Computational Problems of Electrical Engineering
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12128
Науково-технічний журнал
Засновник і видавець Національний університет «Львівська політехніка». Виходить двічі на рік з 2011 року.
Browse
4 results
Search Results
Item Математична модель частотно-регульованого асинхронного електроприводу методом середніх напруг на кроці чисельного інтегрування(Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Семенюк, Микола; Куцик, Андрій; Тутка, Василь; Semeniuk, Mykola; Kutsyk, Andriy; Tutka, Vasyl; Lviv Polytechnic National University; PJSC Ivano-FrankivskcementЧастотно-регульовані асинхронні електроприводи використовують у різних галузях промисловості завдяки простоті та надійності конструкції електричної машини, а також здатності забезпечувати необхідні регулювальні характеристики. У статті наведено математичну модель частотно-регульованого електроприводу з інвертором напруги, розроблену методом середніх напруг на кроці чисельного інтегрування, та підтверджено її адекватність за допомогою порівняння результатів математичного моделювання та фізичного експерименту. Порівняльний аналіз швидкодії та точності розрахунку моделі частотнорегульованого електроприводу методом середніх напруг на кроці чисельного інтегрування порівняно з відомими математичними моделями в Matlab/Simulink та відомими результатами фізичних експериментів продемонстрував ефективність використання методу середніх напруг для моделювання частотно-регульованих асинхронних електроприводів у фазних координатах з урахуванням реальних кривих струмів, потоку та електромагнітного моменту електронно-комутованих асинхронних машин.Item Induction motor macromodel based on experimental data(Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2014) Matviychuk, YaroslavThe macromodel of transients of a threephase induction motor in the terms of stator current, rotation rate and loading on the axis is described. Experimantal data are averaged per an alternating current (AC) period. Regularization of the experimantal data differentiation is demonstrated using cubic smoothing splines. The number of coefficients of macromodel is minimized by reduction of the approximating polynomial. Due to the reduction of macromodel the identification became correct. Adequate behavior of the macromodel has been verified for input signals different from those for which the macromodel has been built. Experimental transients are reproduced by two continuous nonlinear maсromodels of the first order with a relative mean square error less than 1%. The received macromodel is notable for its low order and high-fidelity output signals. Описано макромодель трифазного асинхронного двигуна, отриману для таких параметрів, як навантаження на валу, струм живлення однієї з фаз та частота обертання ротора. Експериментальні дані усереднено за період змінного струму живлення. Продемонстровано регуляризацію обчислення похідних вихідних сигналів макромоделі за допомогою згладжуючих кубічних сплайнів. Кількість коефіцієнтів макромоделі мінімізовано за методом редукції апроксимуючого поліному. Завдяки редукції ідентифікація макромоделі стала коректною. Адекватну поведінку макромоделі перевірено на сигналах, відмінних від сигналів, за якими збудовано макромодель. Експериментальні перехідні процеси відтворено двома нелінійними макромоделями першого порядку зі середньоквадратичною похибкою, меншою за 1 %. Отримана макромодель вирізняється гранично малим порядком і високою точністю відтворення вихідних сигналів.Item Methods of parametric sensitivity reduction of a field-oriented controlled drive(Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2015) Smetana, Igor; Lozynsky, Andriy; Misyurenko, ValeriyThe well-known problem of parametric sensitivity of a field oriented controlled induction motor drive is considered. The analytical method is offered for parametric sensitivity investigation. Using the results obtained with this method and results obtained by the mathematical models, conclusions are drawn and recommendations for the parametric sensitivity reduction are made. The effective method for the identification of IM parameters at a standstill is proposed. The optimal structures of Artificial Neural Networks are proposed for the flux identification in the FOC drive in which the parametric disturbances occure. Розглянуто проблему параметричної чутливості електроприводу з векторним керуванням. Запропоновано аналітичний метод дослідження чутливості систем з такими електроприводами. На підставі використання результатів математичного моделювання, отриманих із застосуванням вказаного методу, та запропоновано рекомендації щодо зменшення параметричної чутливості. Запропоновано ефективний метод ідентифікації параметрів асинхронного двигуна. Визначено оптимальну структуру штучної нейронної мережі для ідентифікації магнетного потоку при дії параметричних збурень в системах векторного керування електроприводом.Item Indirect determination of energy data and output power of an induction motor(Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2014) Zagirnyak, Mykhaylo; Kalinov, Andrii; Kostenko, Anna; Nesterov, IgorA method for indirect determination of energy data and output power on the shaft of an induction motor (IM) is presented. It is demonstrated that the application of the proposed method makes it possible to estimate power efficiency of IM operation without its withdrawal from the manufacturing process with minimum information about electric drive (ED) parameters and under the conditions of the impossibility of using power equipment for the creation of special operating conditions and testing actions. The possibility of the calculation of IM output power both under static and dynamic conditions on the basis of the motor constant losses determined for an idle mode without their division into core losses and losses in mechanical assemblies is substantiated. Experimental research has proved the efficiency and sufficient accuracy of the proposed method for the calculation of IM output power. Представлено метод непрямого визначення енергетичних показників та потужності на валу асинхронного двигуна (АД). Показано, що застосування цього методу дає змогу оцінити енергетичну ефективність роботи АД без вилучення його із технологічного процесу за мінімальної можливої інформації про параметри електроприводу (ЕП) і в умовах практичної неможливості використання силового обладнання для створення спеціальних режимів роботи і тестових впливів. Обгрунтовано можливість розрахунку потужності на валу АД як в статичних, так і в динамічних режимах, на базі постійних втрат двигуна, що визначаються у режимі холостого ходу, без їх поділу на втрати в сталі і втрати в механічних вузлах. Експериментальні дослідження довели точність і ефективність запропонованого методу при розрахунку потужності на валу АД.