Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2096
Browse
13 results
Search Results
Item Оцінювання результативності управління зовнішньоекономічною діяльністю на основі цільових показників(Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Мельник, О. Г.; Передало, Х. С.; Горошко, Юрій Васильович; Melnyk, O. G.; Peredalo, Kh. S.; Horoshko, Yu. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто сутність понять “ефект”, “ефективність” та “результативність”. Зауважено, що ефективність є ширшим поняттям, оскільки не бере до уваги досягнення окремих результатів, на відміну від поняття “результативність”. Перераховано основні проблеми, пов’язані з оцінюванням результативності управління зовнішньоекономічною діяльністю. Наведено, на основі опрацювання як наукових джерел, так і практики діючих організацій, етапи оцінювання результативності управління зовнішньоекономічною діяльністю на підставі цільових показників. Рекомендовано систему показників оцінювання результативності управління зовнішньоекономічною діяльністю для імпортоорієнтованого підприємства.Item Значущість основних чинників економічної конкуренції через призму використання інструментів проєктного менеджменту у підприємництві(Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Самсоненко, М. С.; Передало, Х. С.; Огерчук, Ю. В.; Samsonenko, M. S.; Peredalo, Kh. S.; Oherchuk, Yu. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто основні чинники економічної конкуренції, а саме: людей, час, гроші та якість. Відображено можливість керувати цими чинниками через конкретні інструменти проєктного менеджменту. Підкреслено практичну значущість кожного із чинників економічної конкуренції та відповідного інструменту проєктного менеджменту для управління ним на прикладі компаній у різних сферах економіки, спираючись на результати досліджень чи статистичні дані. Запропоновано удосконалений процес оцінювання зацікавлених груп впливу на проєкти з метою підвищення рівня їх конкурентоспроможності.Item Роль емоційного інтелекту в системі основних компетенцій менеджера(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-25) Передало, Х. С.; Peredalo, Kh. S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто сутність емоційного інтелекту, зокрема трактування цієї категорії основними її дослідниками, модель емоційного інтелекту, що відображає його складові, сфери застосування та сфери впливу (“я”, “ти” та “ми”). Вказано на відмінність між поняттями “компетенція” та “компетентність”, а також на місце емоційного інтелекту чи компетентності у системі інших ключових компетенцій сучасного менеджера. Відображено взаємозв’язок між емоційним інтелектом та іншими навичками управлінця. Наведено поради щодо розвитку емоційного інтелекту менеджера, базуючись на його класифікації, що одночасно відображає рівень його зростання.Item Удосконалення системи управління якістю підприємств – виробників будівельних матеріалів(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Двуліт, З. П.; Ільницька, К. О.; Завербний, А. С.; Передало, Х. С.; Dvulit, Z. P.; K. O. Ilnytska.; Zaverbnyj, A. S.; Peredalo, K. S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто проблему необхідності запровадження та моніторингу системи управління якістю на прикладі галузі виробництва будівельних матеріалів. Проаналізовано ринок обсягів виробництва будівельних матеріалів у 2013–2018 рр., суб’єктів господарювання у галузі виготовлення виробів із цегли та підприємства у галузі будівельних матеріалів за 2010–2018 рр. Розвинено алгоритм виконання процесу контролювання засобів моніторингу та вимірювального устаткування.Item Ризики зовнішньоекономічної діяльності: особливості та методи управління ними(Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Двуліт, З. П.; Передало, Х. С.; Моторнюк, У. І.; Наумчук, С. І.; Dvulit, Z. P.; Peredalo, Kh. S.; Motorniuk, U. I.; Naumchuk, S. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityНа сучасному етапі розвитку економіки України в межах міжнародної співпраці важливим аспектом функціонування організації є поінформованість та освіченість як працівників відділу ризик-менеджменту, так і всього персоналу у сфері управління ризиками, якими супроводжується здійснення зовнішньоторговельних операцій. Адже своєчасне реагування у ризикових ситуаціях або ж запобігання появі ризиків у зовнішньоекономічній діяльності мінімізує можливі втрати у майбутньому. У роботі обґрунтовано актуальність дослідження цієї тематики, зокрема наведено причини появи ризиків у сфері зовнішньоекономічної діяльності та фактори впливу на їх появу, типологізовано ризики під час здійснення зовнішньоекономічних операцій та методи управління ризиками.Item Проблеми використання природних ресурсів в умовах глобалізації(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Яригіна, Т. О.; Передало, Х. С.; Огерчук, Ю. В.; Yarigina, T.; Peredalo, Kh.; Oherchuk, Yu.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityПодано класифікацію природних ресурсів, наведено статистику поточного забезпе- чення природними ресурсами та частки наявності родовищ природних ресурсів у країнах світу та в Україні, досліджено водний та лісовий потенціал України, охарактеризовано програму збалансованого природокористування, ратифіковану в Україні, обґрунтовано заходи щодо збереження природних ресурсів, перераховано поради для їх оптимального використання на особистісному, підприємницькому та міжнародному рівнях.Item Боротьба з контрабандою як один із методів забезпечення економічної безпеки держави(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Передало, Х. С.; Стасів, Н. В.Встановлено, що внаслідок нестабільної економічної та політичної ситуації в країні контрабанда набуває розмірів масового негативного явища та становить реальну загрозу економічним інтересам держави. Висвітлено сутність поняття контрабанди та механізм класифікації дій, що підлягають визначенню цього терміна. Сформовано групи товарів, що перевозяться контрабандистами та охарактеризовано основні способи здійснення контрабанди. Визначено основні причини контрабанди в Україні та встановлено шляхи протидії. In the article we explain the essence and the concept of smuggling and which actions to take in order to solve the problem. The purpose of the article is to analyze the characteristics of smuggling and identifying the main ways to combat this phenomenon. We consider 5 main groups of goods transported by smugglers, namely particularly valuable goods, goods that pose a threat to human health, items that pose a threat to personal and public safety, items that pose a threat to public morality, things that threat personal integrity of the person and highlight two main methods of smuggling operations. Physical methods include attempts to hide smuggled goods in another product or not declare all the smuggled items to the authority or hide the goods from customs inspection or threaten the officers for permission to import/export of contraband/transport a large number of goods. Economic methods include bribery, using of diplomatic protection and understatement of customs value of goods. The results of a poll display that the main causes of smuggling into the country are: corruption in customs, border and other regulatory bodies, excise import duty, excise duty and VAT, imperfection of the legislative, regulatory and legal framework for the regulation of imports and to combat smuggling, violations of customs rules, lack of cooperation of law enforcement and controlling bodies in Ukraine with relevant bodies of neighboring states to share information on combating the movement of goods out of customs control or concealed from customs control, prevailing unemployment among residents of border areas, lack of proper control over the sale of goods in the internal market, lack of effectiveness of customs and border control, advantageous geographical position and transport into the state. These polls established that to combat smuggling , we must solve several problems: install tight parliamentary and public control over the actions of customs and border agencies and ensure punishment for corruption; optimize import duty, excise duty and VAT includes ensuring the necessary protection of the domestic market; simplify procedure of customs clearance, strengthen the interaction between the Security Service, Interior Ministry, State Border Service of Ukraine and law enforcement and regulatory authorities of neighboring countries and customs authorities to exchange information; ensure the maintenance of customs with modern means of customs control, establish surveillance systems, electronic scales, devices for scanning and others; promote the development and use of Dog Training service, search for methods to detect drugs based on international experience; issue counterparts narcotics training for dogs, as for training with the use of substitutes that have a smell different from the original; report on the media actions of public authorities relating to the fight against smuggling and customs violations. Gradual implementation of the set of measures to combat smuggling will lead to the protection of economic interests of the country, it will improve the state budget and impact the criminal situation in the country, which together leads to the formation of strong reserves to strengthen the economic security. However, even if the domestic market state will take all necessary measures to overcome the smuggling, do not forget that the problem exists across the border and, unfortunately we can not avoid it on the international market, it's impossible to fight it everywhere, one must start with his country .Item Єврорегіони: характеристика та принципи функціонування(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Куцин, А. Р.; Передало, Х. С.Розглянуто тлумачення поняття “транскордонне співробітництво” та єврорегіонів у міжнародному праві та українським законодавством, проаналізована діяльність єврорегіонів, що функціонують в Україні на цьому етапі розвитку транскордонного співробітництва. Сформульовано принципи здійснення транскордонного співробітництва. The article investigates the theoretical aspects of cross-border cooperation. The aim of the article is to create principles of cross-border cooperation and to consider euroregions and it’s features. The analysis of the term definitions showed that cross-border cooperation is joint actions aimed on deepening and strengthening good neighbor relations between territorial communities or authorities within the jurisdiction. The article specifies the characteristic features of such euroregions as: “Carpathian euroregion”, “Bug”, “Lower Danube”, “Upper Prut”, “Dnipro”, “Slobozhanschyna” and “Dnister”. It is shown that common purpose and activities of these euroregions is organization and coordination of measures to promote cooperation in the fields of economy, science, culture, health, education and sports. After analyzing the patterns of the existence and development of euroregions and crossborder cooperation in general, we can see that it’s implemented in the following stages: 1. Investigation of existing links between partners; 2.Choosing and implementation of development strategy; 3.Creating and providing development programs; 4.Analysis and evaluation. According to these stages principles of cross-border cooperation are identified. They are the principle of partnership, the principle of attraction, the principle of participation, the principle of didacticism, the principle of informativeness, the principle of objectivity. As it’s shown in article Ukraine has some achievements in the development of crossborder cooperation. This positive side is that Ukraine started program of training staff for cross-border cooperation, formed the basis of the legal framework of cross-border cooperation, which always requires changes to the relevant international law, the development and implementation of new laws. Also country realised and improved state regional policy on crossborder cooperation, created seven euroregions, organised cooperation with border areas. The problem is that there is no single, unified organisational and financial platform of implementation of regional policy on cross-border cooperation.Item Специфіка виконання туристичних формальностей при здійсненні міжнародної діяльності(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Мисик, В. М.; Передало, Х. С.Сьогодні будь-яка туристична діяльність супроводжується низкою туристичних формальностей, які стосуються як туристичної фірми, так і безпосередньо самого туриста. Зокрема, для туристів виконання туристичних формальностей полягає в отриманні закордонного паспорта, здійсненні за потребою туру вакцинації тощо. Для туристичної фірми – це процедури одержання ліцензій та сертифікатів на ведення туристичної діяльності, розташування клієнтів у готелі, отримання ними віз тощо. Досліджено сутність трактування поняття «туристичні формальності» та наведено власне розуміння цієї категорії, конкретизовано специфіку виконання туристичних формальностей в процесі розроблення та реалізації міжнародного туру, виявлено проблеми виконання туристичних формальностей вітчизняними туристичними організаціями та запропоновано низку заходів щодо їх вирішення. Nowdays any touristic activity is accompanied by a number of touristic formalities relating to the both touristic company and directly the tourist. In particular, for tourist the implementation of touristic formalities is to obtain a passport, to do necessity round vaccination itc. For touristic agencies it is the issuance of licenses and certificates for the implementation of tourism activities, the location of the clients in the hotel, receiving their visas and other. In this paper was investigated the nature interpretations of "touristic formalities" and given personal understanding of the category, specified the specific of touristic formalities implementation in drafting and realisation of international tour, identified problems of touristic formalities implementation by national tourism organizations and proposed a range of measures to solve them.Item Партизанський маркетинг як інструмент підвищення ефективності менеджменту на вітчизняних підприємствах(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Мисик, В. М.; Передало, Х. С.Розглянуто сутність поняття “партизанський маркетинг”, проаналізувано іноземний досвід використання партизанського маркетингу в системі менеджменту підприємства, проведено аналіз стану та перспектив впровадження у ТзОВ “Місто-Д” партизанського маркетингу, визначено ефективність його використання. Підкреслено, що партизанський маркетинг є один з найпопулярніших інструментів маркетингу, який забезпечує ефективне просування товарів та послуг на ринку з найменшими витратами. Тому його ще називають “маловитратним маркетингом” і він є для багатьох компаній, особливо в умовах кризи, найприйнятнішим методом донести інформацію про товар чи послугу до споживачів. У поданому дослідженні виділено найпопулярніші види партизанського маркетингу, такі як провокаційний маркетинг, вірусний маркетинг, прихований маркетинг та контент маркетинг. Як наявний приклад було використано дані компанії “Sitronics”, що вже мала нагоду втілювати в життя методи партизанського маркетингу, а також деякі ідеї даної організації. Як результат, визначено ефективність впровадження партизанського маркетингу на вітчизняних підприємствах. Під час проведення досліджень порівнювався реальний 2013 р., де не використовувалися нетрадиційні методи маркетингу та альтернативний 2013 р. з використанням методів партизанського маркетингу. The article reveals the essence of the notion of ‘guerilla marketing’, analyzes foreign experience of its usage in the system of enterprise management, provides detailed research on its condition and prospects due to the implementation of ‘guerilla marketing’ in Ltd. ‘Misto-D’ and thus defines the effectiveness of its applying. It is emphasized that guerrilla marketing is one of the most popular marketing tools that provides effective promotion of goods and services on the market with the lowest costs. That is why it is also called "low-expense marketing" and for many companies, especially in times of crisis, it is the most appropriate method to convey the information about a good or service to consumers. Also the most popular kinds of ‘guerilla marketing’ were highlighted in the research, such as provocative marketing, viral marketing, hidden marketing and content marketing. The data of the company ‘Sitronics’ was used as a representative example, as it has already implemented the methods of ‘guerilla marketing’, as well as some ideas of this organization. As a result, the effectiveness of applying of ‘guerilla marketing’ on the Ukrainian enterprises was clearly defined. During conducting the research the real year 2013 (when there were not used untraditional methods of marketing) was compared with the hypothetical year 2013 (as if there were used the methods of ‘guerilla marketing’).