Transport Technologies
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/51077
Browse
6 results
Search Results
Item Assessment of the service quality in public transport (analysis of research in Lviv, Ukraine)(Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Zhuk, Mykola; Pivtorak, Halyna; Gits, Ivanna; Lviv Polytechnic National UniversityВ роботі здійснено оцінювання якості надання послуг громадського транспорту та впливу окремих компонентів на значення загального рівня задоволеності транспортним обслуговуванням. Громадський транспорт має багато переваг щодо енергозбереження, впливу на навколишнє середовище, соціальної справедливості та міської економіки. Аналіз виконаних досліджень підтверджує, що якість надання послуг системою громадського транспорту безпосередньо впливає на наміри потенційних пасажирів більше ним користуватися. Проте рівень економічного добробуту, стан розвитку транспортної системи, національна стратегія щодо розвитку соціальної мобільності тощо впливають на різне сприйняття важливості тих самих параметрів функціонування громадського транспорту. Дослідження ґрунтуються на результатах опитувань населення м. Львова. Виявлено, що сприйняття показників вартості (ціни та способів оплати проїзду) найбільше відрізняється залежно від віку, середньомісячного рівня доходу та виду зайнятості. Найменше соціо-економічні показники респондентів впливають на зміну оцінки часових показників переміщення. В цьому випадку рівень задоволеності корелює із фактичними тривалостями окремих компонентів переміщення (тривалості поїздки та тривалості очікування на зупинці). Згідно з результатами опитувань, часові параметри переміщення, заповненість салону транспортного засобу, чистота в салоні та поведінка водія істотніше впливають на загальну оцінку показника якості транспортного обслуговування, ніж облаштування зупинки, зручність посадки/висадки, шум в салоні та зручність оплати проїзду. Отримані результати можуть бути корисними для надавачів та замовників транспортних послуг під час визначення першочергових заходів для поліпшення якості громадського транспорту.Item Study of time indicators of public transport operation depending on the season of the year(Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Afonin, Maksym; Amrutsamanvar, Rushikesh; Lviv Polytechnic National University; Technische Universtität DresdenПроблеми мобільності у великих містах України та Східної Європи ускладнюються тим, що збільшення інтенсивності приватного транспорту значно перевищує пропускну здатність вулично-дорожньої мережі, а найбільше це відчутно у пікові періоди не лише світлового дня, але і року. З погляду стійкої мобільності це негативне явище істотно впливає на міський громадський транспорт, який не має окремих виділених ліній руху. В статті проаналізовано питання щодо погіршення транспортної ситуації у великих містах, спричиненого підвищенням інтенсивності руху на магістральних вулицях в пікові періоди доби, а також наявністю сезонних чинників руху. Якщо питання виникнення та тривалості заторів та збільшення часу кореспонденцій приватного транспорту є досить вивченим, то проблеми зміни графіків руху громадського транспорту та врахування збільшення тривалості рейсів залежно від пори року потребують уточнення. Для дослідження вибрано маршрути руху громадського транспорту, який не має окремої інфраструктури і здійснює рух в загальному потоці разом із приватними автомобілями. За результатами дистанційного спостереження за громадським транспортом встановлено зміну тривалості рейсів та втрат часу за рахунок посадки-висадки пасажирів на подібних тролейбусних маршрутах в різні сезони. На основі отриманих даних сформовано матрицю коефіцієнтів нерівномірності тривалості рейсів для маршрутів громадського транспорту та встановлено ступінь впливу сезонності на ці показники. Отримані результати надають можливість кількісно визначити вплив пори року та часу доби на зміну тривалості рейсів, що може бути застосованим як у подальших дослідженнях з використанням засобів імітаційного моделювання, так і у практиці під час складання сезонних розкладів руху. Результати досліджень доповнюють актуальні на цей час наукові праці, які стосуються проблем сезонної мобільності, а також впливу функціонування об’єктів соціальної інфраструктури (школи, дитячі садочки та інші заклади освіти) міст на пікове навантаження вулично-дорожньої мережі, що подовжує тривалість руху не лише приватного, але і громадського транспорту.Item The need for eco-driving technologies in urban public transport(Видавництво Львівської політехніки, 2023-06-30) Slatov, Ivan; Murovany, Igor; Lutsk National Technical UniversityРозглянуто виклики, що стоять перед громадським транспортом в Україні з точки зору скорочення споживання палива та викидів шкідливих речовин. Відсутність або недостатній розвиток засобів і методів моніторингу поведінки водіїв, а також висока плинність кадрів створюють значні труднощі в контролі за водіям та транспортними засобами. Проведене дослідження в Луцьку дало змогу проаналізувати поведінку водіїв пасажирських автобусів у місті. Результати показали, що типовими режимами водіння є холостий хід (40 %), прискорення (18 %), рух з постійною швидкістю (29 %) та гальмування (13 %). Дослідження також виявило середні значення прискорень і гальмувань, і ці результати не відповідають вимогам економного водіння. Встановлено кореляцію між поведінкою водія та цими динамічними характеристиками розгону і гальмування. Для вирішення зазначиних проблем запропоновано впровадження сучасних рішень, таких як системи допомоги за економного водіння (EDAS) або інтегровані системи, такі як FleetControl від TRIONA, які можуть допомогти проаналізувати умови експлуатації та зменшити витрату палива і викиди шкідливих речовин. Ці програми також можуть слугувати ефективними інструментами моніторингу як для окремих водіїв, так і для транспортних компаній. Описано ці програми та зроблено огляд досліджень, пов’язаних із їх використанням і розвитком. Крім того, наголошено на важливості навчання водіїв екологічному водінню як ефективного методу підвищення економічності використання палива в транспортних компаніях. Наголошено на необхідності подальших досліджень для повного розуміння складнощів функціонування громадського транспорту в Україні та потенційних переваг впровадження інноваційних технологій для сталого та ефективного майбутнього галузі.Item Minimization of public transport delays at arterial streets with coordinated motion(Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Royko, Yuriy; Yevchuk, Yurii; Bura, Romana; Velhan, Andrii; Lviv Polytechnic National UniversityУ роботі наведено результати досліджень, за допомогою яких удосконалено метод мінімізації затримки громадського транспорту на перехрестях, де діє система координованого управління рухом. Такі транспортні дослідження проводились із одночасним застосуванням натурних вимірювань із вивчення показників транспортного потоку та імітаційного моделювання у PTV VISSIM для перевірки рівня ефективності роботи координованого управління та достовірності отриманих результатів. Суть методу полягає в тому, що досягається зменшення затримки в русі із розрахунку на одного користувача транспортної системи під час його переміщення регульованою ділянкою вулично-дорожньої мережі. Ефективність цього методу досягається за умови значної інтенсивності громадського транспорту, якому забезпечується просторовий пріоритет у вигляді виділеної смуги. Обов’язковими показниками та параметрами є незмінність кількості смуг руху на ділянці, де відбувається координація, а також високий рівень транзитності (понад 70 %) прямих транспортних потоків. Результат досягається за існування таких фаз на напрямку координованого управління, частка дозвільного сигналу у яких становить понад 45 % від тривалості циклу з обмеженнями тривалості 90–125 с. За таких параметрів мінімізуються стартові затримки загального транспортного потоку на стоп-лініях і досягаються максимальні значення потоку насичення. До того ж, встановлюється достатня ширина стрічки часу для проїзду громадським транспортом регульованих ділянок. Певна затримка громадського транспорту у такій системі управління все ж виникає, проте вона пов’язана із його затримками на зупинкових пунктах. Упровадження таких систем координованого управління рухом рекомендується на магістральних вулицях загальноміського значення регульованого руху з відстанню між суміжними стоп-лініями не більше 800 м. Таке обмеження дозволяє уникнути розпаду груп транспортних засобівItem Assessment of the noise level on arterial streets depending on traffic flow indicators(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021-03-01) Mironyuk, Oleg; Lviv National Agrarian UniversityІнтенсивність транспортних потоків зростає кожного року та значно посилює свій вплив на екологічну ситуацію та природнє середовище міської території. В містах України зростання шумового забруднення є дуже актуальною проблемою, тому що це сприяє великому навантаженню на навколишнє середовище, у зв’язку із зростанням кількості автомобільного транспорту. Інтенсивність транспортних потоків і підвищення щільної забудови призводить до зростання рівня шуму. Аналітичні методи розрахунку визначення рівня транспортного шуму мають низку недоліків. Для оцінки рівня шуму на магістральних вулицях м. Львова проведено дослідження із урахуванням показників транспортних потоків. Одним із ключових чинників, які впливають на шумове забруднення міського простору, є склад транспортного потоку, який рухається вулицями міста. Проведені дослідження вказують на те, що швидкість транспортного потоку створює значне шумове забруднення, особливо на вулицях, де дорожнім покриттям є бруківка. Вантажний та пасажирський транспорт, який рухається магістральними вулицями міста викликає підвищення рівня шуму та збільшує його вплив на міську територію. На ділянках магістральних вулиць у пікові періоди доби за високого рівня завантаження дороги рухом та загальної частки вантажного і громадського транспорту більше ніж 30 % у потоці шум перевищує допустимі норми та шкідливо впливає на навколишнє середовище. Тому оцінку шумового забруднення та розроблення заходів захисту від шуму необхідно виконувати під час планування і забудови окремих міських територій чи житлової забудови. Встановлено, що для зниження рівня шуму на вулицях потрібно враховувати наявні перехрестя магістральних вулиць та режим руху на них. Для зниження транспортного шуму потрібно раціональніше розподіляти вантажний та транзитний транспорт міськими вулицями, використовувати якісний громадський транспорт та обмежувати максимальний швидкісний режим на вулицях міста. Подальші дослідження на вулично-дорожній мережі дадуть змогу детальніше оцінити розподіл рівня шуму транспортних потоків. Це допоможе виявити проблемні місця та запропонувати методи боротьби з транспортним шумом.Item The road network traffic capacity taking into account public transport stops layout method(Видавництво Львівської політехніки, 2020-09-14) Medvediev, Ievgen; Soroka, Sergiy; Volodymyr Dahl East Ukrainian National UniversityThe vigorous motorization process is taking place in a growing number of countries year by year, and the number of people involved in road traffic is constantly increasing. The growth of the vehicle fleet and the volume of transportation lead to an increase in traffic that in the context of cities with a historical build-up leads to a traffic problem. It is particularly acute at the junctions of the road network. There is an increase in transport delays, queues, and congestion, causing reduce in speed, excessive fuel consumption, and increased wear-out of vehicle components and assemblies. These questions are constantly analyzed both in theoretical and practical terms. Today, the negative effects of motorization cannot be eliminated, and effective measures need to be developed to reduce their negative impact on the urban environment. An irrational location of public transport stops leads to a significant increase in transport delays. Respectively, the objective is to determine the optimal layout of the public transport stops on the street network, taking into account the existing and designed traffic conditions.