Transport Technologies

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/51077

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    An influence of mountainous traffic conditions on the functional state of a bus driver
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021-03-01) Postranskyy, Taras; Boikiv, Mykola; Lviv Polytechnic National University
    Забезпечення транспортного процесу потребує належної взаємодії всіх ланок системи “водій автомобіль – дорога – середовище” та її підсистем. У цьому випадку водій часто виступає “слабкою” складовою системи, а його дії можуть призводити до зниження рівня безпеки учасників дорожнього руху. Треба зазначити, надійність роботи водія можуть розглядати як ймовірність його безвідмовного та безпомилкової роботи, а також як належний рівень функціонування його регуляторних механізмів. Часто, в такому разі, для аналізу діяльності та готовності водія до професійної його діяльності, використовують показники функціонального стану. Таким чином, дослідження людини-оператора у транспортному процесі є важливим завданням щодо забезпечення надійності функціонування транспортної системи загалом. Сьогодні левова частка всіх перевезень як у межах населеного пункту, так і за межами, здійснюється саме автомобільним транспортом. Від дій водія залежить своєчасність та збереженість доставки вантажів та безпека пасажирів. Під час роботи на водія впливає значна кількість чинників впливу зовнішнього середовища. Одним з найвагоміших є умови руху в гірській місцевості, в якій часто спостерігається значна кількість кривих як у плані, так і в профілі автомобільних доріг. Ще одною особливістю таких умов руху є висотне положення над рівнем моря, яке також впливає на організм людини, зокрема на її функціональний стан. Враховуючи вищезазначене, у роботі здійснено заміри показників варіабельності серцевого ритму водіїв автобусів, які рухалися на маршруті, що частково пролягав у гірській місцевості. Під час натурних досліджень також здійснювалася відеофіксація та реєстрація геоположення транспортного засобу. Це дало змогу встановити показники функціонального стану водія у конкретний досліджуваний період. Після опрацювання отриманих значень встановлено вплив гірських умов руху на значення показника активності регуляторних систем водіїв автобусів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Forecasting of urban buses dwelling time at stops
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-09-14) Zhuk, Mykola; Kovalyshyn, Volodymyr; Hilevych, Volodymyr; Lviv Polytechnic National University
    Intelligent Transport Systems in urban conditions is one of the solutions to reduce congestion of vehicles and the amount of harmful emissions. An important component of ITS is the assessment of the duration of a public transport trip. It is necessary to focus on the study of the duration of the bus (the duration of traffic between stops and the dwelling time). In this paper, the authors focused on determining the dependence of the duration of buses at stops depending on the demand of passengers. The dwelling time of buses at stops is not considered independent of the duration of the journey. The duration of the bus is the periods of time when the buses wait at the stops, and the travel time, which is the duration of the bus between each two stops. The study was conducted on the bus route #3A in Lviv. To determine the dwelling time of the bus at stops, it is necessary to take into account information about passengers and the trajectory of buses. The obtained data can increase the accuracy of forecasting in different traffic situations in comparison with the most modern methods.