Логістика
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2138
Browse
2 results
Search Results
Item Logistics in Poland – synthetic overview of current state and prospects(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Antonowicz, М.Розглянуто важливе значення, яке має логістика в економіці країни. Вона постійно розвивається, так що може задовольнити вимоги сучасних підприємств та адаптації до динамічних змін в економічному середовищі, особливо до глобалізації на товарних ринках і в дистрибуції. Наявний зростаючий попит на інтегровані логістичні провайдери послуг, які працюють або локально, або є глобальними гравцями ринку. Нижче наведені нові виклики для логістики, серед яких можна зазначити такі: зелена логістика, збалансований та соціально-відповідальний транспорт і ланцюги постачання, безпека і технології в ланцюзі постачання. Logistics is playing more and more important role in economy. It is constantly evolving so that it can meet the requirements of contemporary businesses and adapt to dynamic changes in the economic environment, especially to the globalization of trade markets and distribution. There is a growing demand for integrated logistic service providers who either operate locally or are global market players. The following are new challenges for logistics, to name just a few: green logistics, balanced and socially responsible transport and chain of delivery, safety, and technologies in the chain of delivery.Item Role of marketing in intermodal transport(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Antonowicz, М.Intermodal transport is a transportation technology which requires marketing support. The author discusses the role of marketing and cooperation to create value both for the client and the intermodal transport operator. Especially the role of cooperation is highlighted as it influences the integration of intermodal transport process links along the functioning process of intermodal transport chain. Інтермодальне перевезення є технологією перевезення, яка потребує маркетингової підтримки. Розглядається роль маркетингу та співпраці для створення цінності як для клієнта, так і для оператора інтермодальних перевезень. Особливо висвітлено вплив співробітництва на інтеграцію процесу інтермодальних перевезень та функціонування ланцюга інтермодальних перевезень.