз під час позачергових виборів глави держави та виборів народних депутатів 2014 р. The article dwells upon security issues of the electoral process during the special presidential and parliamentary elections 2014 in Ukraine. Actions of Ukrainian authorities are analyzed both in the sphere of legislation and in the field of electoral practice for neutralization of security threats during the special elections of the President and People’s Deputies in 2014.