Computational Problems of Electrical Engineering

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12128

Науково-технічний журнал

Засновник і видавець Національний університет «Львівська політехніка». Виходить двічі на рік з 2011 року.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    The Principle of Creating a “Smart” Electricity Meter in Electric Traction Networks with Stochastic Electromagnetic Processes
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-05-05) Костін, Микола; Міщенко, Тетяна; Гоголюк, Оксана; Kostin, Mykola; Mishchenko, Tetiana; Hoholyuk, Oksana; Dnipro National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan; Lviv Polytechnic National University
    Напруга і струм у тягових мережах систем електричного транспорту постійного струму є різкозмінними випадковими (стохастичними) процесами. Внаслідок цього електронні та гібридні лічильники, які застосовують у таких системах, вимірюють електроенергію з великою відносною похибкою, що істотно перевищує їх клас точності. У цій роботі на основі кореляційної теорії випадкових процесів запропоновано принцип розроблення смарт-лічильників обліку електроенергії, яка передається по тяговій мережі від тягових підстанцій до електрорухомого складу. В основу принципу покладено роботу лічильника в режимі реального часу під час здійснення ним моніторингу не безлічі реалізацій випадкових процесів напруги і струму, а їх детермінованих характеристик – тимчасових функцій математичних очікувань і дисперсій. Експериментальне забезпечення запропонованого принципу продемонстровано на прикладі реєстрації та оброблення реалізацій випадкових процесів напруги і струму, отриманих в умовах реальної експлуатації на ділянці (в фідерній зоні) А-В Придніпровської залізниці України. Отримані для активної та реактивної енергій розрахункові співвідношення, як основа принципу розроблення “розумного лічильника”, застосовні не тільки для тягових електромереж, а й для електричних мереж зовнішнього електропостачання систем електричної тяги постійного струму.
  • Thumbnail Image
    Item
    Technical losses of the recuperated electric energy in a DC traction power supply system
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2013) Nikitenko, Anatoliy
    The efficiency of the recuperative braking of DC electric rolling stock is analyzed in the article. The monitoring of voltages and currents is done for EPL2T trains and VL8 locomotives in the traction and recuperative braking modes. Basic, additional and total technical losses of the recuperated energy are calculated for a DC traction power system. The statistical and theoretical distributions of the RMS current, the additional and total losses are drawn, and their basic probabilistic coefficients are calculated. Проаналізовано ефективність застосування рекуперативного гальмування електрорухомим складом постійного струму. Моніторинг напруг та струмів виконано для електропоїздів ЕПЛ2Т та електровозів ВЛ8. Розраховано основні, додаткові та повні технологічні втрати енергії рекуперації в тяговій мережі постійного струму. Побудовано статистичні та теоретичні розподіли діючого струму. Побудовано статистичні та теоретичні розподіли діючого струму, додаткових та повних втрат енергії рекуперації, а також розраховано основні імовірнісні показники.