Філософські науки

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2132

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Типи філософувань, або як і для чого мислять?
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2006) Карівець, Ігор
    Філософія має довгу історію. Але історія філософії не є лише історією поглядів мислителів. У цій роботі розглянуто історію філософії як історію типів філософування. Розглянуто особливості кожного типу філософування з метою знайти відмінності між ними, а також показати, що філософування – це, не що інше, як одна із сходинок до мудрості. Коли мудрість досягнута, то філософування стає зайвим. Philosophy has a long history. But the history of philosophy is not only a history of ideas or a history of thinkers’ points of view. In this article the author considers the history of philosophy as a history of types of the philosophizing and has classified them according to the tradition of philosophical schools. The author also has examined special features of each type of philosophizing in order to compare them and show that philosophizing is one of the steps to wisdom. When wisdom is attained, then philosophizing is not necessary.
  • Thumbnail Image
    Item
    Осмислення тіла в постмодерністській французькій філософії
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007) Карівець, Ігор
    Розглядаються особливості розуміння та описання тіла в постмодерністській французькій філософії. Показано, що ця філософія є вираженням своєрідного прощання з Декартом, котрий утвердив на декілька століть в європейській культурі метафізичний індивідуалізм, що ґрунтувався на визнанні душі (мислячого Я, суб’єкта), Бога, трансценденції. Розкрито специфіку трансформації французької філософії ХХ ст. під впливом теорії тіла Ф. Ніцше. This article deals with the peculiarities of understanding and description of body in Postmodern French Philosophy. It is manifestation of farewell to Descartes, who created methaphisical individualism based on soul ‘“thinking subject”), God and transcendence. Author also considers the specifics of transformation of Postmodern French Philosophy, which was influenced by Nietzsche’s theory of body.
  • Thumbnail Image
    Item
    Значення принципу доповнюваності для переходу від пізнання до споглядання
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Кадикало, Андрій; Карівець, Ігор
    Розглядається нова парадигма осягнення дійсності в межах взаємозв’язку принципу доповнюваності та споглядального способу життя (vita contemplativa). Показано, що стара парадигма, яка ґрунтувалася на пізнанні як протистоянні суб’єкта і об’єкта і яка зводила світ та людину до механічних утворень, породила сучасну моральну та екологічну кризи. Лише повернення до споглядального способу життя і визнання принципу доповнюваності як основи буття можуть вивести людство із стану занепаду. In this article the authors examine the new paradigm of understanding of reality at the limits of interdependence between the principle of complementarity and contemplation. The old paradigm which is based on subject-object relations of cognition caused contemporary moral and ecological crisis. The authors are convinced that only return to contemplation and acknowledgement of principle of complementarity as the base of being can help humankind out of decay.
  • Thumbnail Image
    Item
    Повсякдення: важка спадщина модерну
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Карівець, Ігор
    Досліджені причини фраґментації повсякдення та його складові. Автор стверджує, що “проблема” повсякдення виникає в часи Модерну. Внаслідок розчаклування та десакралізації світу виникає поняття “повсякдення” і пов’язані з ним проблеми: одноманітність, механічне повторення одного і того самого, несправжність. The author of this article examines the reasons of everyday life fragmentation and its constituents. The author states that the problem of everyday life arises in Modern Age. This problem didn’t exist before. The notion “everyday life” came into being as the result of disenchantment and desacralisation of the world of life and problem related to it: monotony (routine), falseness and so on.