Computational Problems of Electrical Engineering

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12128

Науково-технічний журнал

Засновник і видавець Національний університет «Львівська політехніка». Виходить двічі на рік з 2011 року.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Application of Frequency Stability Criterion for Analysis of Dynamic Systems with Characteristic Polynomials Formed in j1/3 Basis
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Лозинський, Орест; Марущак, Ярослав; Лозинський, Андрій; Копчак, Богдан; Каша, Лідія; Lozynskyi, Orest; Marushchak, Yaroslav; Lozynskyi, Andriy; Kopchak, Bohdan; Kasha, Lidiya; Lviv Polytechnic National University; Rzeszow University of Technology
    В даній статті розглянуто питання стійкості динамічних систем, які описуються диференціальними рівняннями з дробовими похідними. На відміну від ряду робіт, де диференціальне рівняння, яке описує систему, може мати набір різних значень показників дробових похідних, а характеристичний поліном формується на основі найменшого спільного кратного для знаменників цих показників, в даній статті пропонується сформувати такий поліном в конкретному базисі j13 і далі проводити дослідження стійкості систем з таким дробовим описом на основі результуючих кутів повороту вектора lm (H j n w) при зміні частоти від нуля до нескінченності Така методика є аналогічною до дослідження стійкості систем за частотними критеріями, які використовуються для подібної задачі при описі системи диференціальними рівняннями в цілочисельних похідних. Саме застосування для опису процесів в динамічних системах характеристичних поліномів сформованих в базисі j13 і аналіз стійкості таких систем на основі частотного критерію становлять суть наукової новизни даного матеріалу. Стаття містить наступні розділи: постановка проблеми, мета роботи, виклад основного матеріалу, висновки, список літератури.
  • Thumbnail Image
    Item
    Switched reluctance motor for the wheel drive of an invalid chair
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2018-02-01) Ткачук, Василь; Біляковський, Ігор; Каша, Лідія; Tkachuk, Vasyl; Bilyakovskyy, Ihor; Kasha, Lidiya; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто конструкції електромеханічного перетворювача вентильного реактивного двигуна та схему транзисторного комутатора з послідовним буфером енергії. Електромеханічний перетворювач з псевдо-U-подібними елементами осердя статора вирізняється раціональною магнітною системою, а застосовані схемні рішення електронного комутатора вентильного реактивного двигуна дають змогу підвищити енергетичні показники. Описано автоматизовану систему проектування вентильних реактивних двигунів та наведено результати проектування з її допомогою вентильного двигуна для приводу колеса інвалідного візка. Дослідження механічних та робочих характе- ристик розробленого двигуна проведено за допомогою автоматизованої системи дослідження вентильних реактивних двигунів з послідовним буфером енергії. Результати чисельного дослідження електро- механічних процесів в електроприводі мотор-коліс візка підтверджені експериментальними дослід- женнями і свідчать про адекватність запропонованих математичних моделей та доцільність використання розробленого двигуна для приводу колеса інвалідного візка.
  • Thumbnail Image
    Item
    Switched reluctance motor for a surface lift drive
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2017-02-19) Ткачук, Василь; Біляковський, Ігор; Каша, Лідія; Tkachuk, Vasyl; Bilyakovskyy, Ihor; Kasha, Lidiya; Lviv Polytechnic National University
    Подано основні формули методики розрахунку вентильних двигунів з пасивним ротором та з ємнісними накопичувачами енергії, які надалі планується використо- вувати у приводах канатного витягу. Закцентовано увагу на особливостях розрахунку базових величин, які в подальшому утворюють основу математичної моделі проектування, що реалізована програмно та за допомогою якої спроектований двигун для приводу бугельного витягу. Такий двигун за механічною та регулювальними характеристиками може успішно конкурувати з тяговими колекторними двигунами, що використовуються у таких приводах, за умов вищої надійності і меншого об’єму активної частини. В основу проектного розрахунку покла- денo рекомендації, які ґрунтуються на особливостях конструкції та на теорії електромагнітного перетворення енергії у таких електромеханічних перетворювачах енергії. Результати досліджень свідчать про можливість використання спроектованого двигуна в електроприводі бугельного канатного витягу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Peculiarities of designing brushless direct current motors for lightweight means of transport
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2015) Tkachuk, Vasyl; Bilyakovskyy, Ihor; Kasha, Lidiya; Khay, Mykhaylo
    In the article, the problem of improving the technique for the calculation of the geometry of a brushless direct current motor with U-shaped stator for lightweight means of transport and obtaining, at the project phase, relevant relations for its major quantitive characteristics is posed. The peculiarities of analysis of such motors, which are the fundamental part of the mathematical model for design calculation of the motor geometry, are discussed in the article. As a result, the technique for preliminary determination of the stator inner bore diameter of such a motor with permanent magnets on the rotor is proposed. The relation for calculating optimal geometry of the tooth-slot zone, which is based on the determining the optimal dimensions of the stator lamination sheet and depends on the chosen criteria, is obtained. The equation (13) enables the calculation of the dimensions of the stator lamination sheet at different limitations, for example, if it is necessary to ensure a given relative copper resistance. Applying the equation (13), it is possible to determine values of relative flux densities cz and cs in the teeth and in the frame yoke according to given constructional factors and check the observance of the condition Bz < Bmax. Розглянуто проблему вдосконалення методики розрахунку основних геометричних розмірів безконтактних двигунів постійного струму з постійними магнітами та U-подібним статором для легковагових транспортних засобів і отримання відповідних співвідношень для основних його показників на етапі проектування. Наведено особливості розрахунку таких двигунів, які покладено в основу математичної моделі проектного розрахунку їхніх основних геометричних розмірів. У результаті запропоновано методику попереднього визначення внутрішнього діаметра розточки статора вентильного двигуна з постійними магнітами на роторі. Отримано співвідношення для розрахунку оптимальних, з погляду вибраних критеріїв, геометричних співвідношень між елементами зубцево-пазової зони, що основується на визначенні оптимальних розмірів штампованого листа статора. Рівняння (13) дає можливість розв’язувати задачі визначення розмірів штампованого листа статора за різних обмежень (зокрема, в разі необхідності отримати певний відносний активний опір обмотки) і за заданими конструкційними коефіцієнтами визначати відносні індукції cz та cs в зубцях і в спинці статора та перевіряти виконання умови Bz < Bmax.