Філософські науки

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2132

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Релігійне та філософське осмислення смерті: порівняння підходів
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2006) Липка, Ольга
    Показано, що сприйняття смерті від часів християнського середньовіччя до секуляризованого ХХ ст. пройшло значну трансформацію, спричинену матеріалістичними та природничо-науковими ідеями, індивідуалізацією життя, атеїзацією свідомості. Така трансформація загострила почуття страху і самотності перед смертю. У пошуках шляхів подолання цієї проблеми православне і католицьке богослов’я осмислює пріорітети сучасної культури крізь призму християнського віровчення і нагадує людині ХХІ ст. про справжню цінність життя і смерті. Perception of death has undergone a consideratle transformation from the Christian Medieval times to the secularized 20-th c., which was caused by the materialistic and naturalistic and scientific ideas, individualization of life, atheisation of consciousness. Such transformation aggravated the feeling of fear and loneliness before death. By seeking ways to overcome this problem the Orthodox and Catholic Theology analyses priorities of the modern culture in the light of Christian doctrine and reminds the person of the 21-st c. about the true value of life and death.
  • Thumbnail Image
    Item
    Екзистенціали людського існування у творчості Бернардо Бертолуччі (у контексті фільму “Останнє танго в Парижі”)
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007) Бурий, Андрій
    Зроблено спробу тлумачення образів фільму Бернардо Бертолуччі “Останнє танго в Парижі” – одного з етапних творів 70-х років ХХ ст. – крізь призму філософії екзистенціалізму. Увагу зосереджено на екзистенціалах людського існування, які займають місце традиційних філософських категорій, та їхньому відображенні у творчому пошуку режисера. In the article we have tried to give an interpretation of some characters in Bernardo Bertolucci’s “The Last Tango in Paris” – as one of the outstanding creations of the 70-ties, XX century, - from the view-point of existential philosophy. Consideration is given to the existentials of human being that have taken place of traditional philosophic categories, and their representation in the creative work of this film-director.