Transport Technologies

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/51077

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Survey of driver’s functional state change, considering movement through mountain passes
    (Видавництво Львівської політехніки, 2024-02-28) Chudiiovych, Bohdanna; Tiurdo, Nazar; Lviv Polytechnic National University
    Зважаючи на статистику дорожньо-транспортних подій, основними їх причинами є порушення тих чи інших правил дорожнього руху. Але, зважаючи на певний досвід наукових досліджень у цій сфері, можна впевнено стверджувати, що основною причиною цих подій є неправильна оцінка дорожньої обстановки, і, відповідно, некоректна реакція з боку керуючої системи, тобто водія. Якість оцінки дорожньої обстановки може залежати від багатьох чинників, таких як кваліфікація водіїв, їхні навички, досвід роботи, час реакції та інші психофізіологічні фактори. Варто також окремо виділити функціональний стан як індикатор надійної роботи водіїв, оскільки від нього залежить не лише рівень втоми, але і динаміка її накопичення. Ці чинники впливають на якість і швидкість прийнятих рішень і є вирішальними аспектами оцінювання ризиків транспортного процесу, пов’язаних, власне, з чинником людини. У роботі проаналізовано технологічний процес вантажних перевезень з погляду його безпеки як для водія, так і для інших учасників дорожнього руху, а також третіх осіб та навколишнього середовища зокрема. Дослідження охоплює окрему тему особливостей дорожнього руху в гірських умовах, частково обмежених, зі значним регіональним контекстом, оскільки ці умови є особливими й унікальними для доріг, які проходять значними висотами відносно рівня моря. Завдання дослідження – вивчення зміни функціонального стану водіїв під час проходження складних ділянок гірських доріг на прикладі чотирьох досліджуваних маршрутів, які пролягають Українськими Карпатами. Очікувані результати досліджень – їх графічний аналіз, який допоможе визначити основні закономірності зміни функціонального стану водіїв залежно від складності маршруту. Також у дослідженні акцентовано на виявленні відносних значень показників функціонального стану водіїв, які прийнято вважати індикаторами їхньої надійної та безвідмовної роботи. Це дасть можливість детальніше оцінити маршрути перевезень та планувати періоди роботи і відпочинку водіїв вантажних автомобілів на заміських маршрутах.
  • Thumbnail Image
    Item
    An influence of mountainous traffic conditions on the functional state of a bus driver
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021-03-01) Postranskyy, Taras; Boikiv, Mykola; Lviv Polytechnic National University
    Забезпечення транспортного процесу потребує належної взаємодії всіх ланок системи “водій автомобіль – дорога – середовище” та її підсистем. У цьому випадку водій часто виступає “слабкою” складовою системи, а його дії можуть призводити до зниження рівня безпеки учасників дорожнього руху. Треба зазначити, надійність роботи водія можуть розглядати як ймовірність його безвідмовного та безпомилкової роботи, а також як належний рівень функціонування його регуляторних механізмів. Часто, в такому разі, для аналізу діяльності та готовності водія до професійної його діяльності, використовують показники функціонального стану. Таким чином, дослідження людини-оператора у транспортному процесі є важливим завданням щодо забезпечення надійності функціонування транспортної системи загалом. Сьогодні левова частка всіх перевезень як у межах населеного пункту, так і за межами, здійснюється саме автомобільним транспортом. Від дій водія залежить своєчасність та збереженість доставки вантажів та безпека пасажирів. Під час роботи на водія впливає значна кількість чинників впливу зовнішнього середовища. Одним з найвагоміших є умови руху в гірській місцевості, в якій часто спостерігається значна кількість кривих як у плані, так і в профілі автомобільних доріг. Ще одною особливістю таких умов руху є висотне положення над рівнем моря, яке також впливає на організм людини, зокрема на її функціональний стан. Враховуючи вищезазначене, у роботі здійснено заміри показників варіабельності серцевого ритму водіїв автобусів, які рухалися на маршруті, що частково пролягав у гірській місцевості. Під час натурних досліджень також здійснювалася відеофіксація та реєстрація геоположення транспортного засобу. Це дало змогу встановити показники функціонального стану водія у конкретний досліджуваний період. Після опрацювання отриманих значень встановлено вплив гірських умов руху на значення показника активності регуляторних систем водіїв автобусів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Influence of public transport ergonomic features on passenger's functional state
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-09-14) Afonin, Maksym; Lviv Polytechnic National University
    The article means an analysis of the passenger transport services quality issue. Researches of public transport routes ergonomic features and their influence on a passenger functional condition are provided. The analysis of such indicators as cabin occupancy rate, noise level, vibration, and acceleration was carried out. Mathematical dependences of the passenger functional condition change considering vehicles ergonomic features were constructed. Threshold values of passenger compartment microclimate, providing the stress index normative values were determined. The most valuable result of the study is a comparative assessment of each type of public transport in terms of comfort and obtaining threshold values of noise, vibration, and acceleration which are acceptable for the normal passenger’s functional condition.
  • Thumbnail Image
    Item
    Change of drivers functional condition while moving along highways of different technical categories
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-26) Krystopchuk, Mykhailo; National University of Water and Environmental Engineering
    The article analyzes the influence of a human factor on road safety and the main methods of its research. The main indicators of the functional state of the drivers, which most accurately illustrate the change in the neuro-emotional stress while operating the vehicle in different road conditions, are determined. The regularities of changing the functional state of the drivers who were driving the vehicle along different categories of roads were established. It is revealed that the geometric features of the highway that determine its category have a significant impact on the performance of drivers, and, consequently, on the reliability of their work. The results of this research provide an opportunity to predict the functional state of the driver under different road conditions, as well as to adjust the routes of traffic of vehicles and the mode of work and rest of drivers.
  • Thumbnail Image
    Item
    Changing of the bus driver`s functional state in city conditions
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-26) Postranskyy, Taras; Vovk, Yuliya; Lviv Polytechnic National University
    The functioning of a modern city is impossible without a proper mode of public transport and its network. Parameters of this transport system influence on the functionality of all supply chain links, training specialists, ensuring proper communication between parts of the city, the level of traffic safety, etc. At the same time, all these figures depend also on bus drivers and their work. This is due to the fact that this “human factor” influences on the proper functioning of the public transport system. It should be noted, that one of the indicators that allow analyzing the readiness of the driver to fulfill his direct professional duties is the functional state of his body. Analysis of this indicator allows creating appropriate recommendations for bus driver`s schedules of work and rest. According to this, managers can create such working conditions for drivers that will reduce the likelihood of erroneous actions. It will allow reducing the likelihood of road accidents. That`s why the importance of researching human as an operator in the transport process is increasing every year.