Логістика
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2138
Browse
Item Reaction to the commodity trap –playing by the rules or changing the rules?(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Bondos, І.; Lipowski, М.Offer commoditization is increasingly common market phenomenon. The stronger competition in the market, the more difficult is to differentiate the product/service – as a result, price competition intensifies and price is the key buying criteria. The paper presents the essence of commodity trap and the three-stages process of escaping from the consequences of this phenomenon. Пропозиція стандартного товару є поширеним на ринку феноменом. Чим сильніша конкуренція на ринку, тим складніше диференціювати продукт/сервіс і, в результаті, посилюється цінова конкуренція, а ціна стає ключовим критерієм покупки товару. Розглянуто суть пастки стандартизованого товару та трьохетапний процес уникнення наслідків цього явища.Item Responding to price changes in the context of growing international competition(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Bondos, І.In terms of increasing the number of companies operating on the market, both domestic and foreign companies, right approach to respond to the different types of competitor’ price moves becomes extremely important. The purpose of this article is to present the proper approach to respond to price competition. Adequate reaction to competitor's price reduction may prevent price war, which is absolutely a negative phenomenon. В умовах збільшення кількості компаній, що функціонують як на вітчизняному, так і на закордонному ринках, надзвичайно важливим стає правильний підхід до відповіді на різні типи змін конкурентної ціни. Подано правильний підхід щодо відповіді на цінову конкуренцію. Адекватна реакція на зниження конкурентної ціни може запобігти ціновій війні, яка є абсолютно негативним феноменом.