Матеріали конференцій

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/56937

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Thumbnail Image
    Item
    SMM as a Channel for Attracting Applicants to the Educational Institution
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-05-21) Sabadash, Ivanna; Lviv Polytechnic National University
    The methods of attracting applicants to higher education institutions through social media marketing was analyzed. Developed targeted advertising for a page on a social network. The scheme of creation of targeted advertising of the community on social networks is created.
  • Thumbnail Image
    Item
    Libraries in Social Networks: Opportunities and Presentations
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-05-16) Yavorska, Tetiana; Prihunov, Oleksii; Vasyl’ Stus Donetsk National University
    The article is devoted to the study of the latest virtual forms of social activity of libraries in the network environment. Considered the presence of libraries in social networks. The tools are provided of social networks which are helping to communicate information to users to advertise library activity. Approach is proposed on the evaluation of the activity of libraries on the basis of. Metrics for assessing the effectiveness of doing
  • Thumbnail Image
    Item
    The algorithm of search and identification of Internet sources on historical events
    (Lviv Polytechnic Publishing House, 2016) Peleshchyshyn, Andriy; Bilushchak, Тetiana; Lviv Polytechnic National University
    The paper presents the results of creating the algorithm of search and identification of Internet sources on historical events for efficient work of researchers of history.
  • Thumbnail Image
    Item
    Автоматизація відстеження інформаційного образу ВНЗ у соціальних мережах
    (Видавництво Наукового товариства ім. Шевченка, 2017-11-21) Романовська, Ірина; Пелещишин, Андрій; Національний університет «Львівська політехніка»
    У статті доведено важливість автоматизації відстеження інформаційного образу ВНЗ у соціальних мережах.
  • Thumbnail Image
    Item
    Analysis and classification of historical-oriented Internet sources
    (Lviv Polytechnic Publishing House, 2015) Peleschyshyn, Andriy; Bilushchak, Тetiana; Lviv Polytechnic National University
    The article analyzes the online sources with historical information available there. The Internet sources are analyzed according to the groups and types of information they contain.
  • Thumbnail Image
    Item
    Соціальні медіа як простір взаємодії бібліотеки і читача
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Струнгар, В. В.
    У статті проаналізовано специфіку бібліотечної роботи у соціальних медіа. Проаналізовано особливості представленості українських бібліотек у соціальних мережах, виявлено найпопулярніші соціальні медіа, рівень їх охопленості бібліотечними представництвами; розглянуто специфіку взаємодії з аудиторією через бібліотечні сторінки в соціальних медіа. Описано різні підходи вітчизняних бібліотек до комунікації через соціальні медіа. The article deals with the specificity of library work in social media. The representation features of the Ukrainian libraries on social networks are analyzed; it is revealed the popular social media, the level of their spanning by library; the specifics of interaction with audience through library pages in social media are considered. The different approaches of domestic libraries to communication through social media are described.
  • Thumbnail Image
    Item
    Діяльність українських бібліотек у середовищі WWW
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2013) Сохан П. П.
    Проаналізовано діяльність українських бібліотек у мережі Інтернет. Розглянуто головні особливості бібліотечних сайтів, а також застосування сучасних веб-сервісів. Internet activity of Ukrainian libraries is analysed. Main peculiarities and up-to-date web services of library sites are dwelled upon.
  • Thumbnail Image
    Item
    Using location based services and social networks for crowdsoursing
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Alebrahim, Mehrnoosh; Moshiri, Behzad
    In this paper, location based services with hard sensors like GPS and accelerometer in cell phones and also soft sensors like social networks (LinkedIn) in which people share personal information, skills, industry, location and interests are used. The information obtained from these sensors can be integrated to improve crowdsoursing approach.
  • Thumbnail Image
    Item
    Extending social networks with service delivery capabilities for user-centric service
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Spillner, Josef; Caceres, Anton; Buder, Bastian; Kursawe, Ronny; Globa, Larysa S.; Schill, Alexander
    According to the latest research results, service trading and execution platforms promote automated discovery, composition, contracting and adaptive execution of web services. This vision has not yet arrived in the business sector which is still dominated by manual services listed in person or company profiles in traditional business service directories and social networks. A combination of features from both sides yields power, user-centric service trading platforms.