Юридичні науки

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/24540

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 56
  • Thumbnail Image
    Item
    Метафізична увідповідальність людини
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Сливка, С. С.; Slyvka, S. S.; Сливка, С. С.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У науковій статті за допомогою філософії, філософії права, канонічного права, математики та інших наук висвітлено поняття метафізичної увідповідальності. Вдаючись до умовного формування духовної ліствиці, автор доводить, що людина, підвищуючи ступінь увідповідальності, може значно зменшити кількість правопорушень. Прямування людини до довершеності здійснюється у русі від екзистенціального до трансцендентального, при цьому зменшується значення ордологічного, де найбільше протиправних побутових діянь.
  • Thumbnail Image
    Item
    Окремі аспекти ранньої правової соціалізації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Парута, О. В.; Paruta, O. V.; Парута, Е. В.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Роль ранньої правової соціалізації полягає у включенні людини в глобальне суспільство з мінімізацією ризику розвитку деструктивної правової поведінки. Вже в результаті навчання в школі діти повинні знати основні юридичні норми, які тлумачать їхні права та обов’язки, права та обов’язки їхніх батьків, друзів та держави. У статті розглянуто роль сім’ї та школи у тривалому процесі правової соціалізації особи, який ускладнений множинними економічними та соціальними чинниками. Успішна правова соціалізація потребує відповідних інноваційних освітніх програм, інноваційної методики із дидактичними підходами до навчання. Нам необхідна розвинена інфраструктура соціальних інститутів, здатна підготувати молодь до повноцінної участі в правовому житті суспільства. Відсутність в Україні належної стратегії здійснення правової соціалізації негативно впливає на стан законності та правопорядку в нашій державі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вимушена міграція: міжнародні стандарти внутрішньо переміщених осіб у національному законодавстві
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Павлів-Самоїл, Н. П.; Pavliv-Samoyil, N. P.; Павлив-Самоил, Н. П.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Висвітлено проблему відповідності національного законодавства міжнародним стандартам у сфері захисту прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб та розмежування міжнародних стандартів щодо внутрішньо переміщених і біженців, та обґрунтовано необхідність наскрізного відображення міжнародного законодавства у національному законодавстві кожної країни для максимального забезпечення єдиного підходу до визначення основних прав і свобод усіх осіб демократичного суспільства.
  • Thumbnail Image
    Item
    Правове регулювання фахової передвищої освіти в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Хомишин, І. Ю.; Khomyshyn, I. Y.; Хомишин, И. Ю.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано норми Закону України “Про фахову передвищу освіту”, наголошено на практично-орієнтованому характері цього освітнього рівня. Визначено правові засади функціонування фахової передвищої освіти. Здійснено аналіз дуальної форми освіти як найефективнішої форми здобуття освіти за освітнім рівнем – молодший бакалавр. Окреслено компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері фахової передвищої освіти щодо сприяння працевлаштуванню осіб, які здобули фахову передвищу освіту, та аналізу потреб ринку праці.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування інституту прав людини доби Середньовіччя
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Турянський, Ю. І.; Turiansky, Y. I.; Турянский, Ю. И.; Конституційний Суд України; Constitutional Court of Ukraine
    Розглянуто світоглядні ідеї найвідоміших мислителів Середньовіччя Томи Аквінського, Марсилія Падуанського та Нікколо Макіавеллі, які своїми працями розвивали основоположні ідеї прав людини. Їхні вчення є неабияким спадком для сучасного світу. Тома Аквінський особливу увагу звертав на моральні чесноти людини, виділяючи справедливість як найважливішу з них, а також обґрунтовував основні передумови для створення та функціонування держави як інструменту досягнення загального блага та добра зі збереженням загального миру та наданням можливостей для гідного життя людини та її духовного розвитку. Тома Аквінський наголошував на важливості закону в державі та на обов’язковому його оприлюдненні задля належного його “вступу в силу”, на особливостях розуму людини, яка відповідно повинна розрізняти добро та зло, а також керуватись “Законами Божими” у своєму бутті, адже саме Бог дав нам основні заповіді, які є незмінними. Марсилій Падуанський одним із перших запропонував концепт “народ – законодавець”і стверджував у своїх працях, що саме народ може створити найкращі закони для досягнення загального блага, на користь усього народу, а не окремих індивідів. Цей концепт підкріплюють і аргументи щодо обрання найкращого правителя, який повинен виконувати волю народу. Саме тому мислитель віддає перевагу виборній монархії, продовжуючи цей концепт. Марсилій Падуанський розвинув важливі ідеї, що впливають на формування інституту людських прав та принципів людиноцентризму у різних його вимірах. Нікколо Макіавеллі великого значення надавав сильному правителю як такому, що здатний керувати державою та громадянами, відштовхуючись від реалій, а не від філософського та ідеального сприйняття держави та управління, оскільки вважав, що між цими двома поняттями надто велика прірва. Прийнятним у тлумаченнях Нікколо Макіавеллі було насильство задля загального порядку та забезпечення державних інтересів, а закони і право він вважав знаряддям самої влади.
  • Thumbnail Image
    Item
    Характеристика потерпілого від злочину за кримінальним правом Київської Русі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Паньонко, І. М.; Коваль, В. А.; Panonko, I. M.; Koval, V. A.; Паньонко, И. М.; Коваль, В. А.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено особливості правового статусу потерпілого за кримінальним правом Київської Русі. Визначено особливості соціально-демографічних якостей потерпілого від злочину. Проаналізовано закріплення в кримінальному праві Київської Русі особливостей соціальної ролі потерпілої особи. Звернуто увагу на правовий статус потерпілого та особливості відшкодування йому шкоди.
  • Thumbnail Image
    Item
    Становлення та розвиток прав людини в античні часи
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Турянський, Ю. І.; Turiansky, Y. I.; Турянский, Ю. И.; Конституційний Суд України; Constitutional Court of Ukraine
    Розглянуто деякі історичні періоди створення, розвитку та формування інституту прав людини. Досліджено основоположні ідеї найвидатніших мислителів цього періоду. З часів Давньої Греції поступально почало зароджуватись поняття прав людини, що відображається в філософській думці тогочасних мислителів. Змінювалось сприйняття місця людини у державному та соціальному житті. Такі мислителі, як Геракліт, Платон та Аристотель, заклали наріжні камені у створення цього поняття ще у античності. Епікур – давньогрецький філософ-матеріаліст, його вважають творцем основ філософської концепції правового індивідуалізму та лібералізму, а також концепції етики, яка є утилітарною та оптимістичною. Цей філософ розглядав людину як центр, і кожен у житті повинен відповідати за вибір своєї поведінки. Так мислитель розглядав індивідуальну свободу та певну мінімальну автономію особи, називаючи людину “соціальним атомом”. І акцентував на такому співжитті людей, щоб вони не зашкодили один одному. Марк Аврелій – імператор, давньоримський філософ-стоїк, якого іменують також “філософом на троні”, відзначався втіленням помірної політики, у його правлінні відображалась повага до людей, сенату та до його членів. Час правління Аврелія названо “сенатським ренесансом”, адже він і сам підкреслював свою покору сенату, що на той час був вищою імперською владою. Епікур проголосив ідею мирного співжиття у соціумі, щоб не завдавати шкоди іншому для загального блага. Сенека продовжував розвивати ідею духовної свободи та рівності людей, формуючи засадничі ідеї громадянського суспільства. Марк Аврелій змінив підходи до рабства та започаткував ідею лібералізму, що виявлялася і у часи його правління. Цицерон робив акцент на важливості законів та їхнього дотримання, що вважалося джерелом правосуддя та самою душею держави. Держава була створена із метою збереження принципу справедливості та рівності усіх перед законом і повинна діяти у інтересах та від імені самого народу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Метафізичне покарання у канонічному праві
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Сливка, С. С.; Slyvka, S. S.; Сливка, С. С.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Суспільство буває досконалим і недосконалим. Досконалим суспільством є Церква, релігійне угруповання. Ця досконалість є духовно-юридичною, яка забезпечує регулювання природним і надприродним правом. Досконале суспільство має назву Небесного Царства Божого, яке поповняється поступово гідними членами земної Церкви Царства Божого.
  • Thumbnail Image
    Item
    Домінанти розвитку університетської освіти у глобалізаційному суспільстві
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Кучеренко, Н. В.; Kucherenko, N. V.; Кучеренко, Н. В.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті визначено домінанти розвитку університетської освіти у глобалізаційному суспільстві. Акцентовано на тому, що університет повинен не лише продукувати певні ідеї, розвивати ті чи інші тенденції у науці, а, передусім, сприяти поступовому суспільному розвитку, повною мірою забезпечувати запити і потреби сучасної людини.Подолання традиційного сформованого масово-репродуктивного характеру розвитку вищої освіти полягає у виведенні її на особистісний рівень. Значну роль у цьому процесі відіграють законодавчі ініціативи про вищу освіту, покликані не лише формалізувати її основні положення, а й кардинально вплинути на її подальше становлення і європейський поступ. Основною домінантою виступає інновація – цілеспрямований пошук ідеї з метою розв’язання суперечностей, її освоєння відбувається шляхом апробації в формі освітнього (навчального) експерименту або пілотного впровадження. Інновації в університетській освіті є закономірним явищем, динамічним за характером і розвивальним за результатами, їх запровадження дозволяє вирішити суперечності між традиційною системою і потребами в якісно новій освіті.
  • Thumbnail Image
    Item
    Представницька демократія як форма реалізації народного суверенітету
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Богів, Я. С.; Bohiv, Y. S.; Богив, Я. С.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті з’ясовано природу представницької демократії як форми реалізації народного суверенітету. Проаналізовано взаємозв’язок народного суверенітету та представницької демократії. Обґрунтовано необхідність використання розширеного підходу до кола суб’єктів народного представництва. Досліджено нормативні, політичні та соціальні вимоги щодо процедури обрання представників народу та порядку здійснення ними своїх повноважень у контексті реалізації народного суверенітету.