На шляху до синтезу філософії, релігії і науки

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/18443

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Цивілізаційний погляд крізь призму триєдності на спектр пізнання та діяння: нелінійний синтез фізичних та езотеричних практик
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2015) Нагорний, Олександр
    У статті автор доводить, що крізь призму Триєдності Абсолюту експлікується нелінійний універсальний спектр категорій систем знань філософії, теології та езотеризму. Метод спектрування тезауруса в найрізноманітніших сферах інтелектуальної діяльності відкриває простір для застосування універсальної методології в процесах пізнання як в системах природничих, так і гуманітарних наук, сприяє інтеграції матеріалістичних та ідеалістичних практик, вирішенню глобальних проблем людства. Спектральний аналіз і синтез, як філософський метод, – це майбутнє синтетичної науки: метафізичного людинознавства/гуманології, суспільствознавства й природознавства. In this article the author proves that through the Trinity prism of Absolute is explicitly a nonlinear universal categories’ spectrum of philosophy, theology and esoteric knowledge systems.The thesaurus spectralizing method applied in different branches of intellectual activities discovers an area for the universal methodology of cognitive processes in natural sciences and humanities. This method allows integrating materialistic and idealistic practice as well as the global problems of humankind solutions. The spectral analysis and synthesis philosophy method are the future of a synthetic science i.e. the metaphysical humanology, the social and natural sciences.
  • Thumbnail Image
    Item
    Поняття Абсолюту в контексті ідеї Бога (Божества): специфіка елементів синтезування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Тіменик, Зиновій
    На підставі аналізу праць українських філософів 50-х рр. ХІХ – 50-х рр. ХХ ст. розкрито особливості змісту поняття Абсолюту в контексті розглядуваної ідеї Бога. Стверджується об’єктивність гармонізації комплексу процесів – як умови утвердження елементів синтезування. The author on the basis of Ukrainian philosophers’ works (the fifties of XIX – the fifties of XX) analyzes the particularities of the content of the concept of Absolute in the context of God’s Idea. The author also asserts the objectivity of harmonization of the processes’ complex as the condition of consolidation of the synthesis’ elements.
  • Thumbnail Image
    Item
    Роздуми про відношення «aбсолют-людина», або про осяжність і непізнаваність aбсолюту
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Карівець, Ігор
    Автор стверджує, що відношення «абсолют-людина» є невизначеним та непоясненим. Тому воно потребує аналізу обидвох складових: абсолюту і людини. Автор доходить висновку, що абсолют не можна визначити позитивно, бо він є безвимірним: прихованим, непроявленим тощо, але його присутність стає очевидною на рівні синтезу протилежностей. Найкраща назва для абсолюту – це апейрон. The author stresses that the “absolutehuman being” relation remains vague and unclear. Therefore its two parts (absolute and human being) should be analyzed. The author came to conclusion that absolute can’t be define positively, because it is immeasurable, but its presence becomes evident on the level of synthesis of oppositions. The best name for absolute is apeiron.