Computational Problems of Electrical Engineering
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12128
Науково-технічний журнал
Засновник і видавець Національний університет «Львівська політехніка». Виходить двічі на рік з 2011 року.
Browse
Search Results
Item Theoretical basis of energy efficiency criterion-based optimal control of arc steel melting furnace modes taking into account 3-Dimensional phase current distribution(Lviv Politechnic Publishing House, 2019-03-20) Паранчук, Ярослав; Лозинський, Орест; Марущак, Ярослав; Paranchuk, Yaroslav; Lozynskyi, Orest; Marushchak, Yaroslav; Lviv Polytechnic National UniversityМета статті – створити метод синтезу оперативного адаптивного оптимального керування електричним режимом дугової сталеплавильної печі за критеріями енергоефективності на основі тривимірного розподілу струмів дуг. В основу створеного методу покладено використання оперативної інформації про параметри тривимірного розподілу струмів дуг та пошук відповідного оптимального керування – уставок за струмами дуг двоконтурної системи керування електричним режимом дугової сталеплавильної печі. Отримано часткові критерії оптимальності для мінімізації питомих витрат електроенергії, ціни тонни виплавленої сталі та максимізації погодинної продуктивності дугової печі, а також розроблено алгоритм оперативного синтезу та реалізації вектору оптимального керування за вибраним критерієм з врахуванням моделі тривимірного розподілу струмів фаз. Вперше на основі оперативного контролю тривимірного розподілу струмів дуг отримано часткові критерії для синтезу адаптивного оптимального керування електричним режимом дугової сталеплавильної печі, що дало змогу комплексно покращити показники енергоефективності та електромагнітної сумісності режимів дугової печі та електромережі. Реалізація створеного методу адаптивного оптимального керування та алгоритму для його реалізації в структурі двоконтурної системи керування електричним режимом плавлення дасть змогу порівняно із відомими одноконтурними структурами керування поліпшити показники електротехнологічної ефективності та електромагнітної сумісності ы отримати вищу динамічну точність стабілізації координат електричного режиму на рівні оперативно синтезованих оптимальних уставок за струмами дуг.Item Development of strategies for reducing traction energy consumption by electric rolling stock(Lviv Politechnic Publishing House, 2019-02-26) Яцько, Сергій; Ващенко, Ярослав; Сидоренко, Анатолій; Yatsko, Serhiy; Vashchenko, Yaroslav; Sydorenko, Anatoliy; Ukrainian State University of Railway TransportУ статті розглянуто захід підвищення енергоефективності перебігу режиму тягового енергоспоживання під час роботи не автономного електричного рухомого складу обладнаним бортовим накопичувачем енергії. Ідея полягає у використанні бортового накопичувача енергії електричного гальмування як додаткового джерела живлення тягового електроприводу в процесі розгону транспортного засобу та в узгодженні його роботи з системою енергопостачання. Це дає змогу не тільки забезпечити незалежність процесів електроспоживання і відновлення кінетичної енергії тяговим рухомим складом, але й знизити втрати в елементах систем тягового і зовнішнього електропостачання. Для підтвердження ефективності запропонованого заходу проведено імітаційне моделювання роботи поїзду метро з асинхронним тяговим електроприводом у поєднанні із запропонованою системою. Отримані результати, у конкретному випадку, продемонстрували скорочення втрат енергії в елементах системи тягового електропостачання під час розгону електропоїзда на 45 % порівняно з втратами при використанні штатної системи тягового електроприводу. З акцентовано увагу на факторах, та їхньому характері, котрі суттєво впливають на протікання режимів тяги та електричного гальмування.Item Macromodeling of electrical grids with renewable energy sources for assessing their energy efficiency(Lviv Politechnic Publishing House, 2019-02-26) Лежнюк, Петро; Комар, В’ячеслав; Кравчук, Сергій; Lezhniuk, Petro; Komar, Vyacheslav; Kravchuk, Serhii; Vinnitsa National Technical UniversityВ роботі на основі аналізу проблем забезпечення якісного електропостачання в умовах інтенсивної розбудови відновлюваних джерел енергії (ВДЕ) та визначених засобами кваліметрії характеристик електричних мереж, які є істотними для забезпечення якісного електропостачання, запропоновано застосовувати макромоделювання електричних мереж для оцінювання якості їх функціонування у вигляді інтегральної характеристики готовності електричної мережі з ВДЕ. Це сприятиме розробленню узагальнених рішень та стратегії розвитку мереж, особливо коли йдеться про розбудову ВДЕ. Складові інтегрального показника визначаються як імовірність відповідності фактичного режиму “ідеальному”. “Ідеальний” режим визначається, виходячи з принципу найменшої дії і відповідає заступній схемі мережі, сформованій за r-схемою. Визначений таким чином базис дає змогу знизити суб’єктивність і оцінки, і прийнятих на основі неї рішень.