Проблеми економіки та управління

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2126

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 30
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційне забезпечення оптимізації вимог стандартів до показників корисності продукції
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Петрович, Й. М.; Коношенкова, Т. Б.; Лісовська, Л. С.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто формування моделі інформаційного забезпечення управління конкурентоспроможністю продукції промислового призначення. Запропонована модель дає змогу оптимізувати вимоги споживачів через стандарти підприємства. Агйсіе is devoted to information maintenance model of management of industrial purpose production competitiveness. The offered model allows to optimize requests of the consumers through the standards of the enterprise.
  • Thumbnail Image
    Item
    Концептуальні засади організації підприємництва в просторі і часі
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Петрович, Й. М.; Захарчин, Г. М.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто концептуальні положення організації підприємництва як процесу в просторі й часі. Категорії простору й часу в підприємницькій діяльності висвітлюються як інтегровані поняття, що об’єднують філософські та економічні аспекти. Головна увага зосереджена на принципах підприємництва (безперервність, оптимальність, системність, науковість тощо), використання яких забезпечить ефективність підприємницької діяльності. Environment and time organization of enterpreneurship’s process is described in this article. The main attention is attract to the organization enterpreneurship’s - permanentiolity, optimality, systematization, scientificency. These principle’s realization will make enterpreneurship more efficient.
  • Thumbnail Image
    Item
    Структурна перебудова економіки та її вплив на підвищення ефективності використання виробничого потенціалу підприємств регіону
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Петрович, Й. М.; Кіт, А. Ф.; Буняк, С. О.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Регіони України істотно відрізняються між собою за рівнем розвитку та структурою промислового виробництва. Наслідком цього є постання провідних та депресивних регіонів. Існують резерви, котрі найефективніше можуть бути реалізовані засобами тісної регіональної співпраці підприємств, органів само-врядування та державної влади. Необхідно шукати регіональні шляхи розвитку на випередження. The regions of Ukraine differ from one another sufficiently according to a level of development and structure of industrial production. The consequence of it is existence of leading and underdeveloped regions. There are reserves, which can be realized most effectively by means of close regional cooperation between the enterprises, selfmanagement authorities and state power. It is necessary to search for regional ways of development at advance.
  • Thumbnail Image
    Item
    Організаційний потенціал господарських систем і його використання
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Петрович, Й. М.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглядаються питання, пов’язані з формуванням організаційно-виробничих форм кластерного типу. Особлива увага акцентується на використанні їх організаційного потенціалу як важливого фактора підвищення ефективності господарювання. The questions, connected to formation of the organizational-industrial forms of cluster type, are considered in the article. The especial attention is given to use of their organizational potential as important factor of managing efficiency's increase.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інноваційна діяльність підприємства і її маркетингове забезпечення
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Петрович, Й. М.; Стернюк, О. Б.
    Проаналізована інноваційна діяльність підприємства як ефективний засіб досягнення ринкових цілей, послідовність та особливості етапів маркетингового забезпечення реалізації інновацій. The object of the present paper concerns the problems of firm innovation activity. The consecutive stages of marketing providing of firm innovation activity are described in this paper.
  • Thumbnail Image
    Item
    Економічна теорія та удосконалення практики національного менеджменту в Україні
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Петрович, Й. М.; Семенів, О. М.; Кіт, А. Ф.
    Розглянуто практику національного менеджменту в Україні. Наголошено, що інституційні надбання економічної науки як теорії прав власності, оптимального контролю і трансакційних витрат недостатньо поширені у практиці, що зумовлено значною мірою історичним досвідом централізованого управління. У зв’язку з цим постає проблема визначення критерію ефективності прийнятих рішень менеджерів на всіх рівнях управління для всіх видів діяльності. In the given article the research of practice of national management in Ukraine is esteemed. By the writers is underlined, that legal properties of economical science, as the theories of property right, optimum control of costs unsufficiently widespread in practice, which one is conditioned largely by historical experience of centralized control. In this connection there is a problem of definition of an effectiveness criterion of the adopted solutions of the managers at all levels controls for all views of activity.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методичний аспект оцінки проектних рішень
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Петрович, Й. М.; Устінова, І. Г.
    Розглянуто класифікацію видів проектних рішень із застосуванням комплексного системного підходу, наведено їх змістовну характеристику, а також узагальнені види можливих ефектів від їх розробки та реалізації, що створює інформаційну базу для вибору відповідного методу та показників оцінки ефективності; обґрунтовано зв’язки між видом рішення та видом відповідного ефекту. In the article the classification of kinds of the design solutions with application of complex system approach is reviewed, their pithy characteristic, and also generalized kinds of possible effects from their mining and implementation is adduced; that creates information base for selection of the conforming method and parameters of an estimation of efficiency and is justified connection between a kind of the solution and kind of the conforming effect.
  • Thumbnail Image
    Item
    Маркетинговий потенціал в системі менеджменту вітчизняних підприємств
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Петрович, Й. М.; Дубодєлова, А. В.
    Проаналізовано еволюцію маркетингу в зарубіжних компаніях і виявлено сучасні тенденції його розвитку та окреслено пріоритетні напрями адаптації іноземного досвіду на вітчизняних підприємствах. Оцінено практику застосування мікс-маркетингу і виконано дослідження змін, що відбуваються в маркетинговому середовищі вітчизняних підприємств. The evolution of marketing in the foreign companies is analysed, the modern lines of its development are revealed and the priority directions of adaptation of foreign experience at the domestic enterprises are allocated. The practice of application of marketing - mics is appreciated and the research of changes is executed which occur in marketing environment of the domestic enterprises.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інструментарій фінансового менеджменту у формуванні інноваційного потенціалу підприємств
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Петрович, Й. М.; Мороз, Л. І.
    Розглянуто сутність та зміст основних моделей і критеріїв управління фінансами, що прийняті у світовій практиці, з можливістю їх використання українськими підприємствами щодо формування інноваційного потенціалу. Також проведено аналіз основних показників, що характеризують фінансову стійкість підприємств та можливість втратити або відновити їх платоспроможність протягом визначеного періоду часу. The essence and the contents of the basic models and criteria of the finance management, what are accepted in world practice, are considered with an opportunity of their use by the Ukrainian enterprises concerning formation of the innovational potential. The analysis of the basic parameters which characterize financial stability of the enterprises and opportunity to lose or to restore them solvency during the certain time period also is carried.
  • Thumbnail Image
    Item
    Концептуальні засади удосконалення відносин у сфері житлово-комунального обслуговування населення
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Петрович, Й. М.; Процак, К. В.
    Проаналізовано стан законодавства і нормативно-методичного забезпечення взаємодії сторін у житлово-комунальному обслуговуванні населення в Україні. Запропоновано підходи до вдосконалення методичних питань широкого застосування норм як основи угод про взаємодію споживачів та надавачів житлово-комунальних послуг, зокрема із застосуванням принципу максимізації вартості. The condition of the legislation and normative-methodical maintenance of interaction of the parties in housing-public service of the population in Ukraine is analyzed. The approaches to improvement of methodical questions of wide application of norms as bases of the agreements about interaction of the consumers and of suppliers of housing-municipal services, including with application of a principle increases of cost are offered.