Transport Technologies

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/51077

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Analysis of kinematic characteristics of a mobile caterpillar robot with a SCARA-type manipulator
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Korendiy, Vitaliy; Kachur, Oleksandr; Boikiv, Mykola; Novitskyi, Yurii; Yaniv, Oleksandr; Lviv Polytechnic National University
    Автоматизація і роботизація різноманітних виробничо-технологічних процесів у багатьох галузях промисловості є однією із провідних тенденцій розвитку сучасного суспільства. Чималого поширення останнім часом набули промислові роботи, без яких практично неможливо уявити будь-яке новітнє виробництво у галузях машинобудування, приладобудування, фармацевтики, легкої, харчової, переробної, хімічної промисловостей тощо. Також за останні кілька десятиліть сформувався ще один напрям робототехніки – автономні мобільні роботи, який поєднав дослідження у сферах механіки, електроніки та комп’ютерних технологій, зокрема штучного інтелекту. Серед найпоширеніших сфер використання автономних мобільних роботів варто відзначити виконання різноманітних технологічних операцій у місцях, небезпечних для життя людей (радіаційно, біологічно чи хімічно забруднених) або непридатних для життя (космос, морські глибини, кратери вулканів тощо). Також мобільні роботи добре зарекомендували себе під час виконання рятувальних операцій у випадках катаклізмів і стихійних лих, антитерористичних операцій, військових дій, розмінування території тощо. Враховуючи актуальність питання розвитку мобільної робототехніки, у статті запропоновано нову конструкцію автономного роботизованого комплексу, побудованого на базі гусеничного шасі та оснащеного маніпулятором типу SCARA. Основним завданням пропонованого робота є виконання різноманітних технологічних операцій у місцях, де перебування людини є небезпечним або неможливим, зокрема виконання завдань розміновування територій. Під час досліджень детально проаналізовано кінематику маніпулятора з метою встановлення його робочої зони та експериментально протестовано кінематичні параметри гусеничного шасі під час його руху по пересіченій місцевості. Отримані результати можуть бути використані для подальшого удосконалення конструкції й систем керування робота і маніпулятора та визначення конкретних технологічних завдань, які покладатимуться на цю роботизовану платформу.
  • Thumbnail Image
    Item
    An influence of mountainous traffic conditions on the functional state of a bus driver
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021-03-01) Postranskyy, Taras; Boikiv, Mykola; Lviv Polytechnic National University
    Забезпечення транспортного процесу потребує належної взаємодії всіх ланок системи “водій автомобіль – дорога – середовище” та її підсистем. У цьому випадку водій часто виступає “слабкою” складовою системи, а його дії можуть призводити до зниження рівня безпеки учасників дорожнього руху. Треба зазначити, надійність роботи водія можуть розглядати як ймовірність його безвідмовного та безпомилкової роботи, а також як належний рівень функціонування його регуляторних механізмів. Часто, в такому разі, для аналізу діяльності та готовності водія до професійної його діяльності, використовують показники функціонального стану. Таким чином, дослідження людини-оператора у транспортному процесі є важливим завданням щодо забезпечення надійності функціонування транспортної системи загалом. Сьогодні левова частка всіх перевезень як у межах населеного пункту, так і за межами, здійснюється саме автомобільним транспортом. Від дій водія залежить своєчасність та збереженість доставки вантажів та безпека пасажирів. Під час роботи на водія впливає значна кількість чинників впливу зовнішнього середовища. Одним з найвагоміших є умови руху в гірській місцевості, в якій часто спостерігається значна кількість кривих як у плані, так і в профілі автомобільних доріг. Ще одною особливістю таких умов руху є висотне положення над рівнем моря, яке також впливає на організм людини, зокрема на її функціональний стан. Враховуючи вищезазначене, у роботі здійснено заміри показників варіабельності серцевого ритму водіїв автобусів, які рухалися на маршруті, що частково пролягав у гірській місцевості. Під час натурних досліджень також здійснювалася відеофіксація та реєстрація геоположення транспортного засобу. Це дало змогу встановити показники функціонального стану водія у конкретний досліджуваний період. Після опрацювання отриманих значень встановлено вплив гірських умов руху на значення показника активності регуляторних систем водіїв автобусів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Increasing the complex intersections functioning efficiency by restriction of left-turn traffic flows
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-26) Lobashov, Oleksii; Boikiv, Mykola; O. M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv; Lviv Polytechnic National University
    Providing rapid and safe traffic in cities requires the use of a set of planning and organizational measures. While the implementation of architectural-planning measures requires, except for significant investments, a quite long period, organizational measures can lead to a temporary but relatively rapid effect. For this purpose, an analysis of traffic flow metrics on the approaches to the intersection, traffic light cycle, and the traffic phasing is carried out. Conducted research indicates that left-turn flows cause significant delays and reduce traffic safety at the intersection. Therefore, increasing the efficiency of the crossroads needs redevelopment measures by restriction of the left-turn flows on the main road, change of the traffic flows phasing and optimizing the traffic light cycle. In the presence of adjacent intersections, the scheme of left turn realization is developed. The simulation of intersection functioning in existing conditions and under the change of left-turn flows movement organization is carried out in the PTV Vissim software environment. It is established that restriction of the left-turn flows at the controlled intersection allows to optimize the traffic light cycle and equip it so that the average delay for traffic flows will decrease in comparison with the current state.