Педагогіка і психологія професійної освіти

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/23616

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Педагогічна система професійного розвитку майбутнього вчителя фізичної культури: мета і зміст
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Драгнєв, Юрій
    Определены требования к оптимизации профессиональной подготовки будущего учителя физической культуры с выделением цели педагогической системы профессионального развития в условиях информационно-образовательного пространства. На этой основе нами определена цель педагогической системы профессионального развития будущего учителя физической культуры в условиях информационно-образовательного пространства, которая предусматривает формирование у будущего учителя физической культуры компьютерной грамотности, информационной компетентности, информационной культуры с осознанием потребностей и интересов будущих учителей физической культуры в соответствии с условиями информационно-образовательного пространства в информационном обществе. The article determines the requirements to the optimization of the vocational training of future physical culture teacher emphasizing the goal of pedagogical system of professional development in the conditions of informationeducational space. Hereon, the author determines the goal of a pedagogical system of professional development of a future physical culture teacher in the conditions of information-educational space, which envisages the formation of the computer literacy, information competence and information culture of a future physical culture teacher with knowledge of the needs and interests of future physical culture teachers in accordance with the terms of the information-educational space in the information society.
  • Thumbnail Image
    Item
    Професійне спрямування майбутнього вчителя фізичної культури як важлива умова професійного й особистісного розвитку
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Драгнєв, Юрій
    Рассматривается профессиональная направленность будущего учителя физической культуры как важное условие профессионального и личностного развития. Указывается, что формирование и поддержание устойчивой направленности личности студента представляет собой непрерывный процесс согласования требований перспективы посредством деятельности и с помощью обратной связи. The article considers professional orientation of a future teacher of physical culture as an important condition of professional and personal development. The author declares that the formation and maintenance of sustainable orientation of student’s personality is considered to be a continuous process of prospect requirements’ agreement by means of activities and feedback.