Проблеми економіки та управління

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2126

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Thumbnail Image
    Item
    Сучасний стан та перспективи розвитку молочної галузі України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Гладій, М. Р.; Просович, О. П.; Hladiy, M. R.; Prosovych, O. P.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено сучасний стан та тенденції розвитку молочної галузі України. Проаналізовано основні виробничі показники молочного скотарства за останні тридцять років. Досліджено територіальні аспекти розвитку молочного бізнесу, динаміку закупівельних цін на молоко, а також особливості експортно-імпортної торгівлі молочною продукцією. На підставі результатів аналізу виділено основні чинники, які здійснюють найвагоміший вплив на сучасний стан молочної галузі. Розглянуто напрями вкладення інвестиційних ресурсів у молочному бізнесі та можливі результати інвестування. Запропоновано заходи для активізації зростання вітчизняного молочного ринку на макро- та мікрорівні. Зроблено висновок, що запровадження дієвого механізму реалізації пропонованих стратегічних заходів за умови державної підтримки та збільшення фінансування стане рушійною силою прискореного розвитку молочної галузі
  • Thumbnail Image
    Item
    Методологічне та інвестиційне забезпечення розвитку інноваційного потенціалу промислових підприємств
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2022-03-01) Петрович, Й. М.; Новаківський, І. І.; Petrovych, Y.; Novakivskyi, I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Висвітлено проблеми розвитку інноваційного потенціалу промислових підприємств як теоретичного, так і практичного спрямування. Основну увагу зосереджено на розумінні сутності та на змістовому наповненні поняття “інноваційний потенціал промислового підприємства”. Розроблено стратегічну карту розвитку інноваційного потенціалу промислових підприємств з метою зорієнтувати їх менеджмент на розроблення і реалізацію стратегічних, тактичних і оперативних програм і проєктів та відповідних заходів, які спрямовані на модернізацію діючих виробництв. Обґрунтування запропонованої стратегії розвитку інноваційного потенціалу підкріплено результатами наведеного ретроспективного аналізу статистичних даних щодо організування інноваційної діяльності в Україні за 2000–2020 рр. Зроблено висновок, що вибір правильної стратегії інноваційного розвитку промисловості України стане рушійною силою прискореного розвитку національного господарства в умовах пришвидшеного науково-технічного прогресу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Priorities of improving the competitiveness of higher education in regional development management (case of Ukraine)
    (Видавництво Львівської політехніки) Гринькевич, О. С.; Сорочак, О. З.; Hrynkevych, O.; Sorochak, O.; Львівський національний університет імені Івана Франка; Національний університет “Львівська політехніка”; Ivan Franko National University of Lviv; Lviv Polytechnic National University
    Мета статті – перевірити гіпотезу про істотність відмінностей у показниках розвитку регіональних систем вищої освіти в Україні та обґрунтувати пріоритетні напрями підвищення їх конкурентоспроможності за критеріями якості, соціальної відповідальності та економічної ефективності. Автори обґрунтовують концептуальну модель для аналізу конкурентоспроможності системи вищої освіти за критеріями якості, економічної відповідальності та економічної ефективності, визначають перелік відповідних показників для їх вимірювання, а також пропонують результати аналізу систем вищої освіти в 25 регіонах України. Для дослідження використано основні положення теорій людського, соціального, інтелектуального капіталу, теорії стейкхолдерів, міждисциплінарний підхід, методи і показники статистичного аналізу. Результати дослідження підтвердили гіпотезу про значні дисбаланси в розвитку регіональних систем вищої освіти в Україні, зокрема за такими показниками, як співвідношення абітурієнтів ЗВО та випускників середніх шкіл, які беруть участь у зовнішньому незалежному тестуванні в цьому регіоні, частка студентів, які навчаються за рахунок коштів місцевих бюджетів, кількість українських ЗВО у міжнародних рейтингах університетів. Зазначені дисбаланси спричиняють істотні стратегічні втрати людського та інтелектуального капіталу регіонів України, позначаються на їхньому інноваційному розвитку. Практична значущість отриманих результатів полягає у тому, що запропоновано пріоритетні напрями підвищення конкурентоспроможності вищої освіти в регіонах України, які можуть бути використані для досягнення стратегічних цілей регіонального розвитку в частині реалізації інтелектуального потенціалу та підвищення конкурентоспроможності економіки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Monitoring the commercial potential of intellectual technologies
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Kosenko, O. P.
    The model of monitoring the commercial potential level of intellectual technologies (intellectual property objects) using the arctangent function is developed and substantiated. The correlation between the level of the technological product quality and the level of the business risk concerning the product’s introduction and consumption serves as the basis for the model. Four characteristic sets of the monitoring function values are identified; in every set there are provided appropriate recommendations for companies. Розроблено та обґрунтовано модель моніторингу рівня комерційного потенціалу інтелектуальних технологій (об’єктів інтелектуальної власності) з використанням функції арктангенсу. В основу моделі покладено співвідношення рівня якості технологічного продукту та рівня комерційного ризику впровадження і споживання. Виділено чотири характерні множини значень моніторингової функції, в кожній з яких для підприємства наданj відповідні рекомендації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Система управління якістю обслуговування клієнтів готельного підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Дубодєлова, А. В.; Лісовська, Л. С.; Нищота, А. О.
    На підставі аналізу наукової та методичної літератури розкрито сутність поняття “якість обслуговування клієнтів” і обґрунтована необхідність розроблення системи управління якістю вітчизняних готельних підприємств. Визначено зміст складових системи управління якістю обслуговування клієнтів готельного підприємства. Суб’єкти і об’єкти системи управління якістю обслуговування клієнтів готельного підприємства, які виокремлено на основі моделі “П’ять М”, продиференційовано за елементами, найголовнішими з яких є нормативне забезпечення якості послуг. Сформовано структурно-функціональну модель системи управління якістю обслуговування клієнтів готельного підприємства. Доведено, що управління якістю обслуговування клієнтів – складний процес, який охоплює організаційний, економічний і соціальний напрями діяльності готельного підприємства. За системним підходом управління якістю обслуговування клієнтів – це сукупність взаємопов’язаних суб’єктів, об’єктів, принципів, методів і функцій управління, орієнтований на розроблення та задоволення вимог щодо якості та зниження витрат на нього. Пріоритетним завданням управління якістю є підвищення рівня задоволеності клієнтів, зниження операційних витрат, забезпечення оперативності обслуговування, отримання оптимального прибутку. На підставі виконання досліджень сформовано структурно-функціональну модель системи управління якістю обслуговування клієнтів готельного підприємства. Обґрунтовано завдання системи управління якістю за етапами гостьового циклу. The article is based on an analysis of scientific and technical literature essence of the concept of customer service quality and the necessity of development a quality management system of domestic hotel companies. The content of the components of quality management system of customer service of the hotel company is determined. The subjects and objects of the quality management system, based on the model of "Five M", are differentiated by elements, the most important of which is the legislative assurance of service quality. The article also presents a structural-functional model of quality management system of hotel company customer service. The authors prove that the quality management of customer service is a complex process consisting of organizational, economic and social activities of the hotel business. According to the system approach the management of quality of the customer service is the collection of interrelated subjects, objects, principles, methods and management functions, focusing on the development and satisfaction of quality requirements and the reduction of their cost. The primary objectives of quality management are to improve customers’ satisfaction, to reduce operating costs, to provide efficient services, to obtain optimal profits. A structural-functional model of quality management system of customer service of the hotel company is formed on the basis of the investigation done. The tasks of quality management system according to the guest cycle stages are grounded.
  • Thumbnail Image
    Item
    Маркетинговий підхід до управління якістю високотехнологічної продукції
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Ковальчук, С. В.
    Визначено основні концептуальні підходи до управління якістю високотехнологічної продукції. Одним із головних підходів до управління якістю високотехнологічної продукції є маркетингова орієнтація діяльності підприємства. Для ефективнішого маркетингового управління якістю високотехнологічної продукції необхідно дотримуватися чітко визначених та сформульованих принципів. The article the basic conceptual going is determined near the quality management of highly technological products. One of the main approaches to high-quality products is the marketing orientation of the enterprise. For more effective marketing of quality high-tech products need to follow clearly defined and principles.
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделювання системи управління якістю продукції машинобудівного підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Геліч, Н. В.
    Виконано вартісну оцінку системи управління якістю продукції, яка складається із суми витрат на її впровадження та функціонування на всіх стадіях розроблення, виробництва та збуту машинобудівної продукції. Запропоновано мінімізувати сукупні витрати виробництва під час упровадження системи управління якістю продукції, що сприятиме зростанню ефективності діяльності підприємства. A cost estimation is conducted of control system by quality of products, which consists of sum of charges on its introduction and functioning at all stages of development, production and sale of machine-building products. It is suggested to minimize the combined charges of production at introduction of control system of products which will be instrumental in growth of efficiency of activity of enterprise by quality.
  • Thumbnail Image
    Item
    Система управління якістю на підприємствах комунального господарства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Ліпич, Л. Г.; Іванків, О. Я.
    Досліджено поняття “менеджмент”, проаналізовано принципи управління якістю згідно з міжнародними стандартами, визначено важливість процесного підходу в управлінні організацією. Обґрунтовано механізм функціонування та удосконалення системи управління якістю на підприємствах комунальної власності. Розкрито особливості використання системного та процесного підходів до організації діяльності комунальних підприємств щодо забезпечення якості надання послуг. In the article the concept “management” is researched, principles of quality management are analysed in obedience to international standards, certained importance of process approach in a management organization.
  • Thumbnail Image
    Item
    Менеджмент якості у системі продуктових інновацій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Лісовська, Л. С.; Іванець, Л. В.
    Визначено поняття якості та особливості сучасного етапу розвитку менеджменту якості. Особливу увагу приділено питанням кваліметрії та формування системи показників якості продукції. Проаналізовано ознаки продуктової інновації та досліджено показники якості продукції через типи продуктових інновацій. Certainly concept of quality and feature of the modern stage of development of management of quality. The special attention is spared in the article the questions of qualimetry and formings of the system of indexes of quality of products. The signs of food innovation and investigational indexes of quality of products are analysed through the types of food innovations.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методичний підхід до комплексної оцінки стратегії фінансового розвитку підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Хвостенко, В. С.
    Запропоновано комплексний підхід до оцінювання стратегії фінансового розвитку підприємства. Сутність цього підходу полягає в тому, що оцінювати стратегію запропоновано за всіма етапами її реалізації. Наведено класифікацію параметрів оцінки стратегії фінансового розвитку. Методику оцінки якості сформованої стратегії апробовано на вітчизняних підприємствах. In the article the complex going is offered near the estimation of strategy of financial development of enterprise. Essence of this approach consists in that it is suggested to conduct the estimation of strategy after all stages its realization. Classification of parameters of estimation of strategy of financial development is resulted in the article. The method of estimation of quality of the formed strategy is approved on domestic enterprises.