Філософські науки
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2132
Browse
2 results
Search Results
Item Розвиток юснатуралістичної теорії українськими мислителями XVIII ст.(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Хвойницька, ХристинаДосліджено концепцію природного права у творчості українських мислителів доби Просвітництва. Проаналізовано значну роль юснатуралістичних ідей у становленні їхніх філософських доктрин. Це поняття вони трактують як справедливість, добро, милосердя, свобода, спільне благо та культурне самовизначення. The concept of natural law in creative legacy of Ukrainian thinkers of Enlightenment is explored. The role of jusnaturalistic ideas within their respective philosophical doctrines is analysed. They interpret this concept as justice, goodness, charity, freedom, welfare and cultural self-determination.Item Незалежна етика Т. Котарбіньського у світлі християнського віровчення(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010) Льовкіна, ОленаПроаналізовано ті положення незалежної від релігії етики Т. Котарбіньського, які спричинили ідеологічну полеміку між ним і представниками католицької релігійної філософії. Окреслено специфіку етичних максим у вченні Т. Котарбіньського, який вважав, що походження моральних правил має розглядатися в історичному й практичному контекстах. Особливу увагу було приділено тим положенням етичного учення Т. Котарбіньського, які піддавалися критиці з боку прихильників християнської етики: її атеїстичній спрямованості, ігноруванні Т. Котарбіньським залежності буття людини від Першопричини (Бога). Those positions of independency of religion ethics of T. Kotarbinski are analysed in the article, which entailed ideological polemic between him and by the representatives of catholic religious philosophy. Outlined the specific of ethics rules in the studies of T. Kotarbinski, who considered that the origin of moral rules must be examined in historical and practical contexts. The special attention was spared that position of ethics studies of T. Kotarbinski, that added criticism from the side of christian ethics admirers: it atheistic orientation, ignoring of T. Kotarbinski dependences of human life on primary Cause (God).