Інформаційні системи та мережі

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2105

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 22
  • Thumbnail Image
    Item
    Розроблення архітектури інтелектуальної системи на основі інноваційних методів навчання студентів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Шаховська, Н. Б.; Висоцька, В. А.; Скотар, О. О.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто віртуальну лабораторію комп’ютерних ігор під назвою SAUDAI – інноваційні методи навчання студентів ІТ-напрямів, що спонукають до самостійного вивчення матеріалу та породжують цікавість студентів до навчання та наукових досліджень.
  • Thumbnail Image
    Item
    Шкалювання емоційно забарвлених слів для використання у методах класифікації тональності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Шаховська, Н. Б.; Гірак, Х. Ю.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Запропоновано методи шкалювання емоційно забарвлених слів, що охоплюють ранжування слів, визначення коефіцієнта важливості за допомогою методики Фішберна, парне порівняння, гіпотезу Пурто тощо. Вони усі відрізняються коефіцієнтами, нормами, використанням логарифмічних шкал, хоча їхнім завданням є визначення порядку слів, фраз без глибинного аналізу їхньої тональності, емоційного забарвлення і відношення між ними. В результаті розроблено платформу для розрахункової інтегрованої оцінки, яка дасть змогу визначити думку користувача, автора тощо.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналітичний огляд мобільних медичних діагностичних систем
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Кордіяк, Д. А.; Шаховська, Н. Б.
    Проаналізовано існуючі мобільні медичні діагностичні системи. Показано, що існуючі системи по-різному ефективні та мають різну ефективність застосування. Обґрунтовано вибір розумного годинника Apple Watch як мобільного медичного пристрою. Existing mobile medical systems have been analyzed. It has been demonstrated that the existing systems are effective in different ways and have different efficacy. The choice of smart watch Apple Watch as a mobile medical device has been substantiated.
  • Thumbnail Image
    Item
    Система заохочення молодих людей до наукової роботи
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Шаховська, Н. Б.; Худоба, Б. П.
    Досліджено проблеми, які привели до створення системи заохочення до наукової роботи. Встановлено цільову аудиторію, яка проводить свій час за онлайн-іграми. Середній вік “геймера” – 30 років, а 47 % – це жінки. Вказано на популярність онлайн- ігор у соціальних мережах та прибуток для розробників ігор у різних країнах. Виділено основні завдання розроблення системи. Розглянуто можливість написання ігор самими студентами, що дасть змогу зрозуміти, чого саме вони хочуть, що їх найбільше цікавить. Проаналізовано вже наявні вирішення проблеми, наведено їхні переваги та недоліки, які враховано в проектованій системі. Описано можливості системи. Враховано важливі елементи системи, а саме: надання графічного представлення реалізованих користува- чами програм та їх оцінювання, що дає можливість вести статистику і на її основі давати поради. Обрано гравців, які присутні в системі, та вказано можливості кожного. Наведено сучасні архітектурні рішення, які дають можливість використовувати спільний API для декількох клієнтів. Проаналізовано сучасні популярні шаблони проектування, які покладено в основу системи. Змодельовано діаграму класів для проведення змагань, яка показує роботу основного завдання системи. Також наведено технології, які присутні в системі, та архітектуру проекту. Сформовано етапи реалізації та впровадження системи. The issues that led to the establishment of the research incentive scheme have been discovered discovered. The target audience who spend their time playing online games have been identified. The average age of “gamers” is 30 years old, and 47 % of “gamers” are women. The popularity of online games in social networks and revenue for game developers across countries are indicated. The main tasks in the design of the system are selected. The opportunity of writing games by students themselves has been considered. It will help to understand exactly what they want and what they are mostly interested in. Existing solutions have been analyzed. Their advantages and disadvantages have been included in projected system. Activities of the system have been described. Important elements of the system, namely: providing graphical representation for implemented programs from solutions and evaluation, which makes it possible to keep statics and to give advice have been included. Players present in the system and their possibilities have been given. Advanced architectural solutions, which enable the use of a common API for multiple clients have been provided. The current popular design patterns that underlie the system have been analyzed. The chart of grade for competition which shows the work of the main objectives of the system have been modeled. Also technologies that are present in the system architecture have been given. The stages of implementation have been formed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтелектуальна система аналізу діяльності архітектурно-будівельної компанії
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Борис, М. М.; Шаховська, Н. Б.
    Описано архітектуру інтелектуальної системи аналізу діяльності архітектурно-будівельної компанії. Спроектовано інформаційну модель такої системи. Визначено мету, завдання і сферу застосування системи. The intelligent system of analysis of architectural and construction company is described in the article. The informative model of such system is projected. Goals, objectives and scope of such a system are defined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методи та засоби дистанційної освіти для заохочення і залучення сучасної молоді до самостійних наукових досліджень
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Шаховська, Н. Б.; Висоцька, В. А.; Чирун, Л. В.
    Нові інформаційні телекомунікаційні технології сприяють оптимізації управління навчальним процесом. Запропоновано інноваційні підходи до поліпшення навчальної програми вищої освіти у сфері ІТ. Розглянуто методи пошуку і залучення студентів до наукової та практичної роботи завдяки їх участі в командних змаганнях і спільних міжвузівських науково-практичних проектах. Узагальнено і подано методологічні наукові результати з проблематики впровадження технологій та методів дистанційного навчання. Запропоновано метод покращення наукової грамотності студентів, знаходячи інноваційні рішення для вирішення проблем проектів, що сприятиме науковій кар’єрі для учасників міжвузівських проектів. Розглянуто питання побудови комплексу математичних моделей процесів дистанційного навчання, на яких ґрунтується створення інтегрованого інформаційно-навчального середовища. Зазначені питання є актуальними у зв’язку з упровадженням технологій дистанційного навчання і нерозривно пов’язано з дидактичними та методологічними аспектами навчального процесу. New information, telecommunication technologies contribute to the optimization in the management of studies. This paper is devoted to the implementation of innovative approaches to improving the curriculum of higher education. The method of finding and attracting students including girls for scientific and practical work through and their participation at team competitions and joint Interuniversity scientific-practical projects are proposed. This work has considered a problem of distance education and involvement in her adaptive learning system. Improving scientific literacy of students by finding innovative solutions to address the problems of projects are proposed. Simplify the process of obtaining a scientific career for interuniversity projects participants. The questions of mathematical models of processes of distance education (remote training) are highlighted in this article. Creation of the integrated net oriented informational-educational environment is based on them. The indicated questions are actual in connection with implantation of technologies of distance learning and inextricably related with didactic and methodological aspects of the educational process.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формальне подання діяльності користувача з виявлення інформаційно-значущих об’єктів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Камінський, Р. М.; Нич, Л. Я.; Шаховська, Н. Б.
    Розглянуто діяльність користувача щодо пошуку інфораційно-значущих об’єктів розв’язання поставленої перед ним задачі. Для формалізації цієї діяльності використано апарат теорії множин. Наведено математичні моделі формулювання запиту, аналізу документів у видачі та відбір інформаційних об’єктів для розв’язання поставленої перед користувачем задачі. Крім того, розроблено моделі в аспекті інтелектуальної діяльності користувача та когнітивних процесів. Наведено результати експериментальних досліджень з такими пошуковими системами, як Google, Yandex, МЕТА, Rambler, Yahoo. Для оцінювання ефективності інформаційного пошуку знайдені документи поділені на пертинентні, релевантні та нерелевантні. Ефективність пошуку визначено відношенням кількості пертинентних та релевантних документів до кількості всіх документів у видачі. Інформаційні характеристики пошукових систем запропоновано враховувати відповідним коефіцієнтом. The user activity for finding informative meaningful objects needed to solve the problem is considered. To formalize this activity, set theory is used. The mathematical models of formulation of request, analysis of the issued documents and selection of information objects for the solution to the user problem are presented. In addition, mathematical models of intellectual activitiesof user and cognitive processes are developed. The experimental results of the search engines such as Google, Yandex, META, Rambler, Yahoo are given. To evaluate the effectiveness of information retrieval the found documents were divided by pertinent, relevant and irrelevant. Search Performance Ratio is determined with the ratio of pertinent and relevant documents to the number of all the documents in issue. It is advised to take into account information characteristicsof the offered search engines with appropriate coefficient.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розширення для пошуку і видалення шкідливої чи непотрібної інформації в інтернет-браузері
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Арзубов, М. В.; Шаховська, Н. Б.
    Описано програмне забезпечення для пошуку і видалення шкідливої чи непот- рібної інформації у інтернет-браузері. Визначено мету, завдання і сферу застосування розширення. In this article software for searching and removing harmful or unnecessary information is described. Goals, objectives and scope of such an extension are defined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Модель Великих даних “сутність-характеристика”
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Шаховська, Н. Б.; Болюбаш, Ю. Я.
    The problem that led to a Big database has been described in the article. The NoSQL databases features and categories are outlined. Big data model “entity-characterization” is introduced. This model allows to determin the distance between the source data on the availability of information about a particular entity. Описано задачі, що призвели до появи Великих даних. Описано особливості баз даних NoSQL та їх категорії. Введено модель Великих даних “сутність-характеристика”, що дає змогу визначити відстань між джерелами даних стосовно наявності інформації про певну сутність.
  • Thumbnail Image
    Item
    Архітектура медичної системи діагностування у стоматології
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Шаховська, Н. Б.; Кордіяк, Д. А.
    Описано архітектуру інтелектуальної інформаційної медичної діагностичної сис- теми. Спроектовано інформаційну модель такої системи. Визначено мету, завдання і сферу застосування системи. The intellectual medical diagnosis system is described in the article. The informative model of such system is projected. Goals, objectives and scope of such a system are defined.