Computational Problems of Electrical Engineering

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12128

Науково-технічний журнал

Засновник і видавець Національний університет «Львівська політехніка». Виходить двічі на рік з 2011 року.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Математична модель частотно-регульованого асинхронного електроприводу методом середніх напруг на кроці чисельного інтегрування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Семенюк, Микола; Куцик, Андрій; Тутка, Василь; Semeniuk, Mykola; Kutsyk, Andriy; Tutka, Vasyl; Lviv Polytechnic National University; PJSC Ivano-Frankivskcement
    Частотно-регульовані асинхронні електроприводи використовують у різних галузях промисловості завдяки простоті та надійності конструкції електричної машини, а також здатності забезпечувати необхідні регулювальні характеристики. У статті наведено математичну модель частотно-регульованого електроприводу з інвертором напруги, розроблену методом середніх напруг на кроці чисельного інтегрування, та підтверджено її адекватність за допомогою порівняння результатів математичного моделювання та фізичного експерименту. Порівняльний аналіз швидкодії та точності розрахунку моделі частотнорегульованого електроприводу методом середніх напруг на кроці чисельного інтегрування порівняно з відомими математичними моделями в Matlab/Simulink та відомими результатами фізичних експериментів продемонстрував ефективність використання методу середніх напруг для моделювання частотно-регульованих асинхронних електроприводів у фазних координатах з урахуванням реальних кривих струмів, потоку та електромагнітного моменту електронно-комутованих асинхронних машин.
  • Thumbnail Image
    Item
    Proposals for a cargo anti-sway method using motor torque control
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-10-10) Шестака, Анатолій; Мельнікова, Любов; Shestaka, Anatolii; Melnikova, Lubov; National University “Odessa Maritime Academy”; Odessa National Polytechnic University
    У роботі розглянуто метод гасіння коливань вантажу шляхом управління моментом приводного асинхронного двигуна з використанням сучасних частотно-керованих електроприводів. Детально розглянуто процес коливань у двомасовій системі “візок-вантаж” механізму пересування вздовж консолі причального контейнерного перевантажувача. Записані основні рівняння, що пов’язують тягове зусилля і кут відхилення вантажу від вертикалі, на основі яких формується закон управління моментом приводного двигуна за умови нульового відхилення вантажу від вертикалі наприкінці етапів розгону і гальмування. Сформульовані базові принципи інженерного підходу до вирішення задачі гасіння коливань доступними сьогодні день технічними можливостями частотно-керованого електроприводу, а також до розробки основних алгоритмів керування VFD в цьому процесі. У статті наведено результати моделювання поведінки в режимах розгону-гальмування двомасової системи “візок-вантаж” для характерних співвідношень маси вантажу та довжини канату, які підтверджують можливість гасіння коливань вантажу шляхом безпосереднього управління моментом приводного двигуна. Модель базується на реальних технічних даних контейнерного перевантажувача Liebherr P-179 L Super. Важливою особливістю методу є відсутність імпульсів знакозмінного моменту на валу: момент хоч і змінює знак, але цей процес відбувається плавно і повністю керовано, в точній відповідності до завдання, а процес розгону з гасінням коливань є повністю керованим, наслідком чого є відповідність швидкості візка та моменту двигуна до закладених технологічних і технічних обмежень. Метод є простим у технічній реалізації: генератор косинусоїди і обчислювач зусилля можуть бути закладені в алгоритми окремого керуючого PLC разом з алгоритмом перемикання режимів VFD з управління моментом на стадії розгону-гальмування на автоматичну стабілізацію швидкості на стадії пересування вантажу із сталою швидкістю.